Vi som temper

For å gjøre forvirringen total har jeg nå positiv EL-test igjen, etter at den for første gang var negativ i går. Jeg blir sprø, haha! Har bare lyst til å gå og legge meg så det kan bli morgen så jeg kan tempe. :D

Nei, har ikke VIP-medlemskap, hadde det da vi prøvde på førstemann, men syntes det var mer til frustrasjon enn nytte, hehe. Alle disse analyseverktøyene og sammenligningsmulighetene ga i hvert fall meg masse falske forhåpninger, det er jo alltid mulig å finne en lignende kurve fra noen som har blitt gravid, og så blir skuffelsen enda større. :p
Som tidligere nevnt har jeg til vanlig EL-slim ca en uke før EL, så jeg vil heller tro at EL kommer i helga eller begynnelsen av neste uke. Men etter MA stoler jeg ikke heeelt på at kroppen vet hva den driver med, altså ... Derfor jeg blir så forvirret av tempen også, det er ikke sånn det pleier å være. :p
Haha, ja ser problemet med VIP-medlemskapet. Vurderer selv om jeg skal betale for det fra desember, men det er jo noe i det du sier her. Man kan bli helt tussete av å sitte å sammenligne og analyserer osv :P

Æsj, jeg våkner så ofte om natten! Hva gjør dere med tempen da? Jeg pleier å se på klokka, og om den er 4 eller mer pleier jeg å ta tempen da (som jeg plotter inn i FF), og så noterer jeg også tempen kl 6 når vekkerklokken ringer. Ofte er det veldig stor forskjell mellom disse, det kan være så mye som en halv grad. Hvis jeg har ligget og kavet og ikke fått sove er jo antakelig det forklaringen, men synes det blir betydelig forskjell de nettene jeg bare sovner igjen også. Blir så usikker på om noen av de målingene egentlig er til å stole på ...

Æsj, jeg våkner så ofte om natten! Hva gjør dere med tempen da? Jeg pleier å se på klokka, og om den er 4 eller mer pleier jeg å ta tempen da (som jeg plotter inn i FF), og så noterer jeg også tempen kl 6 når vekkerklokken ringer. Ofte er det veldig stor forskjell mellom disse, det kan være så mye som en halv grad. Hvis jeg har ligget og kavet og ikke fått sove er jo antakelig det forklaringen, men synes det blir betydelig forskjell de nettene jeg bare sovner igjen også. Blir så usikker på om noen av de målingene egentlig er til å stole på ...
Det finnes formler for å justere tempen om man måler på feil tidspunk. Husker ikke helt hvor mye man skulle justere med, men fant en kalkulator her. http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
FF anbefaler å ikke justere tempen, da vi alle er forskjellige, og det ikke er sikkert justeringen passer for hva som ville vært normalt for deg. Men du kan jo prøve å se hva den "nye" kl fire tempen sier (og evt discarde den?)? Evt prøve en mellomting mellom de to målingene?

Det er nettopp dette med urolig søvn og natteoppvåkniger (har en liten banditt som ikke lar mamman sin sove hele natten) jeg er veldig spent på når jeg starter med temping. Elsker konseptet, det å vite når el var, siden jeg ikke har klokkeklare sykluser. Men vet ikke om jeg kan bruke det nå, pga mini :(

Det finnes formler for å justere tempen om man måler på feil tidspunk. Husker ikke helt hvor mye man skulle justere med, men fant en kalkulator her. http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
FF anbefaler å ikke justere tempen, da vi alle er forskjellige, og det ikke er sikkert justeringen passer for hva som ville vært normalt for deg. Men du kan jo prøve å se hva den "nye" kl fire tempen sier (og evt discarde den?)? Evt prøve en mellomting mellom de to målingene?

Det er nettopp dette med urolig søvn og natteoppvåkniger (har en liten banditt som ikke lar mamman sin sove hele natten) jeg er veldig spent på når jeg starter med temping. Elsker konseptet, det å vite når el var, siden jeg ikke har klokkeklare sykluser. Men vet ikke om jeg kan bruke det nå, pga mini :(
Jeg justerer aldri tempen, det blir enda mer upålitelig, føler jeg (særlig siden FF fraråder det selv). Tror jo det er riktigst å måle når jeg akkurat har våknet, men blir litt usikker når det er SÅ stor forskjell.

Var så sikker på EL var i går, andre dag med positiv test, vonde brystvorter og vondt/trykk i nedre mageregion. Kjentes ut som noen holdt på å røske ut eggstokkene mine. Testene og kroppen sier JA!

Tempen er imidlertid uenig... mulig jeg sov med munnen åpen, men synes det er rart den traff på hvor tempen har ligget dagene før
IMG_20161027_082147.png

Var så sikker på EL var i går, andre dag med positiv test, vonde brystvorter og vondt/trykk i nedre mageregion. Kjentes ut som noen holdt på å røske ut eggstokkene mine. Testene og kroppen sier JA!

Tempen er imidlertid uenig... mulig jeg sov med munnen åpen, men synes det er rart den traff på hvor tempen har ligget dagene før Vis vedlegget 204595

Hmmm... sist gang fikk jeg el andre dag med positiv test... denne gangen ble det to dager med positive tester, en dag med negativ og så el...

Har du prøvd å sette inn høy temp fremover for å se når FF vil sette kryss?

Sikker på at du får kryss snart :)

Hmmm... sist gang fikk jeg el andre dag med positiv test... denne gangen ble det to dager med positive tester, en dag med negativ og så el...

Blue, du er genial ❤Satt inn 0,30 forhøyet og da kom EL på CD 18! Du reddet dagen min ❤ Kanskje jeg er i DPOland allerede da :D

Blue, du er genial ❤Satt inn 0,30 forhøyet og da kom EL på CD 18! Du reddet dagen min ❤ Kanskje jeg er i DPOland allerede da :D

Wiiiii! Og du; you so preg!!! Hihihi❤️

Kan jo se sånn ut :D happy humping!!
Haha, gjett om! Men fikk positiv EL-test for andre dag på rad, så nå tror jeg den negative på tirsdag bare var lureri. Vet jo at noen har positiv i to dager, men tror det er mer sannsynlig at det skyldes hCG i mitt tilfelle ... :( Hadde fortsatt positiv g-test på morgenurin i dag, selv om den heldigvis var mye svakere nå. Får holde meg til tempen, jeg!

Klar beskjed fra tempen om at dagens blødning er tr og ikke spotting. Vis vedlegget 204752
Oi, det var i så fall ekstremt kort lutealfase! Pleier den å være så kort? (Ut i fra kurven ser det jo ut som om EL muligens kan ha vært tidligere også.)
Blør du mye, da? Er det som starten på TR?
Jeg hadde forresten en skikkelig dipp ved 9 dpo i forrige pp, skjønte ingen ting da jeg har stabil lengde på lutealfasen (12 dager), men neste dag var tempen steget igjen, og noen dager senere testet jeg positivt, så det KAN ha vært festedipp. Dog ingen blødning hos meg.

Back
Topp