Vi som temper

Hei hei tempegjengen! Da er jeg dessverre tilbake her hos dere pga SA i uke 6. :(Men på den positive siden.. jeg får henge her med dere og tempe igjen da. :) Så håper jeg det klaffer på nytt om ikke altfor lenge. Nå skal vi ikke prøve før jeg har hatt vanlig tr, men temper alikevel for å følge med på syklusen.

Hei hei tempegjengen! Da er jeg dessverre tilbake her hos dere pga SA i uke 6. :(Men på den positive siden.. jeg får henge her med dere og tempe igjen da. :) Så håper jeg det klaffer på nytt om ikke altfor lenge. Nå skal vi ikke prøve før jeg har hatt vanlig tr, men temper alikevel for å følge med på syklusen.

Så utrolig trist!! Velkommen tilbake da [emoji173]️ Godt du klarer å se det positive i det, men håper det klaffer fort for dere igjen [emoji4]

d5c4a0f8bdfd12544869b063b1c947b0.jpg

Tror ikke det har klaffet denne gangen heller. Akkurat som de siste månedene virker det som om toppen er rundt cd9-10, deretter begynner tempen å synke. Regner med det blir et skikkelig dropp i morgen. Jaja, hei pp6 ...

Æsj da.. Håper du tar feil!

Hadde jo ikke håpet å se deg her igjen, men hjertelig velkommen skal du være. Håper det bare blir et kort besøk! [emoji6]

Så trist med SA men velkommen! :) Håper spiren sitter raskt igjen!

Hei! Jeg sniker meg inn her ^^ har ikke begynt å tempe for fullt enda da jeg er redd det bare stresser meg mer, men jente tenkte å kompromissere med å tempe på kvelden framfor på morgenen. Jeg sliter med overskudd og nok søvn så jeg er ikke så hypp på å sette alarm på kl 5 for å tempe. Defor vil jeg høre med dere erfarne og kunnskapsrike om dere vet om det er noe for seg å tempe kl 20 hver dag eller vil det uansett bli misvisende?

Hei! Jeg sniker meg inn her ^^ har ikke begynt å tempe for fullt enda da jeg er redd det bare stresser meg mer, men jente tenkte å kompromissere med å tempe på kvelden framfor på morgenen. Jeg sliter med overskudd og nok søvn så jeg er ikke så hypp på å sette alarm på kl 5 for å tempe. Defor vil jeg høre med dere erfarne og kunnskapsrike om dere vet om det er noe for seg å tempe kl 20 hver dag eller vil det uansett bli misvisende?

Jeg er redd det blir misvisende.. Jeg har testet på kvelden noen ganger for morro skyld og den viser veeldig forskjellig. Men når står du opp? Det er ingenting som sier at du må tempe klokken 5, du kan ta det 6 eller 7 eller når du står opp. Det viktigste er at det er til ca. samme tid og at du har sovet minst 3 timer sammenhengende.

Jeg er redd det blir misvisende.. Jeg har testet på kvelden noen ganger for morro skyld og den viser veeldig forskjellig. Men når står du opp? Det er ingenting som sier at du må tempe klokken 5, du kan ta det 6 eller 7 eller når du står opp. Det viktigste er at det er til ca. samme tid og at du har sovet minst 3 timer sammenhengende.

Problemet er dessverre det at jeg står ikke opp til samme tid hver dag og dessuten står samboeren min opp kl 5. Dvs at jeg våkner allerede en gang før jeg skal og det er ikke alltid jeg klarer å sovne ordentlig igjen. Så da hadde tempen uansett blitt feil OG jeg måttet våkne mange ganger ila morgenkvisten. I tillegg har jeg en datter som våkner til ulik tid.

Men har du testet en hel måned på kveldstid? Når du testet på kveldstid, var det bare stor forskjell fra morgentempen, eller var det forskjell i hele grafen sammenliknet med det totale resultatet? Jeg tenker at hvis graden stort sett er ca 0,5 grader lavere eller høyere enn på morgenen (et hypotetisk estimat) jevnt over så vil grafen være lik uansett ?

Problemet er dessverre det at jeg står ikke opp til samme tid hver dag og dessuten står samboeren min opp kl 5. Dvs at jeg våkner allerede en gang før jeg skal og det er ikke alltid jeg klarer å sovne ordentlig igjen. Så da hadde tempen uansett blitt feil OG jeg måttet våkne mange ganger ila morgenkvisten. I tillegg har jeg en datter som våkner til ulik tid.

Men har du testet en hel måned på kveldstid? Når du testet på kveldstid, var det bare stor forskjell fra morgentempen, eller var det forskjell i hele grafen sammenliknet med det totale resultatet? Jeg tenker at hvis graden stort sett er ca 0,5 grader lavere eller høyere enn på morgenen (et hypotetisk estimat) jevnt over så vil grafen være lik uansett ?

