Vi som temper

Ja, det er akkurat sånn jeg føler det også, at det eneste som vil hjelpe er en ny graviditet. Det er det de sier, de andre jeg vet om som har vært gjennom dette også, at sorgen først slapp taket da de var blitt gravide på nytt, og så at det gikk bra.
Vi har ikke prøvd så lenge, nei. Ble gravid umiddelbart etter pilleslutt i sommer, og har nå akkurat fått mensen for andre gang etter aborten, så da går vi inn i pp3 (selv om den første pp'en knapt teller, da var jo alt bare tull, med fortsatt positiv g-test osv). Dere, da?
Dette er pp 8, så vi har prøvd en stund :) Håper virkelig det snart går, har ganske dårlige forutsetninger denne pp da, siden jeg fikk influensa 1dpo. :grumpy:

Åååååååååå blir gal! Sov ingenting frem til kl6 målte da og den var 36,46... Tok igjen nå fordi jeg har sovet, har da steget til 36,86. Har på følelsen at jeg hadde EL i går... Hvem er mest riktig? Kl 6 uten søvn? Eller kl11 etter søvn??
Ingen av dem, vil jeg tro. [emoji12] Du får prøve igjen i morgen, og hvis du får gyldige målinger de neste dagene vil du nok få bekreftet om el har vært likevel! Det er kjipt når sånt skjer, jeg hadde også en sånn søvnløs natt akkurat ved el forrige pp. Fikk fin stigning etterpå, men det er vanskelig å se akkurat hvilken dag el var.

Ingen av dem, vil jeg tro. [emoji12] Du får prøve igjen i morgen, og hvis du får gyldige målinger de neste dagene vil du nok få bekreftet om el har vært likevel! Det er kjipt når sånt skjer, jeg hadde også en sånn søvnløs natt akkurat ved el forrige pp. Fikk fin stigning etterpå, men det er vanskelig å se akkurat hvilken dag el var.

Ja vil nok se ut fra i morgen.. Men typisk at det skjer akkurat nå liksom [emoji30]

Det er best med to desimaler, men mange får okay graf med en desimal også.
Når venter du el? Om det fortsatt er noen dager til kan det være du rekker å tempe nok til å se et klart skift etter el. Spesielt om du noterer inn andre tegn også, som slim, el-tester etc [emoji2]

Er 2 dagen med el slim idag, begynte så smått med litt smerter i eggstokkene onsdag går, men tror ikke eggløsning er før tirsdag. Så da rekker jeg det ikke:shifty: har brukt FF for første gang og notert disse tingene.

De to siste pp har det vært en tempdrop 3 dager før el og jeg tenkte at dette kanskje var en trend. Men denne pp kan jeg ikke se det.
Det nederste bilde er denne pp. Jeg fikk pisitiv el test i går og regner med temphopp i morgen.
ImageUploadedByBV Forum1481465785.251261.jpg

Jeg er ny i tempeverden, og begynner imorgen! MÅ man tempe HELT lit hver dag, eller går 30 min fra eller til greit? Og hvis man glemmer, og må tempe senere, hva gjør man da? :)

Jeg er ny i tempeverden, og begynner imorgen! MÅ man tempe HELT lit hver dag, eller går 30 min fra eller til greit? Og hvis man glemmer, og må tempe senere, hva gjør man da? :)
Kurven blir lettest å lese om forholdene er mest mulig like hver dag, dvs måle til samme tid og etter minst tre timer sammenhengende søvn. Imidlertid vil ikke 30 min fra eller til gjøre noen voldsom forskjell, det er iallfall min erfaring. :)
Hvis du ikke får målt kan du registrere tempen likevel og notere at den ble målt senere. Hvis du etter noen dager ser at den «ødelegger» kurven kan du sette den som discarded, da tar ikke FF den med i beregningen.
Om man jobber skift bør man prøve å måle etter omtrent samme antall timer søvn, for noen funker det fint, og for andre ikke.

Kurven blir lettest å lese om forholdene er mest mulig like hver dag, dvs måle til samme tid og etter minst tre timer sammenhengende søvn. Imidlertid vil ikke 30 min fra eller til gjøre noen voldsom forskjell, det er iallfall min erfaring. :)
Hvis du ikke får målt kan du registrere tempen likevel og notere at den ble målt senere. Hvis du etter noen dager ser at den «ødelegger» kurven kan du sette den som discarded, da tar ikke FF den med i beregningen.
Om man jobber skift bør man prøve å måle etter omtrent samme antall timer søvn, for noen funker det fint, og for andre ikke.
Jeg jobber skift, så har to nattevakter den perioden jeg skal tempe. Men kjører amb, så hender jeg får sove tre timer sammenhengende før vaktskifte hvis det er lite å gjøre :)

Jeg jobber skift, så har to nattevakter den perioden jeg skal tempe. Men kjører amb, så hender jeg får sove tre timer sammenhengende før vaktskifte hvis det er lite å gjøre :)
Om de to gangen ikke er rett rundt der du tror el kommer, så tenker jeg at det ikke gjør så mye om du ikke temper der. Selvfølgelig er det morsomt med fin kurve uten "feil", men to temper på en syklus som mangler går helt fint, bare de ikke er kritisk plassert ;)

Om de to gangen ikke er rett rundt der du tror el kommer, så tenker jeg at det ikke gjør så mye om du ikke temper der. Selvfølgelig er det morsomt med fin kurve uten "feil", men to temper på en syklus som mangler går helt fint, bare de ikke er kritisk plassert ;)
De er selfølgelig to dager før forventet el... :p får bare prøve :)

Ååå det er så nervepirrende! Hadde som sagt 36,46(ved riktig tidspunkt men ingen søvn) og 36,86 (noen timer senere etter søvn) målte nå bare for se, var gått opp til 37,08! For to dager siden var den 36,25 på kvelden! (Registrer de ikke altså) Tror/håper jeg hadde EL i går men er jo vanskelig å vite før temp i morgen.... Måtte bare få ut litt frustrasjon da ingen andre forstår!!!

Back
Topp