Vi som temper

Temperaturen i dag. Ømme bryster og litt stikkinger i magen. Men magefølelsen min sier negativt og den pleier å ha rett. Negativ test i dag, 8DPO.

775232D2-5526-48D6-8F0D-86D44F5FD878.jpeg
 
Tenkte å høre med dere tempere om det er noen her som også pleier å kjenne på livmorstappen rundt eggløsning også? :) Temper ikke selv og har prøvd å kjenne på livsmorstappen i denne PP. Av hva jeg leser så er livmorstappen my og åpen like før/under eggløsning. Den kjennes sånn ut for meg i dag og kjennes annerledes enn tidligere i syklusen. Lurte på om dere som da også temper, har noen erfaring å komme med rundt det og når eggløsning kommer?
Jeg fikk sterk positiv el-test søndag ettermiddag, søndag kveld og mandag morgen var den fortsatt positiv. Negativ igjen i går kveld og i dag tidlig. Glemte for så vidt å sjekke livmorstappen søndag og mandag, men i dag er den som sagt myk og åpen.

Spør da eggløsning kom et par dager senere en normalt (skulle vært torsdag forrige uke) så redd aksjeleggingen ikke har vært helt optimal. Fikk lagt inn torsdag kveld/natt og søndag kveld/natt. Tenker å få lagt inn igjen i ettermiddag/kveld.

Lang avhandling her :) Men spørsmålet er vel når var eggløsning vil dere tror?! :D Takk for svar hvis noen har noen har erfaringer :shy:
 
IMG_20171114_112314.png


Tror EL kan ha vært i løpet av de dsgene jeg selvfølgelig ikke tempet :hilarious::hilarious: får se de neste dagene.
 
Jeg har ikke tempet den siste syklusen, da jeg har gått på Letrozol og fått Ovitrelle for å stimulere til eggløsning. Jeg tenkte at jeg skulle tempe denne syklusen likevel, slik at jeg kan få bekreftet når egget faktisk slipper :)

Men kroppstemperaturen min er en del høyere enn den pleier denne syklusen? Jeg er på CD8 i dag, har tempet siden CD4 og tempen min ligger mer 0,5 grader høyere enn vanlig (fra ca. 36,0 til 36,5). Men det ER en forskjell denne syklusen, og det er at jeg ikke temper liggende i senga, men går rett inn på badet og temper der, slik at pipingen fra termometeret ikke skal vekke mannen min.

Vil kroppstemperaturen stige en halv grad i det man reiser seg fra senga og går fem meter til badet? :p

Du må ikke gå ut av senga før du temper, det kan helt fint påvirke tempen så mye som en halv grad, og blir alt for unøyaktig. [emoji6] Antar du temper oralt hvis lyden er plagsomt høy? Prøv å dra dyna over hodet? Jeg tempet vaginalt og kunne ofte ikke høre termometeret under dyna. [emoji23]
 
Selv om hvilepulsen når nye høyder, høyere enn da jeg var gravid sist gang, så gikk ikke temp opp.
Ingen klare tegn her altså.
Screenshot_20171114-154833.jpg
 
Tenkte å høre med dere tempere om det er noen her som også pleier å kjenne på livmorstappen rundt eggløsning også? :) Temper ikke selv og har prøvd å kjenne på livsmorstappen i denne PP. Av hva jeg leser så er livmorstappen my og åpen like før/under eggløsning. Den kjennes sånn ut for meg i dag og kjennes annerledes enn tidligere i syklusen. Lurte på om dere som da også temper, har noen erfaring å komme med rundt det og når eggløsning kommer?
Jeg fikk sterk positiv el-test søndag ettermiddag, søndag kveld og mandag morgen var den fortsatt positiv. Negativ igjen i går kveld og i dag tidlig. Glemte for så vidt å sjekke livmorstappen søndag og mandag, men i dag er den som sagt myk og åpen.

Spør da eggløsning kom et par dager senere en normalt (skulle vært torsdag forrige uke) så redd aksjeleggingen ikke har vært helt optimal. Fikk lagt inn torsdag kveld/natt og søndag kveld/natt. Tenker å få lagt inn igjen i ettermiddag/kveld.

Lang avhandling her :) Men spørsmålet er vel når var eggløsning vil dere tror?! :D Takk for svar hvis noen har noen har erfaringer :shy:

Jeg har myk og åpen tapp høøøøøyt oppe i dagene før el, og så lukker den seg sakte og kommer nedover igjen 1-2 dager dpo. Har bare sjekket to sykluser, så det er sikkert mange som har mye mer erfaring enn meg. Du kan også lese om det inne på ff sine hjemmesider.

Jeg vil tippe ut fra det du skriver at el var natt til i dag eller i dag, og at du er 1 dpo i morgen. Sjekk tappen igjen i morgen. Er den lavere og mer lukket enn i dag, er du garantert i dpo-land. Lykke til [emoji1303]
 
Men tempen holder seg veldig høy da. Høy temp og høy hvilepuls må være et godt tegn...
Håper men samtidig er jeg redd for å håpe for mye. Så mye følelser[emoji57]
 
Det er jo i såfall typisk... Men, men, bare aksjene er lagt inn, spiller det jo ingen rolle om ff blir litt forvirret[emoji12]

Skal jo egentlig ikke legge inn noe denne mnd. Men selvfølgelig hadde vi oss gjennom hele helga uten beskyttelse. Haha så får se nå. Jeg hadde jo gitt opp el :hilarious:
 
Kjenner til den der. Mye håp gir stor fallhøyde og potensiale for dyp kjeller [emoji848]. Jeg heier på deg. Hent litt babystøv fra Miniknøttet!!
Jeg tok en test i kveld, kom en skyggestrek. Så ny i morgen, fikk plutselig litt håp. Litt.
Er jo bare 7dpo[emoji23] helt dust å teste egentlig.
 
Jeg har myk og åpen tapp høøøøøyt oppe i dagene før el, og så lukker den seg sakte og kommer nedover igjen 1-2 dager dpo. Har bare sjekket to sykluser, så det er sikkert mange som har mye mer erfaring enn meg. Du kan også lese om det inne på ff sine hjemmesider.

Jeg vil tippe ut fra det du skriver at el var natt til i dag eller i dag, og at du er 1 dpo i morgen. Sjekk tappen igjen i morgen. Er den lavere og mer lukket enn i dag, er du garantert i dpo-land. Lykke til [emoji1303]
Tusen takk for svar og deling av erfaringer :) mye å lære om kvinnekroppen her inne :D
 
Tusen takk for svar og deling av erfaringer :) mye å lære om kvinnekroppen her inne :D
Jeg har myk og åpen når el er en dag unna ca. Og den er sånn til dagen etter el.
 
Back
Topp