Vi som temper

Hei alle kloke hoder :Heartpink Etter tips fra en venninne tenkte jeg å prøve temping denne syklusen, for første gang. Blir vår 7PP.

Er nå på CD 7 og TR er ferdig. Så hvor skal jeg begynne? Har så mange spørsmål....

1. tips til termometer
2. når temper jeg?
3. temper jeg hver dag hele syklusen, også TR?
4. hvilken app?
5. er det vanskeligere med temping for de med uregelmessig syklus? Jeg har pcos... Blir resultatene til å stole på?

Håper dere kan hjelpe meg i gang :):Heartpink

Hei alle kloke hoder :Heartpink Etter tips fra en venninne tenkte jeg å prøve temping denne syklusen, for første gang. Blir vår 7PP.

Er nå på CD 7 og TR er ferdig. Så hvor skal jeg begynne? Har så mange spørsmål....

1. tips til termometer
2. når temper jeg?
4. hvilken app?
5. er det vanskeligere med temping for de med uregelmessig syklus? Jeg har pcos... Blir resultatene til å stole på?

Håper dere kan hjelpe meg i gang :):Heartpink
1. tips til termometer
Du må ha med to desimaler, men hvilket spiller ingen rolle. Jeg bestilte gjennom Natural Cycles som var appen jeg brukte tidligere. Så nettopp et i et nettapotek som presiserte «med to desimaler». Kan ha vært fra make sure.
2. når temper jeg?
Med en gang du våkner, før du beveger på deg. Termometer må ligge på nattbordet. Ideelt til så lik tid som mulig hver dag.
Poenget er å få med stigningen for å konstatere EL. Du kan ta fri under TR, eller fortsette for å holde på rutinen. Viktigste er å ha nok dager i forkant og etterkant av EL.
4. hvilken app?
Jeg har vært fornøyd med Natural Cycles tidligere som er en betalingsapp. Brukte det som «prevensjon» i 1,5 år før vi begynte å prøve på første. Prøver nå Fertility Friend som er gratis. Andre syklus med den nå. FF er litt mer gammeldags. Finnes mange andre, så her kan sikkert andre gi bedre tips.
Vil ikke tro det har noe å si, mer en sikkerhet for å kunne si at du har hatt EL. Jeg har ikke selv pcos, så kan ikke si noe sikkert her, men tipper andre har erfaring!

Lykke til, det blir nok veldig bra!

Noen som kan se om denne charten virker positiv?? Skjønner ikke helt dette jeg, men det er vel positivt at tempen fortsatt er høy? Vis vedlegget 442031
Vel ja… Men det er umulig å si om du er gravid eller ikke ut fra denne grafen. Noen har høye temperaturer gjennom hele lutealfasen (før den synker ved neste menstruasjon), andre har varierende temperatur, mens andre har ganske lav - uavhengig om man er gravid eller ikke. Min temp lå ganske lavt i lutealfasen da jeg ble gravid, men jeg har også opplevd at den holdt seg høy i lutealfasen.

Av de to jeg har prøvd; termometer fra makesure og babyplan. Jeg liker babyplan sitt termometer pga displayet lyser når det er ferdig og det husker temperaturen din. Begge deler veldig greit når en er trøtt som en strømpe :)

Av de to jeg har prøvd; termometer fra makesure og babyplan. Jeg liker babyplan sitt termometer pga displayet lyser når det er ferdig og det husker temperaturen din. Begge deler veldig greit når en er trøtt som en strømpe :)
Så bra, takk for tips! Bestilte babyplan sitt på nett i går, så det kommer snart i posten :)

Så bra, takk for tips! Bestilte babyplan sitt på nett i går, så det kommer snart i posten :)
Vært veldig fornøyd med Babyplan sitt jeg også :)

Hei, ville få ut litt frustrasjon og kanskje høre deres erfaringer. Dette er 4. måneden med temping. De 2 første mnd kom eggløsning på dag 17. forrige mnd kom den på dag 23 og denne mnd virker det som om den ikke skal komme i det hele tatt:( La inn så mye «arbeid» for denne prøve perioden. Fulgte kjerringrådene som mange anbefalte så tror jeg rakk å drikke opp 4-5 flasker med grapefrukt juice og 2 flasker med hostesaft + mer D vitamin før jeg ga opp da det virker som eggløsning ikke kommer.. Alt virker så bortkastet.. kjenner på en forferdelig skuffelse hver morgen når jeg temper. Det jeg har gjort denne mnd som kanskje ikke hjalp var at jeg tok 1 tablett med wild yam før jeg rakk å lese at det er noe man skal vente med til etter eggløsning… også har det gått en del mat med MYE sukker denne mnd.. kan det ha ødelagt for hele eggløsningen denne pp?:(

