Vi som temper

Etter BO for 3uker siden skjønner jeg svært lite av syklus og tempen min. Ut i fra tester trodde jeg at jeg skulle få EL på CD 18, men tempen steg ikke i dagene etter, men nå, på CD 21-22 steg den. Kan det være egget slapp senere? Og er det da vanlig at man ikke har noe EL symptomer neste gang egget prøver å slippe?
Hadde de tydeligste symptomene jeg har hatt på 4år når jeg fikk positiv EL-test (mye EL-slim, stikkinger på venstre side i eggstokkområdet, økt sexlyst).
Kan tempen fortsatt stige dersom egget ikke har sluppet?
Noen erfaringer eller som kanskje har noen gode forslag?

Vis vedlegget 277019
For meg var det slik forrige mnd (pp2 etter MA), men pp1 var 5 uker med blødning hvor kroppen bare stoppet blødningene i 3-4 dager for el, så er vel først forrige pp kroppen var LITT i gang igjen. Aaaanyways, fikk positive tester, litt el-slim og stikkinger, men temp gikk ikke opp. 5 dager etter positiv test fikk jeg ny positiv test - testet fordi jeg hadde svake symptomer på el. Men hadde jeg ikke tempet hadde jeg nok aldri lagt merke til andre forsøket med el. Men sånn var det første runden med el-forsøk den mnd også - kunne fint gått meg hus forbi..
her er tempkurven min, med positiv el-test på CD11 og CD16:
CCC839EA-2609-475F-9AC8-5651D8176462.jpeg

Etter BO for 3uker siden skjønner jeg svært lite av syklus og tempen min. Ut i fra tester trodde jeg at jeg skulle få EL på CD 18, men tempen steg ikke i dagene etter, men nå, på CD 21-22 steg den. Kan det være egget slapp senere? Og er det da vanlig at man ikke har noe EL symptomer neste gang egget prøver å slippe?
Hadde de tydeligste symptomene jeg har hatt på 4år når jeg fikk positiv EL-test (mye EL-slim, stikkinger på venstre side i eggstokkområdet, økt sexlyst).
Kan tempen fortsatt stige dersom egget ikke har sluppet?
Noen erfaringer eller som kanskje har noen gode forslag?

Vis vedlegget 277019
Jeg har lest at det kan ta en dag eller to før tempen stiger etter EL. Det kommer vel litt an på hvor rask og effektiv progesteronproduksjonen er. Jeg har følelsen av at tempen sjelden hopper skikkelig før 2 dpo hos meg (basert på EL-tester og symptomer)

Jeg har lest at det kan ta en dag eller to før tempen stiger etter EL. Det kommer vel litt an på hvor rask og effektiv progesteronproduksjonen er. Jeg har følelsen av at tempen sjelden hopper skikkelig før 2 dpo hos meg (basert på EL-tester og symptomer)

Takk for svar :)
Vet at EL gjerne ikke blir bekreftet før man har hatt 3 høyere temperaturer :) Sist gang så hoppet tempen rett opp etter det som var EL, men skjønner at det kan variere fra syklus til syklus. Kan bare ikke huske å ha opplevd at kroppen har prøvd å slippe egg, uten å klare det, for så å prøve igjen. Hadde i mitt hode regnet med at man da ville få tydelige EL-symptomer igjen:p
Så tror det hele gikk meg litt hus forbi.
Tempen har forsatt å stige nå, men FF vil ikke bekrefte EL fordi jeg ikke har registrert andre symptomer på EL i det aktuelle tidsrommet :meh:
Så da får jeg bare innbille meg at EL har vært og se om tanta dukker opp en 10 dager tid:wacky:

Takk for svar :)
Vet at EL gjerne ikke blir bekreftet før man har hatt 3 høyere temperaturer :) Sist gang så hoppet tempen rett opp etter det som var EL, men skjønner at det kan variere fra syklus til syklus. Kan bare ikke huske å ha opplevd at kroppen har prøvd å slippe egg, uten å klare det, for så å prøve igjen. Hadde i mitt hode regnet med at man da ville få tydelige EL-symptomer igjen:p
Så tror det hele gikk meg litt hus forbi.
Tempen har forsatt å stige nå, men FF vil ikke bekrefte EL fordi jeg ikke har registrert andre symptomer på EL i det aktuelle tidsrommet :meh:
Så da får jeg bare innbille meg at EL har vært og se om tanta dukker opp en 10 dager tid:wacky:
Ser jo ut som den har vært på grafen din. Jeg krysser i alle fall fingrene dor det, så kan vi endelig henge sammen i dpo-land :D

Jeg synes det er lovende så langt altså. :wacky: Tør nesten ikke tempe i frykt for at den plutselig dropper skikkelig. 8DPO i dag.
23A8A46D-D712-44CD-9C8D-989334AD8BE1.jpeg

Jeg synes det er vanskelig å si om denne er på vei nedover eller ikke. Føler liksom den fortsatt holder seg høyt oppe?!

A6A55844-0402-4A50-876C-BE58ABC27A04.jpeg

D5E6056F-BF6C-4697-80A7-B30659EADDE9.jpeg
Her er sammenliknet med de to foregående PP. I august ble det kjemisk med positiv test på 11DPO.

Back
Topp