Vi som temper

Om du måler to timer for sent kan du trekke fra ca 0,2 °C (anbefaler ikke å legge inn den korrigerte tempen i FF, men du kan ha det i bakhodet, evt legge inn som et notat).
Hvor lang lutealfase har du vanligvis, da? I mitt første svangerskap hadde jeg kun en svak, svak strek på IKM (13 dpo), den kom innenfor fristen, men måtte myse for å se den. Men resultatet er nå en meget livlig jente på tre år. [emoji23] Krysser fingrene for deg!

Okey, takk for tips :) Den er vanligvis på 14 dager, og sist jeg var gravid fikk jeg svakt positiv 10 dpo, og det fikk jeg igår, og hadde forventa mye sterkere i dag, men den gang ei gitt :(
 
Screenshot_20171105-134722.jpg
Dette blir nok en lang syklus :arghh::arghh:
Det er fortsatt liten strek på g-test. Tar ny på onsdag, da er det tre uker siden abort dag 1.
 
Vis vedlegget 235638 Skjønner ikke så mye av tempingen ennå, men er det normalt at den stiger sånn? Og hvorfor er noen rundinger mørkeblå og noen blå ring?
Har bare prøvd i ti dager med temping, håper jeg skjønner mer etterhverto_O

Det kan se ut som du har begynt å tempe omtrent ved el, ut fra innlagte opplysninger om utflod (de som lyser grønt indikerer høyfertile dager rundt el). Tempen skal stige etter el (det er beviset på at egget slapp) og holde seg høy frem mot tr (og fortsette å være høy hvis man er gravid). Siden du ikke har noen temp registrert før el, har ikke ff klart å finne eksakt el-tidspunkt, derfor får du ikke noe rødt kryss og telling av dager dpo. Hule rundinger får du hvis du temper til ulik tid hver dag. Du kan definere hva som skal være normalen for deg, og da godtar ff avvik på inntil en halv time før og etter. Husk at du kan skrive inn tidspunktet for når tempen er målt, hvis det er forskjellig fra når du faktisk målte tempen. ff legger mindre vekt på temperaturene som er hule. De blir også hule hvis du krysser av for feber og søvnmangel blant annet. Anbefaler å gå gjennom oppstarts tutorial for temping inne på ff. Mye nyttig informasjon der.
 
Det kan se ut som du har begynt å tempe omtrent ved el, ut fra innlagte opplysninger om utflod (de som lyser grønt indikerer høyfertile dager rundt el). Tempen skal stige etter el (det er beviset på at egget slapp) og holde seg høy frem mot tr (og fortsette å være høy hvis man er gravid). Siden du ikke har noen temp registrert før el, har ikke ff klart å finne eksakt el-tidspunkt, derfor får du ikke noe rødt kryss og telling av dager dpo. Hule rundinger får du hvis du temper til ulik tid hver dag. Du kan definere hva som skal være normalen for deg, og da godtar ff avvik på inntil en halv time før og etter. Husk at du kan skrive inn tidspunktet for når tempen er målt, hvis det er forskjellig fra når du faktisk målte tempen. ff legger mindre vekt på temperaturene som er hule. De blir også hule hvis du krysser av for feber og søvnmangel blant annet. Anbefaler å gå gjennom oppstarts tutorial for temping inne på ff. Mye nyttig informasjon der.
Tusen takk krølle❤️ Hva skulle jeg gjort uten deg. Har sett på de " kursa" på ff men blir mye info ( og på engelsk) lite har klart å sette seg fast mellom øra:cool: kan stemme bra at eggløsning var omtrent da jeg starta og at jeg ikke har klart å våkne for å ta temp til helt riktig tid hver dag:happy: skal gå inn å se mer på ff. Har ikke fått tilbake tr etter MA ennå, regner med den kommer iløpet av neste uke.( håper det) i såfall er jeg rett tilbake til syklus.
 
Tusen takk krølle[emoji173]️ Hva skulle jeg gjort uten deg. Har sett på de " kursa" på ff men blir mye info ( og på engelsk) lite har klart å sette seg fast mellom øra:cool: kan stemme bra at eggløsning var omtrent da jeg starta og at jeg ikke har klart å våkne for å ta temp til helt riktig tid hver dag:happy: skal gå inn å se mer på ff. Har ikke fått tilbake tr etter MA ennå, regner med den kommer iløpet av neste uke.( håper det) i såfall er jeg rett tilbake til syklus.

Det ser veldig lovende ut. Tipper du er 8-9 dpo i dag.
 
