Vi som temper

1577F48D-D4F4-4573-A86D-D1EECE052DE6.jpeg

Det ser ikke kjempelovende ut for meg nå. Men alt håp er ikke ute. Torsdag til søndag våknet jeg tidligere enn vanlig og var veldig tissetrengt. To av dagene fikk jeg ikke tempet ferdig før jeg måtte løpe på do. I dag våknet jeg også en halvtime tidligere enn vanlig, men «innafor».

Usj, denne tiden mellom eggløsning og mensen er kanskje det verste med prøving/eggløsningstesting/temping. Det å gå og vente, kjenne etter symptomer og innbille seg at alt er tegn på at man er gravid.
 
Vis vedlegget 278042
Det ser ikke kjempelovende ut for meg nå. Men alt håp er ikke ute. Torsdag til søndag våknet jeg tidligere enn vanlig og var veldig tissetrengt. To av dagene fikk jeg ikke tempet ferdig før jeg måtte løpe på do. I dag våknet jeg også en halvtime tidligere enn vanlig, men «innafor».

Usj, denne tiden mellom eggløsning og mensen er kanskje det verste med prøving/eggløsningstesting/temping. Det å gå og vente, kjenne etter symptomer og innbille seg at alt er tegn på at man er gravid.

Enig med deg - den tiden der er veldig utfordrende. Vanskelig å si noe om den tempen egentlig. Den er jo over coverline i alle fall :D Så løpet er ikke kjørt!
 
Jeg er ganske ny i "gamet". Såvidt startet prøving etter noen få måneder uten ordentlig prevensjon og med temping.

Innbiller meg at jeg er gravid, selv om temperaturene kunne vært bedre.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20181015-135652.png
    Screenshot_20181015-135652.png
    156,4 KB · Visninger: 78
Hei kjære tempere! Nå har min make sure ankommet og jeg skal begynne å tempe fra morr av...
Men lurer på er det ok å tempe i munnen?:shy:
 
Hei kjære tempere! Nå har min make sure ankommet og jeg skal begynne å tempe fra morr av...
Men lurer på er det ok å tempe i munnen?:shy:
Ja, det vil jeg si. Jeg driver og eksperimenterer med akkurat det nå. Jeg har tempet i munnen nå i noen sykluser og tester nå å tempe vaginalt. Men for å sammenligne så måler jeg også i munnen denne syklusen. Og foreløpig er kurvene veldig like. Hvis de fortsetter å være like går jeg nok tilbake til å bare måle i munnen neste syklus, for det er jo det enkleste.

Vaginalt (fra 1. oktober):
B297E3B5-BF0F-4311-A3F3-217CE43DBBC8.jpeg


I munnen:
EBFF2B98-B14A-45E8-8181-0A2FA589C6F3.jpeg
 
Ja, det vil jeg si. Jeg driver og eksperimenterer med akkurat det nå. Jeg har tempet i munnen nå i noen sykluser og tester nå å tempe vaginalt. Men for å sammenligne så måler jeg også i munnen denne syklusen. Og foreløpig er kurvene veldig like. Hvis de fortsetter å være like går jeg nok tilbake til å bare måle i munnen neste syklus, for det er jo det enkleste.

Vaginalt (fra 1. oktober):
Vis vedlegget 278095

I munnen:
Vis vedlegget 278096

Når man ser på det store bildet er det absolutt innafor med disse variasjonene i temp! Det er tross alt det store bildet som betyr noe, ikke enkeltstående temperaturer :) Kurven din ser for øvrig bra ut, da!
 
Spør her jeg, blant ekspertene;) bruker dere vanlig febertermometer når dere temper, eller et spesielt «basal body temperature» termometer? Ser ut som FF appen skiller på disse?
 
Spør her jeg, blant ekspertene;) bruker dere vanlig febertermometer når dere temper, eller et spesielt «basal body temperature» termometer? Ser ut som FF appen skiller på disse?
Jeg er og ny på dette. Kjøpte spesiell termometer.. grunn til det at de vanlige viser fex 36.6, men for bbt trenges mer nøyaktig 36.65.. så det er bare bbt-malere som har to desimaler ;)
Kjøpte make sure sin som var under 50 kr..
 
B4913A5A-8B5A-4683-83CD-4E2365E60180.jpeg


Dette er 6. dagen på rad hvor jeg våkner for tidlig (20 min til en drøy time), og må tisse. Blir bare tull med tempingen da. I dag rakk termometeret hvertfall å bli ferdig før jeg måtte løpe på do, men målte da en time for tidlig. :-(

Negativ graviditetstest, og særs negativ frøken.
 
Spør her jeg, blant ekspertene;) bruker dere vanlig febertermometer når dere temper, eller et spesielt «basal body temperature» termometer? Ser ut som FF appen skiller på disse?

Termometer med to desimaler er en forutsetning når du skal tempe, f.eks. fra Babyplan eller Make sure. :)
 
Jeg er og ny på dette. Kjøpte spesiell termometer.. grunn til det at de vanlige viser fex 36.6, men for bbt trenges mer nøyaktig 36.65.. så det er bare bbt-malere som har to desimaler ;)
Kjøpte make sure sin som var under 50 kr..
Termometer med to desimaler er en forutsetning når du skal tempe, f.eks. fra Babyplan eller Make sure. :)

Tusen takk for svar, da får det handles inn
 
Lørdag. Jeg er 10 DPO i dag, og den pleier å komme 14 dager etter.

Har hatt stikkinger og ømme bryster i noen dager. Er irritabel og har veldig søtsug. Så det tyder jo egentlig på at mensen snart kommer. Jeg vet at de samme symptomene kan være tegn på graviditet og, men jeg hadde ingen symptomer den første tiden da jeg var gravid med første.
 
Lørdag. Jeg er 10 DPO i dag, og den pleier å komme 14 dager etter.

Har hatt stikkinger og ømme bryster i noen dager. Er irritabel og har veldig søtsug. Så det tyder jo egentlig på at mensen snart kommer. Jeg vet at de samme symptomene kan være tegn på graviditet og, men jeg hadde ingen symptomer den første tiden da jeg var gravid med første.
It ain’t over till it is over :D Krysser fingrene!
 
Back
Topp