Vi som temper

13dpo og jevn temp her.. Fortsatt negativ tidligtest fra rfsu. Første syklusen jeg temper- noen innspill?
 

Vedlegg

  • DFF66DDF-0DE1-42BE-BA57-257DCA35D00A.jpeg
    DFF66DDF-0DE1-42BE-BA57-257DCA35D00A.jpeg
    67,8 KB · Visninger: 99
Hvor lang lutealfase har du vanligvis? :)
Jeg har fått 5 tette barn, og blitt veldig raskt gravid, så har ikke så mange sykluser å gå etter;) Pleide vel å ha lutealfase på ca.13 dager tror jeg? Men nå har jeg ikke hatt mensen siden jeg sluttet med cerazette etter barn nr.4, fikk en mens, ble gravid med nr.5, og gått på cerazette, sluttet på cerazette 16/4 og venter på mens eller positiv gtest:oops:
 
Jeg har fått 5 tette barn, og blitt veldig raskt gravid, så har ikke så mange sykluser å gå etter;) Pleide vel å ha lutealfase på ca.13 dager tror jeg? Men nå har jeg ikke hatt mensen siden jeg sluttet med cerazette etter barn nr.4, fikk en mens, ble gravid med nr.5, og gått på cerazette, sluttet på cerazette 16/4 og venter på mens eller positiv gtest:oops:
Okei, da er det veldig spennende da! Det varierer nok fra person til person, men i mitt tilfelle faller tempen samme dag eller dagen før TR dukker opp.
 
Duste tempen sank i dag:( Og fortsatt Neg tidlig test, så nå venter jeg på tr:oops: Håper hun kommer snart så jeg kan starte på nytt! :rolleyes:
 

Vedlegg

  • AAC167EB-7BB7-4BF8-8A6B-C2136C2CC98F.jpeg
    AAC167EB-7BB7-4BF8-8A6B-C2136C2CC98F.jpeg
    71,9 KB · Visninger: 89
Duste tempen sank i dag:( Og fortsatt Neg tidlig test, så nå venter jeg på tr:oops: Håper hun kommer snart så jeg kan starte på nytt! :rolleyes:

Nå kom tr her, så selv om jeg er skuffet er jeg imponert over at tempingen har helt rett! Jippi- dette funker jo! Jeg fortsetter med tempingen jeg- og håper det klaffer neste EL og at kroppen bare trengte å ‘renses’ etter fødsel/pilsllutt/ammeslutt etc:)

IKM uke 33/34, here we go!:joyful:
 
Hva tenker dere om disse?

EL tester:
CD11 - ettermiddag, negativ
CD12 - morgen, positiv
CD12 - kveld, negativ

Femometer mener EL var CD12.
FF mener EL var CD13.

Temp hoppet har vært mer gradvis denne gangen, så liksom vanskelig å si. Har også hatt masse symptomer denne gangen og smerter både CD11, 12 og 13. Vanligvis får jeg også EL på CD 17-20, så veldig tidlig nå med andre ord...


Når tenker dere EL var?
 

Vedlegg

  • 1EF7FA77-8A16-4109-9484-75A71EC05A32.jpeg
    1EF7FA77-8A16-4109-9484-75A71EC05A32.jpeg
    52,9 KB · Visninger: 80
  • 8C49301E-5D29-408D-A856-9BB087538BD5.jpeg
    8C49301E-5D29-408D-A856-9BB087538BD5.jpeg
    13,2 KB · Visninger: 73
Hva tenker dere om disse?

EL tester:
CD11 - ettermiddag, negativ
CD12 - morgen, positiv
CD12 - kveld, negativ

Femometer mener EL var CD12.
FF mener EL var CD13.

Temp hoppet har vært mer gradvis denne gangen, så liksom vanskelig å si. Har også hatt masse symptomer denne gangen og smerter både CD11, 12 og 13. Vanligvis får jeg også EL på CD 17-20, så veldig tidlig nå med andre ord...


Når tenker dere EL var?

Jeg tenker at når testen ble negativ igjen CD12 måtte eggløsning vært natt til CD13, ned kort topp - men mulig noen mer rutinerte enn meg på tolking har en annen mening
 
Jeg tenker at når testen ble negativ igjen CD12 måtte eggløsning vært natt til CD13, ned kort topp - men mulig noen mer rutinerte enn meg på tolking har en annen mening

Takk for tilbakemelding. :)
Jeg tror også CD13 er EL dagen.

Nå fikk jeg ikke tempet i mange nok dager til at den cover-line streken kom opp, men jeg ser at den vanligvis ligger på 36.5 grader. Dette passer fint med at EL var på CD13, siden alle temperaturene etter dette ligger over dette.
 