Tok ikke temp i går, men lite forandringer og ingen tr foreløpig, 15 dpo nå.
IMG_5763.jpg
 
Du holder oss på pinebenken med den kurven der! Spennende... Jeg har allerede kommet til CD4 i helt ny syklus. Rart hvor forskjellig kroppen er. Vi lå jo helt likt [emoji39]

Må innrømme at jeg har mistet helt troen nå så orker ikke ny gv test nå, så vi får nå se [emoji43] Ble så skuffet denne gangen! Frustrerende med så mixa signaler fra kroppen [emoji85] Ja det er merkelig hvor ulikt kroppen kan fungere når vi lå så likt [emoji85] Håper du for klarsignal av legen snart [emoji3]
 
Må innrømme at jeg har mistet helt troen nå så orker ikke ny gv test nå, så vi får nå se [emoji43] Ble så skuffet denne gangen! Frustrerende med så mixa signaler fra kroppen [emoji85] Ja det er merkelig hvor ulikt kroppen kan fungere når vi lå så likt [emoji85] Håper du for klarsignal av legen snart [emoji3]

Ikke fått tildelt time til testing ennå, så det kan holde hardt denne runden. De to siste syklusene har el kommet på cd11 og cd12. Det er allerede mandag/tirsdag i neste uke [emoji33]. Men hvis det drøyer til CD18 som i syklusen før der igjen, er det håp. Første gang jeg har ønsket meg lang syklus i prøvetiden .

Skjønner at du blir skuffet hvis det ikke funker denne måneden når du har gjort «alt rett». Kan det være at strek på den ene testen var en kjemisk? I såfall kan det forklare hvorfor tr blir forsinket nå. Nei, jeg vet ikke. Håper du får deg en to-streket overraskelse snart. Hvis ikke, håper jeg vi kan slå tempefølge til augustbarn... det har vært veldig kjekt å følge deg daglig [emoji1303]
 
Hadde aldri trodd det skulle være SÅ spennende å følge med på temperaturen sin hver morgen :hilarious: Og jeg som er skikkelig B-menneske klarer det overraskende godt :D Hva gjør man ikke...

D4821AF0-61A7-49AA-A2C5-27D86A981737.jpeg
 
Hadde aldri trodd det skulle være SÅ spennende å følge med på temperaturen sin hver morgen :hilarious: Og jeg som er skikkelig B-menneske klarer det overraskende godt :D Hva gjør man ikke...

Vis vedlegget 235712

Veldig enig. Utrolig hvor finurlig kroppen er innstilt og hva den har drevet med i alle år uten at jeg har hatt den minste peiling! Jeg er veldig fascinert... Bare vent til dpo-land. Da er det nesten så man frivillig legger seg for at morgendagens temp skal komme litt raskere. [emoji56][emoji23]
 
Veldig enig. Utrolig hvor finurlig kroppen er innstilt og hva den har drevet med i alle år uten at jeg har hatt den minste peiling! Jeg er veldig fascinert... Bare vent til dpo-land. Da er det nesten så man frivillig legger seg for at morgendagens temp skal komme litt raskere. [emoji56][emoji23]
Ja, kroppen er veldig facinerende! :) Haha, har ikke vanskeligheter med å se for meg at jeg også har lyst til å legge meg tidligere bare for å se neste temp «litt før» :hilarious:
 
Hva skjer med denne syklusen da?
Fikk mensen i dag. :confused004:confused005
 

Vedlegg

  • 7D891956-94FE-402B-BC54-7926E63A1549.jpeg
    7D891956-94FE-402B-BC54-7926E63A1549.jpeg
    489,5 KB · Visninger: 85
Hva skjer med denne syklusen da?
Fikk mensen i dag. :confused004:confused005

Tror du selv at du har hatt el, eller var denne syklusen uten? Du har jo egentlig hatt fin tempstigning i dagene etter pos el-test, selv om ff virker litt forvirret. Kjedelig med mensen uansett... ønsker deg hell, haill og to streker i neste syklus. Du ligger bare tre dager etter meg nå. Når forventer du el?
 
Tempen stiger alltid fra 36.5 til 36.9 etter el hos meg. Men denne pp har den lagt seg på 36.7 etter el. (Iallefall i følge el testene) Kan det være at egget ikke har sluppet kanskje? Eller tror dere tempen ville ligget på 36.5 ca da?
 
Tempen stiger alltid fra 36.5 til 36.9 etter el hos meg. Men denne pp har den lagt seg på 36.7 etter el. (Iallefall i følge el testene) Kan det være at egget ikke har sluppet kanskje? Eller tror dere tempen ville ligget på 36.5 ca da?

Jeg ville tro at hvis egget ikke slipper, virrer du bare videre med lav temp. Synes det ser sånn ut i de anovulatoriske kurvene inne på ff sine sider i hvertfall. At tempen legger seg høyere enn vanlig etter el, ville jeg tatt som et veldig godt tegn [emoji6]
 
Back
Topp