Vi som temper

Sikker på at siste måling ikke lagres, hvis du trykker og holder inne knappen, f.eks? Jeg har hatt en god del termometre oppimellom (vanlige febertermometre), og alle har lagret siste måling. Trodde det var ganske standard, jeg.

Ah. Det har jeg ikke testet. Har bare trykket den på igjen. Da skal jeg sjekke. :)
Takk for tips.

Blir helt tullette her! Jeg fikk kryss for el den 25 pga positiv el test, mens jeg selv tror jeg hadde det den 27 pga smerter og litt blod i slim. Nå har temperaturen sunket kraftig og jeg startet å spotte i går. I går var jeg 8 dpo (evt 10 hvis det er satt rett kryss) og i dag 9 dpo (evt 11 dpo). Er ikke det litt tidlig for tr? Men synker ikke temperaturen litt mye nå?
Hva tror dere?
ImageUploadedByBV Forum1481009650.052151.jpg

Blir helt tullette her! Jeg fikk kryss for el den 25 pga positiv el test, mens jeg selv tror jeg hadde det den 27 pga smerter og litt blod i slim. Nå har temperaturen sunket kraftig og jeg startet å spotte i går. I går var jeg 8 dpo (evt 10 hvis det er satt rett kryss) og i dag 9 dpo (evt 11 dpo). Er ikke det litt tidlig for tr? Men synker ikke temperaturen litt mye nå?
Hva tror dere? Vis vedlegget 210475
Det ser jo dessverre ut som et tr-dropp. Mulig du har litt kort lutealfase? Vet du hvor lang den pleier å være?

Jeg ble gravid, ja. Mistet ca. uke 5. Så du også hadde mistet nå, så utrolig trist <3 Det er faktisk noe av det vondeste jeg har gått gjennom (psykisk, ikke fysisk). Kroppen ordnet opp selv, heldigvis.

Stigningen kom i dag, ganske tydelig også! Krysser fingrene for at det de sier er sant, at man er mer fruktbar etter en sa!
Vis vedlegget 210372

Æsj så kjedelig da:( Ja det var tyngre nå å miste 4+4 enn i sommer 7+0, sikkert fordi det er så etterlengtet og at man blir sliten i prosessen. Hvilken pp er du i nå? Jeg ble først gravid i pp 5 etter SA i sommer:/ men siden du Og jeg mistet så tidlig, så har jeg trua:)

ImageUploadedByBV Forum1481028948.263487.jpg

Når man blir supergira over sære babyting så er det sååå godt å kunne dele med dere jenter! Denne pp har jeg prøvd dobbel dose vitex. Foreløpig resultat er lavere temp før el enn jeg har hatt noen gang. OG i dag når jeg hadde dusja kom det sikker 3 spiseskjeer el slim!!! Jeg har nesten aldri hatt noe slim. Og ikke minst, jeg er kun på cd 13 i dag, tidligste el jeg har hatt var cd 20!!! Er så kult når ting er annerledes etter 8 pp.

Vis vedlegget 210510
Når man blir supergira over sære babyting så er det sååå godt å kunne dele med dere jenter! Denne pp har jeg prøvd dobbel dose vitex. Foreløpig resultat er lavere temp før el enn jeg har hatt noen gang. OG i dag når jeg hadde dusja kom det sikker 3 spiseskjeer el slim!!! Jeg har nesten aldri hatt noe slim. Og ikke minst, jeg er kun på cd 13 i dag, tidligste el jeg har hatt var cd 20!!! Er så kult når ting er annerledes etter 8 pp.

Og jammen ble el testen superpositiv i kveld! En og en halv uke før den har vært! Hurra :-) Nå blir det spennende å tempe!

Jeg jobber skift, og har ikke sjangs til å få tempet til samme tid hver dag. Pleier å teste når jeg våkner av meg selv, men kun dersom jeg har sovet (godt) i minst 3 timer i strekk først. Har veldig tydelige grafer, og tempen stemmer godt overens med EL-tester, så det funker i alle fall for meg :) Dropper dog å tempe etter nattevakt, for da er kroppen litt på bærtur uansett.

Har tempet i over et år, og grafene er konstante uavhengig av jobbmengde og diverse.

