Vi som temper

Æsj. :( (Men om ikke annet er det fint med sånne tydelige kurver! Sånn for å prøve å finne lyspunkter... :P )

Haha ja, noe positivt er det alltids! Jeg må ta en biopsi, så det kan være greit å ikke være gravid i forhold til det også. Får tenke slik. Men selvfølgelig, hadde blitt overlykkelig av en liten på vei!

Hvor i syklusen er du nå?

Haha ja, noe positivt er det alltids! Jeg må ta en biopsi, så det kan være greit å ikke være gravid i forhold til det også. Får tenke slik. Men selvfølgelig, hadde blitt overlykkelig av en liten på vei!

Hvor i syklusen er du nå?
Er på cd7, venter spent på om det snart dukker opp noen el-symptomer ... Hadde bittelitt slim i går, men ikke i dag. Tidligere har det dukket opp mellom cd7 og cd10.

Hva slags biopsi er det du skal ta?

Er på cd7, venter spent på om det snart dukker opp noen el-symptomer ... Hadde bittelitt slim i går, men ikke i dag. Tidligere har det dukket opp mellom cd7 og cd10.

Hva slags biopsi er det du skal ta?

Tidlig el, så deilig. Pleier du å få tempdipp? Happy humping framover da:D

Jeg skal ta biopsi ifht celleforandringer. Er konisert fra før, så håper å slippe ny runde. Men fint at de finner det da, før det utvikles videre. Takk og lov for screeningprogrammet!

Tidlig el, så deilig. Pleier du å få tempdipp? Happy humping framover da:D

Jeg skal ta biopsi ifht celleforandringer. Er konisert fra før, så håper å slippe ny runde. Men fint at de finner det da, før det utvikles videre. Takk og lov for screeningprogrammet!
Tidlig og tidlig, pleier å ha el-slim en uke, så det skjer nok ikke før tidligst neste helg. :P

Ah, huff, celleforandringer er ikke gøy. Men enig med du, bedre at det oppdages tidlig! Håper de ikke finner noe, da.

Tidlig og tidlig, pleier å ha el-slim en uke, så det skjer nok ikke før tidligst neste helg. :P

Ah, huff, celleforandringer er ikke gøy. Men enig med du, bedre at det oppdages tidlig! Håper de ikke finner noe, da.

Takk, det håper jeg også.

En uke?? Å ja, hehe, så lenge. Så godt! Da er det sikkert en god overlevelsesrate der inne. Jeg sliter veldig med å finne strekkbart slim. Enda hvor godt jeg leter:P

Aldri tempet før. Hvordan gjør dere det? Fra hvilke dag? Når på dagen? Hvordan bruke kurven gå?

• Kjøper deg et basaltermometer på f.eks bt.no, fertil.no, komplettapotek.no etc. Altså et termometer med to desimaler.
• Temper hver morgen før jeg står opp, til samme tid, hver eneste dag. Inkludert helg. Har på alarm, temper og sover videre.
• Jeg temper oralt. Og passer på at termometeret ligger på samme sted i munnen. Jeg har mitt helt under tunga på høyre side.
• Legger inn alt av temp i en app som heter FF. Den regner ut EL for deg ut ifra tempene. Etter tre dager med forhøyet temp (3dpo) setter FF kryss og markerer EL.

