Høres kjent ut!Sist PP gikk DPO dagene forbløffende fort, men denne gangen virker det som det så vidt går framover. Utålmodig? Finnes ikke i det hele tatt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Høres kjent ut!Sist PP gikk DPO dagene forbløffende fort, men denne gangen virker det som det så vidt går framover. Utålmodig? Finnes ikke i det hele tatt
Owæh! Men vi er jo ikke prøvere akkurat nå! Så hvis EL er ute og sykler, og vi har hatt BD på det vi trodde var "utenfor" EL-tiden, så... Nå ble jeg litt satt ut her!
hehe. Da er det ekstra spennende da
Du måler for å unngå EL? er det sånn?
Jeg har ikke helt forstått hvordan det kan være en sikker måte, da s-cellene vistnok kan leve i 5-6dager..
Da blir det jo fort en hel uke man ikke kan ha noe sengemoro..
Man kan bruke kondom akkurat uken før el? [emoji14] kommer vi trolig til å gjøre etter barn nr 1.hehe. Da er det ekstra spennende da
Du måler for å unngå EL? er det sånn?
Jeg har ikke helt forstått hvordan det kan være en sikker måte, da s-cellene vistnok kan leve i 5-6dager..
Da blir det jo fort en hel uke man ikke kan ha noe sengemoro..
Man kan bruke kondom akkurat uken før el? [emoji14] kommer vi trolig til å gjøre etter barn nr 1.
Jeg ville også ha gjetter på el på cd13. Hvis ikke det dukker opp positive el-tester etterhvert da.. Da ville jo testene ha slått ut de dagene før som du ikke testet eventuelt.Da har jeg lekt meg og "overridet" FF ved å plotte inn positiv OPK på CD 13 & 14. EL har tidligere ALLTID vært på CD 15 (tempet lenge). Denne syklusen har jeg ikke fått positiv EL-test og lurer på hvor pokker denne EL mi er?!? Når ville dere ha gjettet på EL hos meg? (Er ikke prøver denne syklusen, vil bare se at alt er ok etter MA før jul. Forrige syklus var alt som normalen, med EL på CD 15 og TR kom til nogenlunde "rett" tid.)
Vi ble ikke gravide ila. et års tid, uten prevensjon (hadde ikke gått på noe på 13 år), fikk fertilitetsutrending, og alt var tipp topp hos oss begge. Tror vi rett og slett bommet på EL, ante ikke før når man burde og ikke, men greit med utredning allikevel, så jeg visste hvor mye tid jeg hadde på meg, ettersom både min og mannens alder er høy. Det klaffet da 3 mnd. etter utredninga, som endte i en SA. Ble gravid på ny, som endte i en MA før jul. Var så sykt dårlig i graviditeten sist, at jeg har ikke kommet meg dit at jeg makter å prøve på nytt enda. Dette er forøvrig 2. syklus etter MA også. Så ja, nå vil jeg bare vite at kroppen er i sjakk igjen etter MA´n, uten å treffe på EL. Selv om mannens kvalitet på svømmerne er gode, så tror jeg ikke hans lever mer enn en dag eller to. Jeg tar sikkert livet av dem!
Jeg ville også ha gjetter på el på cd13. Hvis ikke det dukker opp positive el-tester etterhvert da.. Da ville jo testene ha slått ut de dagene før som du ikke testet eventuelt.
Huff, det var trist å høre det da.
Skjønner det. Er greit å føle at kroppen er fin før man starter igjen.
Kanskje det bare er kroppen din som er litt for håpefull?
En venninne av meg anbefalte en podcast som heter: Vattnet går.
Den er veldig fin. Der var det en som var fort ble gravid, men mistet. Fordi kroppen var for ivrig og ville holde på alt.
Alt gikk bra der etter litt og hun har flere barn.
Uansett fin podcast å høre på
Bare sånn i tilfelle egget fortsatt ikke har sluppet. Jeg har hatt tilfelle hvor jeg fikk eggløsning på cd 30 fordi egget ikke slapp da det pleier. Kunne se det på grafen at tempen gikk litt opp som etter eggløsning men ikke høyt nok. Ble også gravid da også. Men forstår godt at man ikke gidder å teste så lenge..Oi! Jeg sluttet å teste for EL etter CD18, for da var jeg både sur, i tillegg til at EL-testene ble svakere... Burde kanskje ha testet mer da?
Bare sånn i tilfelle egget fortsatt ikke har sluppet. Jeg har hatt tilfelle hvor jeg fikk eggløsning på cd 30 fordi egget ikke slapp da det pleier. Kunne se det på grafen at tempen gikk litt opp som etter eggløsning men ikke høyt nok. Ble også gravid da også. Men forstår godt at man ikke gidder å teste så lenge..
Me2.. hormonelt monster på ppiller [emoji87]God plan
Det kommer nok vi også til å gjøre her.
Jeg har det så mye bedre uten p-piller, så jeg vil ikke begynner på det igjen om jeg kan unngå det.
Åh! Det var akkurat det gynekologen sa da mannen og jeg var på utredning for habituell abort her i februar - jeg har litt for "trivelig" livmor, at selv det som ikke er livlaga slår seg ned allikevel... Takk for tips, kanskje jeg skal finne den frem senere.
I know! Skikkelig frustrerende.. Har vanligvis el rundt cd 20. Sent det også forsåvidt men..What! På CD 30!?! Wow... Når bruker du vanligvis å ha EL?
I know! Skikkelig frustrerende.. Har vanligvis el rundt cd 20. Sent det også forsåvidt men..
Jeg kjøpte på ebay.uk. Bare søk "basal thermometer" så kommer det opp mange alternativer. Bare sjekk at de sender fra England og ikke Kina. Fra England tar det ca en uke å få det i posten.Hvor kjøper man termometer med to desimaler? Takknemlig for link
Uff.. kjedelig altså. Syklusene blir så lange da..Kjenner til det! Her har EL vært på 26 de to siste gangen.
Uff.. kjedelig altså. Syklusene blir så lange da..
https://www.komplettapotek.no/produ...rmometer/make-sure-termometer-med-2-desimalerHvor kjøper man termometer med to desimaler? Takknemlig for link