Etter ørten og førti negative el tester (gårsdagens var dog sterkere enn resten), og nesten en uke med el-slim håpet jeg vikelig på temp på 36,6 eller mer.. Ellers tror jeg kroppen har gitt opp el denne måneden :(

Dagens temp var 36,57.. Åh, nå er jeg spent på i morgen, for det er så høyt at det kan være starten på luetalfasen, men også så lavt at jeg sikkert kan slå til med lav temp i morgen igjen, som vil si at jeg ikke er i dpo-land allikevel.. *håpe håpe*

Har også hatt mindre el silm de siste to dagene. Har ikke skrevet opp i går ennå, for det var så lite.. Åh.. Ønsker meg snart et kryss!!!

ae31612edfa3059bb13b555d9f6ca042.jpg

Last edited:
Jeg må spørre proffene, for jeg synes økningen i dpo-land denne mnd har vært så rar, og kun lutealfase på 9 dager (hadde en på 8, den med bortfallsblødning, men den telles vel ikke).
a247bc74a1519b1b265e77c79cdc8eeb.jpg

(Mye hult, men jeg tar de til samme tid med +-2t etter minst 3t søvn, hatt stabil temp på det før)

Tanta kjæm nok idag, men veldig merkelig stigning. Tok en test 7dpo hvor det var en svaaaak strek, den syntes på negativen(og uten filter), det gjør vel ikke skyggestreker?
8d6d3cce0c7873be626525259d5f2fdc.jpg

Kan det være supertidlig kjemisk? Så aldri snurten av streken igjen, men hatt skikkelige kramper i et par dager som jeg tenkte bare var luftsmerter.

Men er jeg jo bare på andre ordentlige syklus, går inn i pp3 nå, så kan være at det ikke har stabilisert seg enda heller :)

Last edited:
Jeg må spørre proffene, for jeg synes økningen i dpo-land denne mnd har vært så rar, og kun lutealfase på 9 dager (hadde en på 8, den med bortfallsblødning, men den telles vel ikke).

(Mye hult, men jeg tar de til samme tid med +-2t etter minst 3t søvn, hatt stabil temp på det før)

Tanta kjæm nok idag, men veldig merkelig stigning. Tok en test 7dpo hvor det var en svaaaak strek, den syntes på negativen(og uten filter), det gjør vel ikke skyggestreker?

Kan det være supertidlig kjemisk? Så aldri snurten av streken igjen, men hatt skikkelige kramper i et par dager som jeg tenkte bare var luftsmerter.

Men er jeg jo bare på andre ordentlige syklus, går inn i pp3 nå, så kan være at det ikke har stabilisert seg enda heller :)
Jeg synes lutealfasen ser ganske normal ut jeg (kanskje også med en festedipp, om det var en kjemisk som du sier). Men så er mine målinger i lutealfasen litt over det hele, syntes jeg.

Ser ut som om tr er på vei desværre. Håper hun venter med å komme til i morgen, så er det mer håp for lengden av lutealfasen [emoji13]

Håper third time's a charm [emoji256]

I dag gikk temperaturen litt opp igjen. Jeg synes jeg har hatt mange symptomer men så har jeg begynt å blø mye mer i dag enn hva jeg har gjort de to siste dagene.

ImageUploadedByBV Forum1481097695.993226.jpg

Grafen min ligner litt på denne som ligger ute på FF.
ImageUploadedByBV Forum1481097727.274699.jpg

Grafen din ligner litt på min i går. I dag gikk temperaturen opp igjen.

Ser ut som en ganske vanlig graf egentlig.. er ikke uvanlig med kort lutealfase. Jeg hadde også en lutealfase på 9 dager. Men ble gravid på 4pp likevel :) Lykke til :)

Ser ut som en ganske vanlig graf egentlig.. er ikke uvanlig med kort lutealfase. Jeg hadde også en lutealfase på 9 dager. Men ble gravid på 4pp likevel :) Lykke til :)
Takk for svar :) grafen har bare pleid å øke i to dager så holde seg ganske stabil. Nå var det liksom øke-ned-øke-ned-øke og så ned i kjelleren. .. virka så rart :) har sovi veldig hardt den siste uka..
Første lutealfase var på 8 dager, så 11 sager nå 9... men det er vosstbikke helt håpløst da :)

Back
Topp