Jeg hadde samme problem (jeg starter til 3 forskjellige tider og tidligst 5, samboeren startet til 3 forskjellige tider men ikke de samme som meg..). Jeg prøvde først å tempe når jeg våknet (mellom 5-06:30) men bare det ga så stor differanse på tempen at det ikke var noen vits. Jeg er også veldig avhengig av søvn og ikke minst sammenhengende søvn men etter mye syklustull begynte jeg å bli ganske desperat så jeg prøvde. Nå tempet jeg 5 hver dag siden det er det tidligste jeg står opp og jeg blir ikke vekket før det. Det har gått over all forventing og jeg har fått bekreftet EL så det har det heelt klart vært verdt! Men jeg skjønner jo at det ikke passer for alle :)

Nei, det har jeg ikke, kanskje max 10 ganger bare. Den var ganske mye høyere enn morgentempen og den varierte også fra dag til dag, selv om det f. eks var 3 dager på rad. Jeg synes ikke den hadde samme kurve som den vanlige, uavhengig av graden.

Men jeg er ikke ekspert så det er mulig at det går an altså! :)

Det har svært lite for seg å tempe om kvelden, tempen vil variere alt for mye. Du har jo vært i aktivitet hele dagen. Det er en grunn til at man skal måle med det samme man våkner, bare du romsterer litt for mye eller går ut av sengen vil temperaturen stige ganske mye. Jeg misforsto dette da jeg først begynte med temping, og målte på badet umiddelbart etter at jeg hadde stått opp. Bare det ga en helt ubrukelig kurve, enda jeg da kom rett fra sengen etter 7-8 timers søvn. Og du ville nok oppleve at tempen om kvelden varierer mye mer enn om morgenen.

Det er jo bare å prøve seg litt fram, for noen er det viktigst å tempe til samme tid hver dag, mens for andre kan tidspunktet godt variere, bare man har sovet ca samme antall timer.
Hvis du uansett våkner når samboeren din står opp, så hadde jeg prøvd å måle da. Og hvis du en dag i blant ikke skulle våkne kl 5, så måler du heller når du våkner senere. Som regel er det fullt mulig å se mønsteret (altså bekrefte at du har hatt EL), selv om du kanskje ikke kan si nøyaktig når EL var.

Takk for at dere har ditt så gode svar! Jeg tror kanskje jeg startere med å prøve kveldstempingen litt (for spenningen) eller så konkluderer jeg vel med at det ikke er noe for meg ^^ hvis jeg tenker for mye og ikke prøver å sovne med en gang etter samboeren har stått opp får garantert ikke sove igjen, men later jeg som om jeg ikke hører han er det større sjanse for at jeg sovner igjen ^^ dette er nok ikke for meg [emoji41]

Takk for at dere har ditt så gode svar! Jeg tror kanskje jeg startere med å prøve kveldstempingen litt (for spenningen) eller så konkluderer jeg vel med at det ikke er noe for meg ^^ hvis jeg tenker for mye og ikke prøver å sovne med en gang etter samboeren har stått opp får garantert ikke sove igjen, men later jeg som om jeg ikke hører han er det større sjanse for at jeg sovner igjen ^^ dette er nok ikke for meg [emoji41]
Du vet jo best selv hva som funker for deg, men jeg må bare si at jeg temper nærmest i søvne, altså. De aller fleste termometre lagrer jo siste måling slik at du ikke trenger å se på termometeret engang før du skal stå opp. Temping kan sikkert oppleves som litt styrete i starten, men når man er vant til det kan det gjøres nesten uten å våkne i det hele tatt. :)

Du vet jo best selv hva som funker for deg, men jeg må bare si at jeg temper nærmest i søvne, altså. De aller fleste termometre lagrer jo siste måling slik at du ikke trenger å se på termometeret engang før du skal stå opp. Temping kan sikkert oppleves som litt styrete i starten, men når man er vant til det kan det gjøres nesten uten å våkne i det hele tatt. :)

Signerer. Jeg var skikkelig skeptisk men det ble en vane etter veeldig kort tid.

d5c4a0f8bdfd12544869b063b1c947b0.jpg

Tror ikke det har klaffet denne gangen heller. Akkurat som de siste månedene virker det som om toppen er rundt cd9-10, deretter begynner tempen å synke. Regner med det blir et skikkelig dropp i morgen. Jaja, hei pp6 ...

Æsj håper det var bare et dipp. Hvordan var tempen i dag?

Temp hopp i dag fra 36,48 til 36,71 og IKM i morgen. Negativ test i dag :( Hadde litt håp da jeg så tempen i dag siden den alltid går ned dagen før IKM :p Trodde endelig jeg forsto meg på den tempinga også, så måtte dette skje i dag... Blæh!

Hvordan går det her? :)

Nei sjeldent :p ikke nå for tiden ihvertfall. Småen holder på å få en jeksel. Så håper det går fort over så det blir mer sammenhengende søvn.

Åja, he he :) får satse på det :) men så kommer det vel en ny jeksel :p

Hvordan er grafene hos dere i dag? Jeg følger spent med hver dag! Det ble ikke klaff denne pp og tr er snart ferdig her.

Så kjedelig. Her spotter jeg.
Bedre lykke denne pp :) <3

Back
Topp