Vi som temper

Du må ikke gå ut av senga før du temper, det kan helt fint påvirke tempen så mye som en halv grad, og blir alt for unøyaktig. [emoji6] Antar du temper oralt hvis lyden er plagsomt høy? Prøv å dra dyna over hodet? Jeg tempet vaginalt og kunne ofte ikke høre termometeret under dyna. [emoji23]

Takk for svar :D Ante ikke at det å stå opp av senga kunne ha så mye å si! Vurderer egentlig å kjøpe nytt termometer, et som ikke piper og som har lys på displayet :P
 
Takk for svar :D Ante ikke at det å stå opp av senga kunne ha så mye å si! Vurderer egentlig å kjøpe nytt termometer, et som ikke piper og som har lys på displayet :P

Viser ditt stor forskjell når du temper to ganger rett etterhverandre? Mitt gjør det [emoji849][emoji853]
 
IMG_2098.PNG
Hmm kan vel ikke være eggløsning allerede CD 5 vel? Har litt vannete utflod og spotting omhverandre i dag, og hadde en kjempe rar tr denne gangen. Bare det ikke har blitt kluss....
 
Jaaa, det kan fort vise forskjell! Har det billige fra Babyplan, er ikke fornøyd med det i det hele tatt!

Jeg har også den [emoji47]
Den viser så mye forskjellig [emoji17]
 

Litt tidlig å spå noe, ville jeg sagt. Den kurven bekrefter egentlig bare at el har vært.
Vil forvente høyere temp i dagene fremover, så får vi håpe den holder seg høy også om en ukes tid - du bør vente noen dager til før det er noe poeng å teste.

Vil ikke si at den kurven er trifasisk - men selv en trifasisk (eller kun tofasisk) kurve trenger ikke å si noe om graviditet. Et tempfall ned mot streken få dager før ikm er imidlertid bad news..
 
I dag kom streken hos meg, så bare å vente...

3eae2a8ebbbf5660011019abfa5b8f8f.png


Brukte Letrozol forrige mnd, men er uten denne gangen, da de ikke hadde ledig oppfølgingstime til meg.

Har imidlertid fått levert pakke fra iherb, så har begynt på Vitex, og har også tatt Pyridoksin (B6) siden i går. Håper å forlenge lutealfasen litt, har ligget på 9-12 dager i det siste, og Letrozol endret ikke noe på den.

Tar vitex morgen og kveld, mens jeg prøver meg på 40mg B6, så får jeg evt øke på hvis det ikke hjelper. Har kjøpt progesteronkrem også, men tror jeg skal avvente å bruke den.

Blir spennende å se om det har noe effekt..
 
Første mnd med temping! Litt synd at jeg mistet så mange dager til feber, men det ble ikke så utslagsgivende som fryktet. Holdt på å miste motet når det så ut som EL aldri kom, men nå ser det ut til å gå rette veien. Gleder meg allerede til å stå opp i morgen :hilarious:
 

Vedlegg

  • thumbnail_b_qLLmVn.png
    thumbnail_b_qLLmVn.png
    27,9 KB · Visninger: 58
Last edited:
I dag kom streken hos meg, så bare å vente...

3eae2a8ebbbf5660011019abfa5b8f8f.png


Brukte Letrozol forrige mnd, men er uten denne gangen, da de ikke hadde ledig oppfølgingstime til meg.

Har imidlertid fått levert pakke fra iherb, så har begynt på Vitex, og har også tatt Pyridoksin (B6) siden i går. Håper å forlenge lutealfasen litt, har ligget på 9-12 dager i det siste, og Letrozol endret ikke noe på den.

Tar vitex morgen og kveld, mens jeg prøver meg på 40mg B6, så får jeg evt øke på hvis det ikke hjelper. Har kjøpt progesteronkrem også, men tror jeg skal avvente å bruke den.

Blir spennende å se om det har noe effekt..

Hurra for strek :D
 
Vis vedlegget 236388 Hmm kan vel ikke være eggløsning allerede CD 5 vel? Har litt vannete utflod og spotting omhverandre i dag, og hadde en kjempe rar tr denne gangen. Bare det ikke har blitt kluss....

Det var i såfall veldig tidlig el. Satser på at det bare er en veldig rar slutt på en rar tr, og at el kommer tidligst om en uke. Blir spennende å følge tempen fremover og se hva som skjer nå da...
 
