Vi som temper

Andre periode med temping.. Og andre periode med Pergo. Syntes kurven ligner på forrige men bare et par dager "raskere"? Er dere enig? Mulig EL kommer en eller to dager før!(?)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1481116270.876129.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1481116270.876129.jpg
    146,4 KB · Visninger: 62
For dere som temper:
Hva type termometer bruker dere og hvor måler dere?
Hvordan takler gubben at dere har klokke på for å tempe til samme tid hver dag?

For dere som temper:
Jeg har tidligere brukt helt vanlig febertermometer med stort hell, men har kjøpt basaltermometer nå (viser to desimaler). Måler vaginalt.
Jeg bruker alarmen på pulsklokka; den vibrerer, så det merker ikke gubben noe til. :)

For dere som temper:
Jeg bruker også alarmen på pulsklokka, som Remy. Det skal mye til før mannen våkner, men klokka er så diskret at jeg ikke vekker mini [emoji6]
Måler med termometer fra billige-teste.dk

For dere som temper:
Kjøpte basaltermometer fra ebay.uk. Kom innen en uke. kostet ikke mye. Bruker også alarm på pulsklokka som kun vibrerer. Måler og sover eventuelt videre. Registrerer resultatet i appen når jeg står opp litt senere. Fungerer veldig greit.

Jeg bruker termometer fra fertility friend! Veldig fint og stille :-) samboer sover som en stein. Forrige pp hadde jeg lutealfse på 7 dager, så det lover veldig bra denne perioden :-o
ImageUploadedByBV Forum1481138783.187486.jpg

I natt sov jeg urolig og fikk ikke sove på morgen, så jeg tok temperaturen 3 kvarter for tidlig. Vil den da være høyere eller lavere når man temper for tidlig?

I natt sov jeg urolig og fikk ikke sove på morgen, så jeg tok temperaturen 3 kvarter for tidlig. Vil den da være høyere eller lavere når man temper for tidlig?
I utgangspunktet kan du forvente lavere temp når du måler for tidlig, og høyere når du måler for sent, men hvis du har sovet urolig/vært våken stiger gjerne tempen litt pga det. Bare legg inn den verdien du har målt, og huk av for «sleep deprived». :)

Jeg bruker også alarmen på pulsklokka, som Remy. Det skal mye til før mannen våkner, men klokka er så diskret at jeg ikke vekker mini [emoji6]
Måler med termometer fra billige-teste.dk

Jeg bruker termometer fra fertility friend! Veldig fint og stille :) samboer sover som en stein. Forrige pp hadde jeg lutealfse på 7 dager, så det lover veldig bra denne perioden :-o Vis vedlegget 210709

Kan jeg spørre hvor dere måler? Om det er vaginalt eller hvor?
Jeg er vanligvis vandt med rektalt, men det er jo når jeg har målt feber. :)

Jeg startet med oralt, men syntes tempen min var så ugjevn, så er gått over til vaginalt. Nå er tempen litt mer stabil :) Mange klarer fint å tempe oralt altså :)
Man kan skifte metode mellom hvert syklus, men ikke underveis i syklusene :)

Du kan fint måle rektalt, det og vaginalt er like nøyaktig. Jeg foretrekker vaginalt når jeg temper fordi jeg ikke får desinfisert termometeret umiddelbart etterpå, jeg sover jo som regel litt videre. Vil ikke ha tarmbakterier slengende rundt på nattbordet. [emoji12]

Noen som har erfaring med lett feber i dpo-land? Våknet veldig tidlig idag, så tempet 1,5 time før vanlig og temperaturen viste en lett feber, hadde aldri visst jeg hadde feber hadde det ikke vært for tempingen. Litt vondt i hodet, som gikk over etter jeg tok en Paracet. Men er forkjølet og hoster endel.
Veldig skuffet siden jeg er så nysgjerrig på hvordan grafen utvikler seg hver dag, og nå blir jo dagens måling ugyldig [emoji20]
ImageUploadedByBV Forum1481351566.057405.jpg

ImageUploadedByBV Forum1481358373.917442.jpg

3 dpo i dag :-) Og jeg som vanligvis ville hatt flere dager igjen før el! Hurra!!!

Noen som har erfaring med lett feber i dpo-land? Våknet veldig tidlig idag, så tempet 1,5 time før vanlig og temperaturen viste en lett feber, hadde aldri visst jeg hadde feber hadde det ikke vært for tempingen. Litt vondt i hodet, som gikk over etter jeg tok en Paracet. Men er forkjølet og hoster endel.
Veldig skuffet siden jeg er så nysgjerrig på hvordan grafen utvikler seg hver dag, og nå blir jo dagens måling ugyldig [emoji20]
Vis vedlegget 211032
Om tempen (og formen) virker normal i morgen, kan du discarde denne tempen, og forsatt se tendensene i grafen din.

Du har sikkert gjort det allerede, men husk å huk av at du har feber.

God bedring ihvertfall [emoji4]

ImageUploadedByBV Forum1481361662.315834.jpg
begynte å spotte i går kveld, så var sikker på at tanta dukket opp. Men tempen er enda høyere og ingen tante i dag. Pleier aldri å spotte, men 3 gangen den perioden her!

Back
Topp