Vedlegg

  • F1C0F255-3BBE-4F81-9F22-E779E0C27D79.jpeg
    F1C0F255-3BBE-4F81-9F22-E779E0C27D79.jpeg
    51 KB · Visninger: 64
Vis vedlegget 331715 Hei:) Er denne blitt triphasic nå? Usikker på hva som skal til for at den skal bli det:shy:
FF regner grafen som trifasisk dersom du har tre ulike temperaturnivåer; et nivå før el, et nivå etter el og deretter en ny temperaturøkning mellom 7 og 10 dpo. Det vil også komme opp under "Pregnancy monitor" i appen :) så det kan fremdeles hende at grafen din blir trifasisk, men den er ikke det enda.
 
FF regner grafen som trifasisk dersom du har tre ulike temperaturnivåer; et nivå før el, et nivå etter el og deretter en ny temperaturøkning mellom 7 og 10 dpo. Det vil også komme opp under "Pregnancy monitor" i appen :) så det kan fremdeles hende at grafen din blir trifasisk, men den er ikke det enda.
Aha! Det visste jeg ikke, takk for svar :):)
 
Jeg har PCOs og aldri hatt eggløsning av meg selv som jeg kan huske.

Prøver nå med dobbel dose Letrozol etter at enkel ikke ga eggløsning.

Denne runden har jeg hatt flere symptomer (slim og smerter) samt positiv EL test. Er fortsatt redd for at kroppen ikke har klart å slippe egg/ha eggløsning.

Spørsmålet mitt er: ville jeg hatt denne temperaturstigningen uten en faktisk eggløsning?
9B6AF1CC-F49D-47BE-9993-3B4F8C4AC8F4.jpeg
 
Jeg har PCOs og aldri hatt eggløsning av meg selv som jeg kan huske.

Prøver nå med dobbel dose Letrozol etter at enkel ikke ga eggløsning.

Denne runden har jeg hatt flere symptomer (slim og smerter) samt positiv EL test. Er fortsatt redd for at kroppen ikke har klart å slippe egg/ha eggløsning.

Spørsmålet mitt er: ville jeg hatt denne temperaturstigningen uten en faktisk eggløsning? Vis vedlegget 331751
Ganske sikker på at den stigningen bekrefter EL:happy:
 
Jeg har PCOs og aldri hatt eggløsning av meg selv som jeg kan huske.

Prøver nå med dobbel dose Letrozol etter at enkel ikke ga eggløsning.

Denne runden har jeg hatt flere symptomer (slim og smerter) samt positiv EL test. Er fortsatt redd for at kroppen ikke har klart å slippe egg/ha eggløsning.

Spørsmålet mitt er: ville jeg hatt denne temperaturstigningen uten en faktisk eggløsning? Vis vedlegget 331751
Nei, tempen din ville ikke ha steget dersom egget ikke hadde sluppet :) Den tomme folikkelen produserer progesteron, og det er progesteron som forårsaker økningen i kroppstemperatur. Dersom egget ikke slipper er den ingen tom folikkel som produserer progesteron.
 
Nei, tempen din ville ikke ha steget dersom egget ikke hadde sluppet :) Den tomme folikkelen produserer progesteron, og det er progesteron som forårsaker økningen i kroppstemperatur. Dersom egget ikke slipper er den ingen tom folikkel som produserer progesteron.


Tusen takk for forklaring

Kanskje du også vet svaret på et annet spørsmål jeg har.
Vil de aller fleste som er gravide ha festedipp? Og vil den i såfall alltid være «stor» eller kan en liten dipp også indikere graviditet?
 
Tusen takk for forklaring

Kanskje du også vet svaret på et annet spørsmål jeg har.
Vil de aller fleste som er gravide ha festedipp? Og vil den i såfall alltid være «stor» eller kan en liten dipp også indikere graviditet?
For å regnes som festedipp må temperaturen falle minst 0,1 grad. Det er langt fra alle som opplever en festedipp. Fertility friend har gjort en egen studie på det, hvor de undersøkte over 116 000 grafer. De sorterte ut alle grafene hvor det var bekreftet både eggløsning og graviditet, og av disse var det bare 23 % som hadde festedipp :)
 
Åh, dette er så ulidelig spennende! jeg har bestemt meg for å ikke teste nå før ikm, men er så utrolig spent på om tempen faller imorgen! Noen som har hatt lignende kurve og fått positiv test?
 

Vedlegg

  • 22E11AB2-44B8-4A61-B1B0-C3A0D6A4D0D1.jpeg
    22E11AB2-44B8-4A61-B1B0-C3A0D6A4D0D1.jpeg
    52,7 KB · Visninger: 76
Kroppen framskynda eggløsning med en uke etter en liten kondomglipp (jepp, har vanligvis eggløsning rundt CD30), så da ble det en pitteliten sjanse for svangerskap denne syklusen.
.
b_v0olgQ.png
 
Back
Topp