Vi som temper

Har en annerledes mnd denne gang. Er for første gang i min prøvehistorie på 13 DPO!! Tempen er 0,3 høyere enn ved tr og tappen er fortsatt lukket. Hadde negativ test i går så tror virkelig ikke på graviditet. Men noen forandringer er det hvertfall. Spennende å se hvordan det endrer seg de neste dagene. :rolleyes:
Dette høres jo veldig spennende ut!! Krysser fingrene for deg :D

6124a3105fda0ef13901b825061d0a0a

Av diverse grunner har jeg virkelig ikke sovet noe som helst i natt, ikke et eneste minutt, så den målingen i morges er selvsagt helt ubrukelig. Om el er i dag ville jeg forventet ganske lav temp, men nå er det jo umulig å si. Typisk at jeg ikke får målt når det virkelig gjelder!
Men det som bekymrer meg mest er at vi ikke har fått lagt inn aksjer siden søndag. Prøvde alle triksene jeg har i går kveld, men mannen var rett og slett for trøtt, så han klarte ikke å fullføre. :( :( Håper inderlig han er litt mer i slaget i dag, tipper det er for sent i morgen. :(

Last edited:
Hei! Jeg temper nå for første gang denne syklusen. Hva er egentlig normal syklus? Opp/ned med temp når? Hva kjennetegnet EL, TR, gravid osv? Legger med bilde av min første graf :-)
ImageUploadedByBV Forum1479919717.322803.jpg

Hei! Jeg temper nå for første gang denne syklusen. Hva er egentlig normal syklus? Opp/ned med temp når? Hva kjennetegnet EL, TR, gravid osv? Legger med bilde av min første graf :-) Vis vedlegget 208622
Siden du tydeligvis har FF-appen vil jeg anbefale deg å lese litt under Docs, education and fun (eller noe sånt), der står nok det meste du lurer på!
Generelt er tempen «lav» fram til el, når el har vært stiger den typisk inntil en halv grad, og holder seg «høy» fram til tr kommer. Mange opplever et dropp før tr kommer, hos meg har det gjerne skjedd dagen før.
Ved graviditet vil som regel tempen holde seg høy etter IKM.

Er så spent på kurven din denne måneden!

I dag droppet den voldsomt igjen da...

ImageUploadedByBV Forum1479922506.523174.jpg

Tempet 20min tidligere. Da jeg våknet annahver time i natt... minst... sto bare opp kl 0500...

Skjønner ikke denne svingningen plutselig. Etter så fin før el...

Noen tanker om disse testene og tempen? (jeg får aldri helt positive el tester, toppen er for kort, men sist periode ble el bekrefter med blodprøve)
4ff3b1627199e9fe46e29341dc25e87e
7f00f9baccf216d5551260c36d932881

Noen tanker om disse testene og tempen? (jeg får aldri helt positive el tester, toppen er for kort, men sist periode ble el bekrefter med blodprøve)
Jeg får aldri helt positive tester, har de samme som deg, har du prøvd noen andre type tester?
Har ingen formening om tempen, jeg hadde like sterke tester som deg 21.11 på mine cd14 og 15 og tempen viste el til cd16.... kan se ut til at du hadde en liten økning etter 21 men...

Jeg får aldri helt positive tester, har de samme som deg, har du prøvd noen andre type tester?
Har ingen formening om tempen, jeg hadde like sterke tester som deg 21.11 på mine cd14 og 15 og tempen viste el til cd16.... kan se ut til at du hadde en liten økning etter 21 men...
Første måneden jeg temper, så skjønner ikke helt enda. :) har ikke prøvd andre el tester, men skal bruke monitor fra neste periode! Så blir spennende.

Ut i fra testene ser det ut som om el har vært, men det er tempen som er fasiten, så du får se om den stiger de neste dagene!

IMG_20161124_070131.png

EL ble nok i dag etter tidens positive ELtest i går kveld. Var enda positiv i dag, men tydelig svakere sammenlignet med i går.

Pleier dere alltid å få drop i temperaturen når tr har kommet?
Jeg begynte å blø i går men tempen er fortsatt veldig høy. Har registrert det som spotting for å kunne sammenligne temperaturen.
ImageUploadedByBV Forum1480054563.097520.jpg

Pleier dere alltid å få drop i temperaturen når tr har kommet?
Jeg begynte å blø i går men tempen er fortsatt veldig høy. Har registrert det som spotting for å kunne sammenligne temperaturen. Vis vedlegget 208810
I normale sykluser har tempen droppet dagen før tr (ved ett tilfelle to dager før), men i forrige syklus startet blødningen mens tempen fremdeles var høy. Det var imidlertid første syklus etter MA, og jeg hadde fortsatt positiv g-test rett før tr kom, så det teller ikke helt, føler jeg.

I normale sykluser har tempen droppet dagen før tr (ved ett tilfelle to dager før), men i forrige syklus startet blødningen mens tempen fremdeles var høy. Det var imidlertid første syklus etter MA, og jeg hadde fortsatt positiv g-test rett før tr kom, så det teller ikke helt, føler jeg.
Oki. Forrige syklus fikk jeg tempdropp samme dag som tr kom. Får bare se framover :) det er vist vanlig med blødning tidlig i svangerskapet, så man kan jo håpe. Hehe.

Back
Topp