Vi som temper

Noen spørsmål fra en tempe-nybegynner:

- Må hoppet være på 0,5++ for at EL skal ha vært? Eller holder det om det er 0,2-0,3 så lenge det er et hopp og det går høyere enn målingene fra før EL?
- Er det 100% sikker at EL har vært dersom tempen stiger etter antatt EL eller kan det være feil?
- Kan EL ha skjedd likevel om tempen ikke stiger noe særlig?

Noen spørsmål fra en tempe-nybegynner:

- Må hoppet være på 0,5++ for at EL skal ha vært? Eller holder det om det er 0,2-0,3 så lenge det er et hopp og det går høyere enn målingene fra før EL?
- Er det 100% sikker at EL har vært dersom tempen stiger etter antatt EL eller kan det være feil?
- Kan EL ha skjedd likevel om tempen ikke stiger noe særlig?

Sånn ser grafen min ut og ut fra EL-tester og symptomer tror jeg EL var i går, eventuelt i dag. Jeg har lagt inn negativ EL-test søndag - den var positiv på morgenen men ble negativ på kvelden. Noen innspill?

7687d24c6357d2a51a13dbeda4b47007.jpg

Sånn ser grafen min ut og ut fra EL-tester og symptomer tror jeg EL var i går, eventuelt i dag. Jeg har lagt inn negativ EL-test søndag - den var positiv på morgenen men ble negativ på kvelden. Noen innspill?

Jeg tror el var på søndag og at du får kryss da, og at temperaturen bare stiger nå :)

Når du ser om tempen holder seg høyere i flere dager får du bekreftet el.
Men mest sannsynlig har den vært da siden du har hatt positive el-tester og fikk denne tempøkningen.
Og mange får en så liten økning i temp, det trenger ikke være en halv grad opp. For meg varierer det fra måned til måned hvor stort hoppet er etter el. Noen ganger lite, noen ganger mye.

Første gangen jeg temper. Hadde el slim på torsdag. Hva tror dere? Jeg nattammer ennå og ikke målt helt samme tiden de første dagene, men de siste 4 gangene er de målt til samme tid.
875dc7c07bd927e7c890958f1cd7bfc0.jpg

Kan godt være det dippet i tempen tyder på el nå.
Siden ikke tempen har vært høyere. Så jeg tipper dippet på CD 9 bare var et dipp og ikke el.

Ventet en dipp i dag, men tempen steg. Da kommer nok tr på torsdag. Skal til gyn i dag og få resept på pergo :-) Så får vi se hvordan det går.

Vedlegg

• IMG_1952.PNG
    IMG_1952.PNG
    130 KB · Visninger: 80
ac56194ce8a158dd9a53cef7dd141669.jpg

Hurra for kryss! Og for at kurven enn så lenge er mye mer lik pre-MA enn det de siste syklusene har vært.

ac56194ce8a158dd9a53cef7dd141669.jpg

Hurra for kryss! Og for at kurven enn så lenge er mye mer lik pre-MA enn det de siste syklusene har vært.

Så bra :) håper kroppen er "i rute" igjen da :)

Ja, det ser sånn ut og det stemmer godt overens med tester og symptomer også :)

Så bra, det føles alltid godt å få bekreftet når el har vært :) er d første mnd du temper?

Så bra, det føles alltid godt å få bekreftet når el har vært :) er d første mnd du temper?

Ja :) Er ikke heelt inne i alt ennå men har fulgt med på flere som har gjort det så har plukket opp litt :) Jeg har hatt syklus på bærtur i 3 mnd. så det er veldig greit å se hva som faktisk skjer!

Veldig spennende å følge med på kurvene deres[emoji4] Gleder meg til min syklus blir normal igjen (forhåpentligvis), og jeg kan få noe ut av den her tempinga[emoji4] Har vært hos legen og tatt blodprøver der de sjekka det meste, men ble henvist til gyn, så håååper de klarer å finne ut av noe etterhvert[emoji4] Det positive med tempinga er jo at jeg er ganske sikker på at jeg ikke har EL, så da må jeg vel få hjelp uansett om det ikke har gått 1 år enda?
6f164431bde85de5631c09108816494c.jpg

Har du tatt test da? :)
Tok en test i dag tidlig for å være sikker, den var negativ. Sååå vonde pupper, men når testen er blenda så stoler jeg på den;) Jeg får ikke tempet i morgen da jeg må veldig tidlig opp, men tanta kommer nok torsdag :)

a0435fa77dcf23abba3cad0b264e174e.jpg

Ble vekker mange ganger i natt, men fikk sterk el-test i dag. Sterkere enn jeg har hatt før og bare 1 1/2 time etter jeg sist testet. Så håper på el i dag eller i morgen da :)

Back
Topp