Vi som temper

Vis vedlegget 277507Lurer på å tempe vaginalt fra neste PP. Jeg synes det svinger så latterlig mye når man tar tempen i munnen. Veldig upålitelig. Men så lenge temp og puls samsvarer tenker jeg det er ganske innafor egentlig.
Jeg har tenkt akkurat det samme, og prøver det nå. Men jeg måler både i munnen og vaginalt for å se om mistanken stemmer. Foreløpig (4DPO) ser kurvene ganske like ut. (Det er bare fra 1. oktober, CD7, jeg har målt på begge måter)

Vaginalt:
0C6F5A26-A6C4-4418-9838-1FE77BBA9A23.jpeg


Munn:
B0A36CC6-8205-4774-835D-EA55241988B8.jpeg
 
Jeg har tenkt akkurat det samme, og prøver det nå. Men jeg måler både i munnen og vaginalt for å se om mistanken stemmer. Foreløpig (4DPO) ser kurvene ganske like ut. (Det er bare fra 1. oktober, CD7, jeg har målt på begge måter)

Vaginalt:
Vis vedlegget 277538

Munn:
Vis vedlegget 277539

Hmm. Ja, dette var jo veldig likt!

I dag da - typisk dag som er vanskelig. Tok tempen til vanlig tid 06:00, 36,42. Stod opp og tisset og la meg igjen. Tok tempen på nytt 09:50, og da viste den 36,71.

I og med at jeg er 11 DPO er de to temperaturene veldig ulike mtp hva man kan forvente at skjer de neste dagene. Den første betyr at kurven går nedover mens den siste betyr at kurven går oppover. Jeg legger alltid inn den laveste tempen, så jeg er ikke veldig positiv, men samtidig kan man jo lure. :p
 
Hmm. Ja, dette var jo veldig likt!

I dag da - typisk dag som er vanskelig. Tok tempen til vanlig tid 06:00, 36,42. Stod opp og tisset og la meg igjen. Tok tempen på nytt 09:50, og da viste den 36,71.

I og med at jeg er 11 DPO er de to temperaturene veldig ulike mtp hva man kan forvente at skjer de neste dagene. Den første betyr at kurven går nedover mens den siste betyr at kurven går oppover. Jeg legger alltid inn den laveste tempen, så jeg er ikke veldig positiv, men samtidig kan man jo lure. :p

Ser den med at det er litt vanskelig å vurdere, men er jo helt naturlig at temperaturen er høyere senere på morgenen! Og jeg tror du hadde sett samme effekten selv om du målte vaginalt. Jeg hadde i allefall stolt på den tempen som er tatt nærmest den vanlige tiden :)
 
Ser den med at det er litt vanskelig å vurdere, men er jo helt naturlig at temperaturen er høyere senere på morgenen! Og jeg tror du hadde sett samme effekten selv om du målte vaginalt. Jeg hadde i allefall stolt på den tempen som er tatt nærmest den vanlige tiden :)

Ja, dessverre må jeg nok det :(
 
Dette ser dårlig ut, sant?! Vis vedlegget 277578
Jeg lurer litt på hvorfor FertilityFriend mener du hadde eggløsning på fredag. Jeg synes torsdag ser like sannsynlig ut. Og hvis det er tilfelle, så er kanskje ikke dagens temperatur så ille. Når tror du selv at du hadde eggløsning?

Hvordan er kurven sammenlignet med tidligere sykluser? Vi har alle våre egne variasjoner. Jeg pleier å ha en topp 4-5 DPO, så litt ned, men tempen går ikke skikkelig ned før 12-13-14 DPO. Men så er og blir jeg jo ikke-gravid da, så kanskje ikke så relevant å sammenligne.
 
Last edited:
Jeg lurer litt på hvorfor FertilityFriend mener du hadde eggløsning på fredag. Jeg synes torsdag ser like sannsynlig ut. Og hvis det er tilfelle, så er kanskje ikke dagens temperatur så ille. Når troende selv at du hadde eggløsning?

