Vi som temper

Skjønte det da jeg våknet i dag og følte meg mye mindre varm, at dette ble feil... har i flere dager vært varm, hatt vondt i halsen, hostet og vært noe tett. Varm, men ikke feber... og dette ble dagens temp.... hva nå?

Vis vedlegget 203171

Dersom du ikke har hatt feber, kan du bare fortsatt la tempene stå, prøv i det lengste å unngå å discarde de. Plott inn under specs alle symptomer, f.eks. cold-like symptoms, cough, woke-up warm, hot flashes, sore throat etc. Ser du har lagt inn positiv OPK for par dager siden, bare fortsett å sjekke sekreter og vil anbefale deg å ta en ny EL-test i ettermiddag for å se om den blir negativ, slik at du får en indikator på om EL er over, ettersom det er litt vanskelig å tyde ut i fra tempen. FF har mange charter i databasen som de kan sammenligne din opp mot mht. alle detaljene du legger inn og forhåpentligvis klarer å sette kryss på deg om noen dager.

God bedring og tvi tvi i DPO-land. Blir spennende dager fremover! :)

Skjønte det da jeg våknet i dag og følte meg mye mindre varm, at dette ble feil... har i flere dager vært varm, hatt vondt i halsen, hostet og vært noe tett. Varm, men ikke feber... og dette ble dagens temp.... hva nå?

Vis vedlegget 203171
Hm, jeg vet ikke helt hva man skal få ut av denne jeg. Jg ville sagt i følge tempen EL var cd13, men du har jo pos test mye senere. Her blir det jo nesten vente å se da :)

Dersom du ikke har hatt feber, kan du bare fortsatt la tempene stå, prøv i det lengste å unngå å discarde de. Plott inn under specs alle symptomer, f.eks. cold-like symptoms, cough, woke-up warm, hot flashes, sore throat etc. Ser du har lagt inn positiv OPK for par dager siden, bare fortsett å sjekke sekreter og vil anbefale deg å ta en ny EL-test i ettermiddag for å se om den blir negativ, slik at du får en indikator på om EL er over, ettersom det er litt vanskelig å tyde ut i fra tempen. FF har mange charter i databasen som de kan sammenligne din opp mot mht. alle detaljene du legger inn og forhåpentligvis klarer å sette kryss på deg om noen dager.

God bedring og tvi tvi i DPO-land. Blir spennende dager fremover! :)
Hm, jeg vet ikke helt hva man skal få ut av denne jeg. Jg ville sagt i følge tempen EL var cd13, men du har jo pos test mye senere. Her blir det jo nesten vente å se da :)

Ser at jeg hadde positiv og negativ ELT i går... la inn positiv test i går også... og da fikk jeg strek...?

ImageUploadedByBV Forum1476860631.849939.jpg

Legger jeg inn forhøyet temp over de neste dagene, får jeg kryss på i dag....
Er så lei av humping :p

Takk og takk, waiting game.....

Last edited:
Så fin graf :) jeg ser tydelig streken din idag altså :) babystrek <3
Hehe takk, men jeg skjønner ikke hvorfor den går opp og ned :p helt ny på det med temping så :) Jeg håper og håper at jeg ikke blir skuffet og får en negativ test en av dagene... Tenkte på kjemisk.. Er det vanlig 9 dpo?

Ser at jeg hadde positiv og negativ ELT i går... la inn positiv test i går også... og da fikk jeg strek...?

Vis vedlegget 203209

Legger jeg inn forhøyet temp over de neste dagene, får jeg kryss på i dag....
Er så lei av humping :p

Takk og takk, waiting game.....

Regner med at CL ikke er blitt satt på den ennå, ettersom tempen din er litt høy i forkant og under EL. Den vertikale streken blir satt for å indikere når du hadde EL, basert på OPK. Men nå er du uansett i DPO-land! ;)

Vis vedlegget 203211 Dagens temp :) hvorfor hopper tempen min så mye ?

Det er flere årsaker til at grafen blir taggete -

1. Manglende EL
2. Forsinket EL
3. Varierende tidspunkter for tempmåling
4. Tempe-metode

Vet ikke om du temper oralt eller vaginalt, men dersom du temper oralt og grafen hopper opp og ned, kan det kanskje bli bedre ved å tempe vaginalt. Mange foretrekker det, da det ikke har noe innvirkning hvorvidt du sover med åpen munn eller ikke. :) Viktig uansett å ikke se på en og en tempmåling, men se helheten, din viser tydelig EL og at tempen holder seg over CL etter påvist EL og det er det vi liker! Heia heia! :)

Det er flere årsaker til at grafen blir taggete -

1. Manglende EL
2. Forsinket EL
3. Varierende tidspunkter for tempmåling
4. Tempe-metode

Vet ikke om du temper oralt eller vaginalt, men dersom du temper oralt og grafen hopper opp og ned, kan det kanskje bli bedre ved å tempe vaginalt. Mange foretrekker det, da det ikke har noe innvirkning hvorvidt du sover med åpen munn eller ikke. :) Viktig uansett å ikke se på en og en tempmåling, men se helheten, din viser tydelig EL og at tempen holder seg over CL etter påvist EL og det er det vi liker! Heia heia! :)

Tusen takk for svar :) jeg måler nøyaktig samme tid hver dag og vaginalt :)
Er veldig sikker at jeg har hatt eggløsning :) de høye toppene før eggløsning kom mest sannsynlig pga sykdom.

Back
Topp