Er el i dag? Eller var den i går?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan bør grafen se ut i DPO-land? Jeg har skjønt at den bør holde seg høy men hva er høy? Den vil vel holde seg over streken uansett? Og bittelitt opp og ned vil det vel gå?
Ja. Det er helt normalt at den går litt opp og ned i dpo-land. den vil holde seg mest høy, men det kan også skje at man kan få dipp ned på streken/under streken.
Det dippet du har i dag er helt normalt
Såvidt jeg vet er det ingen fasitsvar, alt kan skje, opp og ned, jevnt høy, og noen får trifasisk kurve, da går den opp enda et hakk (lav før el, høyere etter el, enda høyere etter noen dager).Er det i såfall "negativt" om man får dipp under streken? Hvordan vet man om man ligger bra an?
Så merkelig. Nå fjernet ff det faste krysset og byttet til stiplede linjer, monitoren viser fremdeles høy 5 dpo, noe den ellers kun har gjort når jeg har gått på pergo. Sist måned var den høy en dag, 2 dager max så høy 1 dag før den var tilbake på lav. Litt el slim har jeg også men dette er ikke uvanlig i dpo land. Ser jo veldig ut som kroppen har hatt el da, tydelig økning i temperatur.
At det skal være så vanskelig å forstå denne kroppen!
Hvordan bør grafen se ut i DPO-land? Jeg har skjønt at den bør holde seg høy men hva er høy? Den vil vel holde seg over streken uansett? Og bittelitt opp og ned vil det vel gå?
Det er nok bare fordi du har registrert EL-slim etter EL.
Ingen fasit på hvordan den skal se ut, og som regel er det heller ikke mulig å se graviditet på kurven før IKM er passert. Hos meg faller tempen som regel dagen før tr (da snakker vi et skikkelig dropp, ikke som den lille du har der), så da vet jeg hva som kommer. Jeg fikk forresten vidt forskjellige kurver de to gangene jeg har vært gravid, den ene gangen var det slakk og jevn stigning, den andre gangen masse opp og ned. [emoji12]
Såvidt jeg vet er det ingen fasitsvar, alt kan skje, opp og ned, jevnt høy, og noen får trifasisk kurve, da går den opp enda et hakk (lav før el, høyere etter el, enda høyere etter noen dager).
Så det er ikke godt å vite hvordan man ligger ann. Mange får lavere temp en dag eller to før tr hvis de ikke har blitt gravid og får mensen. På meg går ikke tempen ned før midt under mensen eller rett etter.
Tempen stiger etter el, så da var sannsynligvis el i går. For noen kan den også ha vært to dager før temp-økning.
Siden stigningen kom i dag og du hadde positiv EL-test på CD14 var nok EL i går
For min del er det for å se når tr kommer, ja.Men hvis man ikke kan tyde ut fra grafen om man er gravid eller ikke, hva er da poenget med å fortsette å tempe i DPO-land etter bekreftet EL? Er det kun for å kunne forberede seg på TR, evt.?
For min del er det for å se når tr kommer, ja.
Ah, okei.
Jeg så på grafen min at den var annerledes...
Den grønne er en gravidkurve [emoji4]
Er dette en litt for stor dipp til at el har vært?
Ikke nødvendigvis. Men vanskelig å si da den kan gå både opp og ned fremover. Men jeg hadde gjerne en liten dipp 2-3dpo