Vi som temper

Hei og god jul alle sammen :)
Jeg har et spørsmål om temping så tenkte at det går an å spørre her.
Hvor lenge etter positiv g test har dere tempet?
ImageUploadedByBV Forum1482656056.427964.jpg

Det er sikkert ikke nødvendig å tempe lengre, men liker å se hver morgen at tempen fortsatt er høy.

Vis vedlegget 213005
Det er sikkert ikke nødvendig å tempe lengre, men liker å se hver morgen at tempen fortsatt er høy.
Gratulerer med spira!!!

Jeg ville slutta nå mens lekene er god, slik at du slipper unødvendige bekymringer ;-) FF anbefaler at man ikke temper etter at man har blitt gravid, rett og slett for at tempen kan variere etterhvert! Lykke til!

IMG_4045.PNG
Tja, spent på utviklingen. Hadde positiv el test på onsdag, negativ torsdag :p og el-smerter torsdag. jeg vil ha kryss! Tenker jeg er 1-2 dpo idag?

ImageUploadedByBV Forum1482667661.515227.jpg

Skikkelig tempdropp idag, aldri hatt dropp før, unntatt dagen før tr :o håper ikke det er tr som kommer 5 dager før tia :o

Denne pp har jeg ikke hatt ømme pupper - noe jeg alltid har. Har hatt en del menssmerter, men det er vanlig siden jeg har endo. Idag har jeg strekk/ vondt i lysken :o

Vis vedlegget 213030 Tja, spent på utviklingen. Hadde positiv el test på onsdag, negativ torsdag [emoji14] og el-smerter torsdag. jeg vil ha kryss! Tenker jeg er 1-2 dpo idag?
Enig ut i fra testene, hvis tempen stiger de nærmeste dagene får du nok kryss. [emoji4] Vil absolutt anbefale å tempe vaginalt neste pp, ja (hvis det blir en! ;) ), det kan jo hende at du får litt tydeligere kurve da.

Enig ut i fra testene, hvis tempen stiger de nærmeste dagene får du nok kryss. [emoji4] Vil absolutt anbefale å tempe vaginalt neste pp, ja (hvis det blir en! ;) ), det kan jo hende at du får litt tydeligere kurve da.
Det blir nok det ja, OM det blir en pp til ;) Da blir det pergo og, så det blir jo hvertfall spennende :D

Hva vil det si for kurven, og hva betyr egentlig temrature discarded i ff? Når får man stiplet linje som jeg ser noen får? :)

Hva vil det si for kurven, og hva betyr egentlig temrature discarded i ff? Når får man stiplet linje som jeg ser noen får? :)
Når du discarder en måling blir den liggende som en løs prikk, slik som her:
e9e64bdee268b8c9d4c77424d4b842f2.jpg

Linjen mellom to punkter blir stiplet når det mangler en eller flere målinger i mellom. Hvis det røde EL-krysset er stiplet betyr det at det er usikkert, enten fordi målingene er upresise (svært varierende tidspunkt), og/eller fordi kurven er veldig taggete, eller det ikke er noe tydelig temperaturskift.

Vis vedlegget 213005

Jeg temper ennå og er 5 uker idag. Temperaturen min har vært veldig stabil siden jeg fikk positiv test, og det hjelper meg å slappe av igjennom dagen, føler meg liksom litt sikrere på at jeg ikke kommer til å plutselig begynne å blø så lenge temperaturen holder seg oppe. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å fortsette, men føler meg sikrere og sikrere for hver dag som går på at det skal gå bra.

Jeg temper ennå og er 5 uker idag. Temperaturen min har vært veldig stabil siden jeg fikk positiv test, og det hjelper meg å slappe av igjennom dagen, føler meg liksom litt sikrere på at jeg ikke kommer til å plutselig begynne å blø så lenge temperaturen holder seg oppe. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å fortsette, men føler meg sikrere og sikrere for hver dag som går på at det skal gå bra.

Det samme tenker jeg. Kommer nok til å fortsette noen uker til :)

Når du discarder en måling blir den liggende som en løs prikk, slik som her:
e9e64bdee268b8c9d4c77424d4b842f2.jpg

Linjen mellom to punkter blir stiplet når det mangler en eller flere målinger i mellom. Hvis det røde EL-krysset er stiplet betyr det at det er usikkert, enten fordi målingene er upresise (svært varierende tidspunkt), og/eller fordi kurven er veldig taggete, eller det ikke er noe tydelig temperaturskift.
dd2c21440afd728fdce949b42f059c0c.jpg

Derfor mine kryss blir slik da? For store variasjoner i temperatur

IMG_4047.PNG
Jeg vil ha kryss!! Kom igjen a :p

Ser du har veldig store svingninger i grafen, om du temper oralt burde du vurdere å tempe vaginalt eller rektalt neste syklus for en gjevnere graf.
Ja, har skjønt det :P Kjedelig.. Håper jeg slipper en pp til, da.

Noen som har erfaring med at FF ikke klarer å bestemme seg for EL dato?
Nå har min flyttet seg frem og tilbake mellom to dager, fire ganger.
Den flyttes alltid til samme sted.
Dagen før positiv EL test eller siste positive EL test.
Føles selv at siste er meste riktig, men blir forvirret av at den flytter på seg..
Noen tanker? :)

Noen som har erfaring med at FF ikke klarer å bestemme seg for EL dato?
Nå har min flyttet seg frem og tilbake mellom to dager, fire ganger.
Den flyttes alltid til samme sted.
Dagen før positiv EL test eller siste positive EL test.
Føles selv at siste er meste riktig, men blir forvirret av at den flytter på seg..
Noen tanker? :)
Jeg har bytta over til FF nylig, og så langt har jeg bare blitt forvirra. Den påsto at jeg hadde EL på CD13 til tross for negative EL-tester, selv om jeg aldri har hatt tidligere enn CD16 det siste året hvor jeg har tempet. EL kom som forventet på CD19 (bekreftet med tester og temp).
Virker som om den legger unaturlig mye vekt på utflod, så jeg fant ut at det kanskje er like greit å droppe å legge inn det..?

Back
Topp