Aldri tempet før. Hvordan gjør dere det? Fra hvilke dag? Når på dagen? Hvordan bruke kurven gå?
Kort forklart: Basaltemperaturen er den temperaturen kroppen din har når den er helt i hvile, og den endrer seg i løpet av syklusen. Mellom mens og el er den lav, etter el stiger den typisk inntil en halv grad, og holder seg høy fram til neste mens. Ved å måle hver dag gjennom hele syklusen kan du si med relativt stor sikkerhet når du har hatt el, og det er den eneste sikre metoden for å bekrefte el på (som du kan gjøre hjemme, vel og merke). EL-tester antyder bare at et egg kan være i ferd med å slippe, ikke at det faktisk skjer.
For å tempe trenger du et termometer, gjerne et såkalt basaltermometer med to desimaler, men det kan gå fint med et vanlig febertermometer også - jeg brukte det i starten, det funket fint. Du skal tempe om morgenen, til samme tidspunkt hver dag, og med det samme du våkner. Ikke gå ut av sengen, tempe er aller det første du gjør! Du bør dessuten ha fått minimum tre timer sammenhengende søvn før du måler, men våkner du i løpet av natten eller til et annet tidspunkt enn du vanligvis temper måler du likevel, bare noter «avviket».
Mest nøyaktig blir det om du måler rektalt eller vaginalt, men du kan også måle oralt om du ønsker. Pass da på at du legger termometeret på nøyaktig samme sted i munnen hver gang. Om du sover mye med åpen munn kan det påvirke målingene, du bør da vurdere vaginalt/rektalt.
Anbefaler å laste ned Fertility friend-appen for å plotte inn målingene dine. De har også fantastisk mye info om temping, du finner sannsynligvis svar på det meste du lurer på der. Ellers er det bare å spørre her! Lykke til!

Spørsmål til the pros : jeg har vært syk de siste dagene, og tempen har vært skyhøy (0,3-0,7 grad høyere). Jeg regner med de er høyere fordi det er et virus i kroppen? For eggslipp kan det ikke ha vært på cd 6 liksom? Og pleier dere føre opp tempen og haka av feber da? Har gjort det de siste dagene, selvom det ikke er direkte feber.

ImageUploadedByBV Forum1479546646.247392.jpg

9 dpo i dag og ny temperaturrekord i min temperkarriere!

Spørsmål til the pros : jeg har vært syk de siste dagene, og tempen har vært skyhøy (0,3-0,7 grad høyere). Jeg regner med de er høyere fordi det er et virus i kroppen? For eggslipp kan det ikke ha vært på cd 6 liksom? Og pleier dere føre opp tempen og haka av feber da? Har gjort det de siste dagene, selvom det ikke er direkte feber.
Ville nok lagt det inn som feber, evt kan du vel kanskje hake av for cold (mener det også er et alternativ?).

Vis vedlegget 208027

9 dpo i dag og ny temperaturrekord i min temperkarriere!
Ooooh, denne ser lovende ut! Er det babygraf mon tro?

ae488e6e444e49091c14483f3a8fb7ac

Hvor er det denne tempen skal, da? :P Jeg kjenner at håpet om en normal syklus brister litt her, det hender jo tempen spretter litt opp og ned, men tendensen pleier å være tydelig synkende fram mot el - her ser det jo ut som en stigning. Bajs. Håper den detter ned igjen i morgen. Ellers ingen andre el-symptomer ennå, og helt klart negativ el-test i går.

Og hei, glemte jo nesten det viktigste: ENDELIG helt negativ graviditetstest i dag! :D :D

Ville nok lagt det inn som feber, evt kan du vel kanskje hake av for cold (mener det også er et alternativ?).

Ooooh, denne ser lovende ut! Er det babygraf mon tro?
Har mine tvil, men det vil snart vise seg :-)

Jeg haker av som feber, da blir sirkelen som når man sier "sleep deprived" (mener jeg å huske). Når man skriver "cold like symptoms" (er det ikke det den heter?) så ligner det ikke at FF tar seg så mye av notisen, tenker det er fordi mange opplever influensasympotmer når de er gravide.. Vet ikke om det gav noe mening??