Tenkte å høre med dere tempere om det er noen her som også pleier å kjenne på livmorstappen rundt eggløsning også? :) Temper ikke selv og har prøvd å kjenne på livsmorstappen i denne PP. Av hva jeg leser så er livmorstappen my og åpen like før/under eggløsning. Den kjennes sånn ut for meg i dag og kjennes annerledes enn tidligere i syklusen. Lurte på om dere som da også temper, har noen erfaring å komme med rundt det og når eggløsning kommer?
Jeg fikk sterk positiv el-test søndag ettermiddag, søndag kveld og mandag morgen var den fortsatt positiv. Negativ igjen i går kveld og i dag tidlig. Glemte for så vidt å sjekke livmorstappen søndag og mandag, men i dag er den som sagt myk og åpen.

Spør da eggløsning kom et par dager senere en normalt (skulle vært torsdag forrige uke) så redd aksjeleggingen ikke har vært helt optimal. Fikk lagt inn torsdag kveld/natt og søndag kveld/natt. Tenker å få lagt inn igjen i ettermiddag/kveld.

Lang avhandling her :) Men spørsmålet er vel når var eggløsning vil dere tror?! :D Takk for svar hvis noen har noen har erfaringer :shy:

Jeg har prøvd og gitt opp - synes ikke jeg klarer å kjenne noen forskjell, så her er det temp, utflod og el-tester det går i.
Men hver enkelt må jo finne ut hvilke tegn som er tydelige hos seg.
 
I dag kom streken hos meg, så bare å vente...

3eae2a8ebbbf5660011019abfa5b8f8f.png


Brukte Letrozol forrige mnd, men er uten denne gangen, da de ikke hadde ledig oppfølgingstime til meg.

Har imidlertid fått levert pakke fra iherb, så har begynt på Vitex, og har også tatt Pyridoksin (B6) siden i går. Håper å forlenge lutealfasen litt, har ligget på 9-12 dager i det siste, og Letrozol endret ikke noe på den.

Tar vitex morgen og kveld, mens jeg prøver meg på 40mg B6, så får jeg evt øke på hvis det ikke hjelper. Har kjøpt progesteronkrem også, men tror jeg skal avvente å bruke den.

Blir spennende å se om det har noe effekt..

Stilig stigning da! Blir spennende å se om du får forlenget lutealfase med b-vitamin. Jeg hadde bare 11 dagers lutealfase sist syklus, så hvis det funker, må du hyle ut.
 
Første mnd med temping! Litt synd at jeg mistet så mange dager til feber, men det ble ikke så utslagsgivende som fryktet. Holdt på å miste motet når det så ut som EL aldri kom, men nå ser det ut til å gå rette veien. Gleder meg allerede til å stå opp i morgen :hilarious:

Du har jammen vært tålmodig denne syklusen... kanskje du får krysset ditt i morgen?
 
Det var i såfall veldig tidlig el. Satser på at det bare er en veldig rar slutt på en rar tr, og at el kommer tidligst om en uke. Blir spennende å følge tempen fremover og se hva som skjer nå da...
Ja håper det er kunn rar tr, er uansett spennende å følge med, selv om jeg ikke prøver å bli gravid denne syklusen. Lærer endel om egen syklus hvertfall. Temper du nå?
 
Jeg har prøvd og gitt opp - synes ikke jeg klarer å kjenne noen forskjell, så her er det temp, utflod og el-tester det går i.
Men hver enkelt må jo finne ut hvilke tegn som er tydelige hos seg.
Klarer ikke å finne den tappen jego_O så har gitt opp det.
 
Du har jammen vært tålmodig denne syklusen... kanskje du får krysset ditt i morgen?
Jepp! Ser ikke ut til at krysset kommer før torsdagens temp er lagt inn. Men hadde for så vidt positiv EL-test morgen 13.11 (dog mindre positiv enn morgen 12.11) og negativ på ettermiddagen. Visste ikke helt om jeg skulle legge inn positiv eller negativ test på FF, men det spiller vel i grunnen ikke så stor rolle uansett.
 
Ja håper det er kunn rar tr, er uansett spennende å følge med, selv om jeg ikke prøver å bli gravid denne syklusen. Lærer endel om egen syklus hvertfall. Temper du nå?

Jada, jeg temper. Prøver å se om syklusene stabiliserer seg. Ser lovende ut nå. Forventer el i morgen. Det er cd13. Klarte ikke dy meg når el-testen ble superpositiv i dag. Måtte bare hente noen aksjer fra mannen [emoji85]. Nå angrer jeg. Herregud! Hvor flaut blir det ikke å møte på medisinsk poliklinikk til testing hvis jeg plutselig er gravid? Jaja, satser på at en dose soldater ikke er nok... [emoji56]
 
Back
Topp