Vi som temper

Fikk du stigning i dag?

Jepp :)

Skjermbilde 2016-12-05 kl. 10.04.05.png

Jeg ble gravid, ja. Mistet ca. uke 5. Så du også hadde mistet nå, så utrolig trist <3 Det er faktisk noe av det vondeste jeg har gått gjennom (psykisk, ikke fysisk). Kroppen ordnet opp selv, heldigvis.

Stigningen kom i dag, ganske tydelig også! Krysser fingrene for at det de sier er sant, at man er mer fruktbar etter en sa!
Vis vedlegget 210372
Mange av temperne her som har mistet nå. :( Trist at det er så mange som opplever det, men jeg må si at det er litt godt å være flere om det også. Det gjør utrolig vondt, og det eneste jeg tenker på om dagen er å bli gravid igjen, det er ingen ting annet som betyr noe lenger.
Håper vi går inn i 2017 med nye spirer i magen alle sammen! [emoji173]

Mange av temperne her som har mistet nå. :( Trist at det er så mange som opplever det, men jeg må si at det er litt godt å være flere om det også. Det gjør utrolig vondt, og det eneste jeg tenker på om dagen er å bli gravid igjen, det er ingen ting annet som betyr noe lenger.
Håper vi går inn i 2017 med nye spirer i magen alle sammen! [emoji173]

Jeg tenker at for min del må jeg bli gravid igjen for å ikke føle på skuffelsen/tapet hele tiden. Vet at mange opplever det, og mange jeg har fortalt det til sier de har opplevd det selv, inkludert min egen mor! Og hun fikk jo tre friske barn etterpå :)

Satser på at dette er måneden! Har du prøvd lenge?

Er 8 dpo i dag og temperaturen har falt. Har hatt en rosa blødning. Hvis man har festeblødning er dette samtidig som temperaturen synker (festedipp)?

Last edited:
Jeg tenker at for min del må jeg bli gravid igjen for å ikke føle på skuffelsen/tapet hele tiden. Vet at mange opplever det, og mange jeg har fortalt det til sier de har opplevd det selv, inkludert min egen mor! Og hun fikk jo tre friske barn etterpå :)

Satser på at dette er måneden! Har du prøvd lenge?
Ja, det er akkurat sånn jeg føler det også, at det eneste som vil hjelpe er en ny graviditet. Det er det de sier, de andre jeg vet om som har vært gjennom dette også, at sorgen først slapp taket da de var blitt gravide på nytt, og så at det gikk bra.
Vi har ikke prøvd så lenge, nei. Ble gravid umiddelbart etter pilleslutt i sommer, og har nå akkurat fått mensen for andre gang etter aborten, så da går vi inn i pp3 (selv om den første pp'en knapt teller, da var jo alt bare tull, med fortsatt positiv g-test osv). Dere, da?

Noen som er god på appen?? Jeg tasten inne på den for jeg skulle se om jeg kunne få endret eggløsning da den har satt krysset 2 dager før jeg hadde det, og jeg ønsket å få sett inn tallene for hvor mange dpo jeg er (ser noen andre får det opp). Men i stede har jeg klart å miste hele grafen! Noen som vet hvordan jeg kan opprette den på nytt?
ImageUploadedByBV Forum1480951720.353544.jpg

Noen som er god på appen?? Jeg tasten inne på den for jeg skulle se om jeg kunne få endret eggløsning da den har satt krysset 2 dager før jeg hadde det, og jeg ønsket å få sett inn tallene for hvor mange dpo jeg er (ser noen andre får det opp). Men i stede har jeg klart å miste hele grafen! Noen som vet hvordan jeg kan opprette den på nytt? Vis vedlegget 210404
Det ser ut som du har startet en ny chart? I så fall tror jeg du kan slå dem sammen igjen, evt slette den du feilaktig har opprettet.

Kan tidspunkt på døgnet, når jeg ikke har stått opp enda påvirke tempten så mye som dere ser på bildet?

Jeg syntes tempen gikk mye opp og ned når jeg først startet (da var jeg litt syk og hadde TR)

Men nå er det ny høydere her altså.. hehe
Det begynte å se ut som normalen var rundt 36.2, men to dager i helgen var 36.6, for så å hoppe ned igjen i dag..
Kommer til å bli vanskelig å skulle oppdage EL dato her føler jeg.. :/
Eller hva tror dere? Er det vanlig med større temp forskjell da?