Nå er jeg litt usikker her inne altså.Jeg har jo hatt gleden av to GU denne uken, da fastlegen ikke fikk ut spiralen, og så to dagere senere hos gyn som rev og røsket før den kom ut. Har spottet litt siden første GU, og tenkte i går kveld, at i dag burde det være slutt (var så lite i går). Men den gang ei. Våknet til et tempdrop, som jeg nå ellers hadde "planlagt", men kan jeg virkelig ha fått mensen selv om tempen ennå er så høy? Jeg har tempet i fem pp'er nå, hvorav en hvor jeg ble gravid. Jeg ser sånn cirka ikke noe system i de forskjellige grafene. Og om det er tr som kommer i dag, har jeg hatt lutealfaser på henholdsvis 11, 13, 14 og 10 dager. WTF liksom, skulle ikke lutealfasen være "stabil"? Tenker denne måneden med spiral kanskje ikke teller helt da, håper det er derfor lutealfasen ble så kort. Legger ved grafene mine, med denne grafen først, og eldre grafer etter. Får vel se litt hvordan det går med blødninger i dag og i morgen, før jeg bestemmer meg om jeg tror dette rett og slett er tanta som kom 1-2-3 dager før antatt :p

Nå:
chartgraph_module.php

2014 - mai:
chartgraph_module.php

2014 april:
chartgraph_module.php

2014 mars:
chartgraph_module.php

Missunner litt dere som ser et system. Jeg ser bare en masse dotter og FF som har satt et kyss..

Det slo meg at jeg tok jo et glass vin ganske sent i går kveld, kanskje det er det som har ført til så høy temp i dag. Var det ikke noen av dere andre som også hadde erfaring med at tempen stiger dagen etter når man har drukket?

Jeg haker av som feber, da blir sirkelen som når man sier "sleep deprived" (mener jeg å huske). Når man skriver "cold like symptoms" (er det ikke det den heter?) så ligner det ikke at FF tar seg så mye av notisen, tenker det er fordi mange opplever influensasympotmer når de er gravide.. Vet ikke om det gav noe mening??

Nå er jeg litt usikker her inne altså.Jeg har jo hatt gleden av to GU denne uken, da fastlegen ikke fikk ut spiralen, og så to dagere senere hos gyn som rev og røsket før den kom ut. Har spottet litt siden første GU, og tenkte i går kveld, at i dag burde det være slutt (var så lite i går). Men den gang ei. Våknet til et tempdrop, som jeg nå ellers hadde "planlagt", men kan jeg virkelig ha fått mensen selv om tempen ennå er så høy? Jeg har tempet i fem pp'er nå, hvorav en hvor jeg ble gravid. Jeg ser sånn cirka ikke noe system i de forskjellige grafene. Og om det er tr som kommer i dag, har jeg hatt lutealfaser på henholdsvis 11, 13, 14 og 10 dager. WTF liksom, skulle ikke lutealfasen være "stabil"? Tenker denne måneden med spiral kanskje ikke teller helt da, håper det er derfor lutealfasen ble så kort. Legger ved grafene mine, med denne grafen først, og eldre grafer etter. Får vel se litt hvordan det går med blødninger i dag og i morgen, før jeg bestemmer meg om jeg tror dette rett og slett er tanta som kom 1-2-3 dager før antatt :p

Nå:
chartgraph_module.php

2014 - mai:
chartgraph_module.php

2014 april:
chartgraph_module.php

2014 mars:
chartgraph_module.php

Missunner litt dere som ser et system. Jeg ser bare en masse dotter og FF som har satt et kyss..
Hm, jeg ser ikke noen av bildene dine, jeg.

Hm, jeg ser ikke noen av bildene dine, jeg.
De ses fra pc. Merkelig :( Tenker uansett at tr er kommet. Jeg er sur på kroppen om dette liksom skal være standard lutealfase, men siden spiralen ble tatt ut denne uka, håper jeg at det er der "skylden" ligger. Gidder ihvertfall ikke bruke mer energi på det nå :/
Men hey, pp1 - here we come! :D

De ses fra pc. Merkelig :( Tenker uansett at tr er kommet. Jeg er sur på kroppen om dette liksom skal være standard lutealfase, men siden spiralen ble tatt ut denne uka, håper jeg at det er der "skylden" ligger. Gidder ihvertfall ikke bruke mer energi på det nå :/
Men hey, pp1 - here we come! :D
Sikkert spiralen som klusser det til litt. Krysser fingrene for det, iallfall! Men hei, velkommen som «ekte» prøver! :D

Back
Topp