Vi som temper

Her er siste kurve. 12dpo. Fått to veldig svake streker 10 og 11 dpo, men er så redd for kjemisk/skygge at jeg ikke tror på dem. FF vil jeg skal teste i dag, for i forrige syklus var lutealfasen 11 dager.
Har kjent murringer noen dager nå og tenkt nå kommer mensen, men foreløpig ingen spotting heller. Ømt høyrebryst på oversiden, og i går kveld ble jeg skikkelig kvalm sånn helt plutselig mens jeg så på TV, gikk over etter ca 10 minutter.

Krysser og håper at der er eit lite baby som klorer seg fast.
 
3F4725C4-1EF4-4793-A5D6-F657A4908D04.jpeg

Bruker og ha El slim i 4 dager men 2 dager før. Blir det 6 el 4 dager til positiv el test. Spent på.
 
Og der gikk tempen ned [emoji21][emoji21] Men jeg sovner med vinduet åpent og våknet med kun dyne på beina. Har det noe og si?
32cf66367bf6f0ce805975cc92d2978c.jpg
Det påvirker neppe SÅ mye, og et sånt fall på det tidspunktet i syklusen pleier jo dessverre å bety bare en ting. [emoji53]
 
Her er siste kurve. 12dpo. Fått to veldig svake streker 10 og 11 dpo, men er så redd for kjemisk/skygge at jeg ikke tror på dem. FF vil jeg skal teste i dag, for i forrige syklus var lutealfasen 11 dager.
Har kjent murringer noen dager nå og tenkt nå kommer mensen, men foreløpig ingen spotting heller. Ømt høyrebryst på oversiden, og i går kveld ble jeg skikkelig kvalm sånn helt plutselig mens jeg så på TV, gikk over etter ca 10 minutter.
Oi, denne er jeg spent på! Krysser alt som krysses kan for spire!
 
Screenshot_20171102-120713.jpg

Tempen er nå på det normale før EL. Lurer på om jeg snart har EL.. vanskelig å si. Har fortsatt litt positiv g-test, så er jo veldig utslag på eggløsningstester og.
 
Testen fra i morges sikkelig tørket(ganske sikker på at det er den). Ser fortsatt ingenting med mitt dårlige streksyn... ser dere noe som så noe i morres?
IMG_5740.JPG
IMG_5741.jpg
 
Spørsmål, bør ikke tempen morgen før man står opp være høyere en på dagen? For her er det motsatt? Tempet før jeg la meg i går for gøy, da var den 37,38 og 36,60 når jeg sto opp. Sjekket nå også enda jeg fryser litt i dag å den var 37.00? Kan det at jeg hadde ligger uten dyne på litt overkroppen å skuldrene (de var kalde) klusset veldig til tempen i morres ?
 
Spørsmål, bør ikke tempen morgen før man står opp være høyere en på dagen? For her er det motsatt? Tempet før jeg la meg i går for gøy, da var den 37,38 og 36,60 når jeg sto opp. Sjekket nå også enda jeg fryser litt i dag å den var 37.00? Kan det at jeg hadde ligger uten dyne på litt overkroppen å skuldrene (de var kalde) klusset veldig til tempen i morres ?

Man er høyere i løpet av dagen enn på morgenen. Jeg er alltid minst 0.4 grader varmere på kveld :) og nei, det utgjør ikke så mye!
 
Spørsmål, bør ikke tempen morgen før man står opp være høyere en på dagen? For her er det motsatt? Tempet før jeg la meg i går for gøy, da var den 37,38 og 36,60 når jeg sto opp. Sjekket nå også enda jeg fryser litt i dag å den var 37.00? Kan det at jeg hadde ligger uten dyne på litt overkroppen å skuldrene (de var kalde) klusset veldig til tempen i morres ?

Den skal være høyere på dagen tror jeg, man er i aktivitet og kroppen er våken. I løpet av natten roer kroppen seg ned og temperturen synker. Jeg har bestandig høyere temperatur på dagen eller kvelden.

Her står litt mer: https://en.wikipedia.org/wiki/Basal_body_temperature

"Basaltemperaturen er den laveste temperturen som oppnås etter søvn"
 
Last edited:
Spørsmål, bør ikke tempen morgen før man står opp være høyere en på dagen? For her er det motsatt? Tempet før jeg la meg i går for gøy, da var den 37,38 og 36,60 når jeg sto opp. Sjekket nå også enda jeg fryser litt i dag å den var 37.00? Kan det at jeg hadde ligger uten dyne på litt overkroppen å skuldrene (de var kalde) klusset veldig til tempen i morres ?

Generelt er jo tempen høyere når du er våken og i aktivitet, men den kan variere MYE i løpet av dagen, og fra dag til dag, det er derfor det er så viktig å måle under så like forhold som mulig (samme tidspunkt, nettopp våknet, omtrent samme antall timer søvn) - det gir minst variabler som kan påvirke. [emoji6]
 
Håper på EL snart. Aner ikke hva temperaturdroppet betyr. Begynte ikke å måle før syklusdag 5 da.

IMG_8070.jpg
 

Vedlegg

  • IMG_8070.PNG
    IMG_8070.PNG
    229,3 KB · Visninger: 55
Back
Topp