Hvordan er kurven sammenlignet med tidligere sykluser? Vi har alle våre egne variasjoner. Jeg pleier å ha en topp 4-5 DPO, så litt ned, men tempen går ikke skikkelig ned før 12-13-14 DPO. Men så er og blir jeg jo ikke-gravid da, så kanskje ikke så relevant å sammenligne.
Jeg vet ikke. Baby comp sier og jeg hadde el på torsdag. Er bare andre syklusen jeg temper, og tester etter el. Kjentes ut på kroppen som om egget droppet torsdag kveld. Forrige syklus så slik ut:
 

Vedlegg

  • 14818F98-01E4-42D5-AE43-560653098BBD.png
    14818F98-01E4-42D5-AE43-560653098BBD.png
    558,6 KB · Visninger: 63
ABB9AE1C-5E4F-4AB7-BBB1-BECA5189CCCA.jpeg
Her får jeg stadig bekreftet at temp og puls henger sammen - det er ganske snedig! Nå er alt på vei ned her, så TR kommer nok i morgen tidlig tenker jeg.
 
Denne månedens temp består av bratte fjell og dype daler :hilarious:
Capture+_2018-10-11-08-57-30~2.png
 
Da er jeg brått 7dpo i dag da :D Teste :excited001
Hahaha

Haha. Synes du selv at du ser noe? Jeg ser ikke noe, men det er jo litt tidlig da ... Bare litt. ;-) Men vi er jo gravide inntil det motsatte er bevist så ...

Og når baby Comp sier torsdag og du synes du kjente det torsdag kveld, så tror jeg det er torsdag. :) Jeg har hatt noen sykluser hvor jeg har ment (mest basert på oppfatning av kroppen) at jeg har hatt eggløsning kvelden før Fertility Friend mener at jeg har hatt eggløsning. Men vi kan ikke overstyre det i appen, så vidt jeg vet.
 
Vis vedlegget 277609 Her får jeg stadig bekreftet at temp og puls henger sammen - det er ganske snedig! Nå er alt på vei ned her, så TR kommer nok i morgen tidlig tenker jeg.
Så moro å se sammenhengen! Og det hadde vært spennende å se hvordan pulsen reagerer ved graviditet.

Hvordan og når måler du pulsen? Er det som ved temperaturen, altså at du måler på morgenen før du står opp? Eller hår hvilepulsen ned i samme når som helst på dagen?
 
I dag var en sånn dag hvor ingen av temperaturmålingene mine egentlig er riktige. Jeg våknet en time for tidlig og måtte tisse. Termometeret kom opp på 36,70 før jeg ble for tissetrengt og måtte opp av senga. Målte når jeg la meg ned igjen (36,80). Sovnet og våknet ca. en halvtime etter ar jeg vanligvis måler (37,10). Hadde jeg målt til normal tid hadde jeg nok hatt et sted imellom, så da la jeg inn 36,80 for å ikke være for optimistisk.

CA90E55A-CABF-4DC1-943E-173F5ED35E07.jpeg
 
Haha. Synes du selv at du ser noe? Jeg ser ikke noe, men det er jo litt tidlig da ... Bare litt. ;-) Men vi er jo gravide inntil det motsatte er bevist så ...

Og når baby Comp sier torsdag og du synes du kjente det torsdag kveld, så tror jeg det er torsdag. :) Jeg har hatt noen sykluser hvor jeg har ment (mest basert på oppfatning av kroppen) at jeg har hatt eggløsning kvelden før Fertility Friend mener at jeg har hatt eggløsning. Men vi kan ikke overstyre det i appen, så vidt jeg vet.

Sikkert jeg som har streksyn :p
FF har sikkert satt på fredag ettroms tempen fortsatt var under coverline..
 
Back
Topp