Vedlegg

• IMG_6226.PNG
    IMG_6226.PNG
    71 KB · Visninger: 56
Kan tidspunkt på døgnet, når jeg ikke har stått opp enda påvirke tempten så mye som dere ser på bildet?

Jeg syntes tempen gikk mye opp og ned når jeg først startet (da var jeg litt syk og hadde TR)

Men nå er det ny høydere her altså.. hehe
Det begynte å se ut som normalen var rundt 36.2, men to dager i helgen var 36.6, for så å hoppe ned igjen i dag..
Kommer til å bli vanskelig å skulle oppdage EL dato her føler jeg.. :/
Eller hva tror dere? Er det vanlig med større temp forskjell da?
Ja, det er veldig viktig å måle til samme tid hver dag. Om du f.eks måler kl 06 på hverdager må du ha på alarm i helgene så du får målt på samme tidspunkt. Min erfaring er at en halvtimes slingringsmonn hver vei ikke har allverdens innvirkning på kurven, men en time kan ødelegge alt. [emoji12]

Ja, det er veldig viktig å måle til samme tid hver dag. Om du f.eks måler kl 06 på hverdager må du ha på alarm i helgene så du får målt på samme tidspunkt. Min erfaring er at en halvtimes slingringsmonn hver vei ikke har allverdens innvirkning på kurven, men en time kan ødelegge alt. [emoji12]

Hver dag? :(
Å så skuffende. Det beste med helgen er å ikke måtte våkne av vekkerklokken. huff.. hehe

Hver dag? :(
Å så skuffende. Det beste med helgen er å ikke måtte våkne av vekkerklokken. huff.. hehe
Altså, det velger du jo selv, du kan fint la være å måle i helgen hvis det uansett ikke er i nærheten av forventet el. :) Men skal du ha pålitelige målinger, så må de være så konsekvente som mulig. Jeg har i perioder slitt med dårlig søvn, og at jeg våkner en del i løpet av natten, det kan gi ganske store utslag på kurven, men som regel er det mulig å se et mønster likevel. Det er bare litt kjipt hvis en sånn ubrukelig måling gjør det vanskelig å se akkurat hvilken dag el var.

Altså, det velger du jo selv, du kan fint la være å måle i helgen hvis det uansett ikke er i nærheten av forventet el. :) Men skal du ha pålitelige målinger, så må de være så konsekvente som mulig. Jeg har i perioder slitt med dårlig søvn, og at jeg våkner en del i løpet av natten, det kan gi ganske store utslag på kurven, men som regel er det mulig å se et mønster likevel. Det er bare litt kjipt hvis en sånn ubrukelig måling gjør det vanskelig å se akkurat hvilken dag el var.

Hehe. Ja, det er sant det.
Jeg får vel bare skjerpe meg og mål til samme tid til helgen. Da er jeg rett ved EL, så jeg kan stole litt på resultatet.
Skal ta tester også da :) bommet sist, så jeg skal være litt flinkere nå tenkte jeg. :)

Hehe. Ja, det er sant det.
Jeg får vel bare skjerpe meg og mål til samme tid til helgen. Da er jeg rett ved EL, så jeg kan stole litt på resultatet.
Skal ta tester også da :) bommet sist, så jeg skal være litt flinkere nå tenkte jeg. :)
Om termometeret ditt husker siste måling, er det jo bare å skru av alarmen, tempe og slenge termometere vekk før man sovner igjen ;) Er sånn jeg gjør. Taster temp inn i FF når jeg står opp :)

Om termometeret ditt husker siste måling, er det jo bare å skru av alarmen, tempe og slenge termometere vekk før man sovner igjen ;) Er sånn jeg gjør. Taster temp inn i FF når jeg står opp :)

Det var jo supert smart da! Tenkte ikke på det da jeg bestilte, så jeg må skrive med en gang. Har forsøkt en gang å bare se og huske til senere. Sjokkerende nok, så ble ikke det husket i det heletatt :P hehe

Det var jo supert smart da! Tenkte ikke på det da jeg bestilte, så jeg må skrive med en gang. Har forsøkt en gang å bare se og huske til senere. Sjokkerende nok, så ble ikke det husket i det heletatt[emoji14]hehe
Sikker på at siste måling ikke lagres, hvis du trykker og holder inne knappen, f.eks? Jeg har hatt en god del termometre oppimellom (vanlige febertermometre), og alle har lagret siste måling. Trodde det var ganske standard, jeg.

Back
Topp