Vedlegg

• IMG_2169.jpeg
    IMG_2169.jpeg
    282,6 KB · Visninger: 43
Trodde virkelig at dette skulle bli en mnd uten eggløsning å plutselig så bestemte ff appen utifra tempene mine at den var på dag 27:oops: overlykkelig! Men samtidig så tenker jeg… er ikke dette veldig lave tempraturer etter EL?

Vedlegg

• IMG_2178.jpeg
    IMG_2178.jpeg
    275,7 KB · Visninger: 47
Noen kloke hoder som vil dele tankene sine om denne charten? :)

Jeg har tempet i 8 mnd, men hadde i utgangspunktet tenkt å ta fri denne mnd pga ferie, men så begynte jeg på igjen da hverdagen kom allikevel.

Jeg har ikke hatt en sånn graf før, som regel har jeg en tempdipp enten 4 dpo eller 6 dpo, men nå har tempen bare økt

Vedlegg

• Screenshot_20240824-084215_FF App.jpg
    Screenshot_20240824-084215_FF App.jpg
    337 KB · Visninger: 45
Trodde virkelig at dette skulle bli en mnd uten eggløsning å plutselig så bestemte ff appen utifra tempene mine at den var på dag 27:oops: overlykkelig! Men samtidig så tenker jeg… er ikke dette veldig lave tempraturer etter EL?
Slik så min ut når jeg ble gravid, så lav temp etter el trenger ikke være negativt.

Vedlegg

• IMG_3146.jpeg
    IMG_3146.jpeg
    612,7 KB · Visninger: 47
Jeg hadde veldig lav temp etter el, da jeg var gravid (dog et skikkelig tempdropp på el-dagen). Trenger ikke å ha noe å si at tempen ikke er så høy i dpo-land :)
IMG_6145.jpeg

Laget innlegg om dette men legger det til her istedefor ..Har glemt noen dager med temping å lurer på om noen har noen tanker om når jeg hadde eggløsning?
Bruker å ha det på dag 18 eller 22 men det ser ikke ut som det ble det denne mnd pgr av tempen…

Testen er negativ, livmortappen er veldig hard men myk utenpå.
Den er helt lukket og lang,den har hatt samme plassering i 3-4 dager nå ikke bakover som typisk gravide får , er heller ikke langt ned mot åpningen men ikke langt oppi heller.. :)

Vedlegg

• IMG_4640.jpeg
    IMG_4640.jpeg
    721,8 KB · Visninger: 28
Laget innlegg om dette men legger det til her istedefor ..Har glemt noen dager med temping å lurer på om noen har noen tanker om når jeg hadde eggløsning?
Bruker å ha det på dag 18 eller 22 men det ser ikke ut som det ble det denne mnd pgr av tempen…

Testen er negativ, livmortappen er veldig hard men myk utenpå.
Den er helt lukket og lang,den har hatt samme plassering i 3-4 dager nå ikke bakover som typisk gravide får , er heller ikke langt ned mot åpningen men ikke langt oppi heller.. :)
Ser ut som den kan ha vært rundt CD15/16 vanskelig å si siden temp de dagene som ble glemt også kan ha mye å si. Tappen kan jeg for lite om til å si noe om :blackeye:

Har ikke fått positiv eltest denne syklusen. Og på ultralyd i går så ikke gynekolog et eneste nesten modent egg…. Men i dag steg tempen likevel. Gjør den det selv om man ikke har hatt eggløsning? Eller kan den ha skjedd, men at hun ikke så at den nettopp hadde vært?

Vedlegg

• A5A63A0B-4DC8-4431-B7E7-BAFE1A319667.jpeg
    A5A63A0B-4DC8-4431-B7E7-BAFE1A319667.jpeg
    156,7 KB · Visninger: 25
Usikker. Jeg temper men forrige syklus ble så som så med temping; ikke helt samme tidspunkt og ikke alle dager. Fikk aldri kryss i FF til tross for positiv EL-strimmel og symptomer på EL. Grafen så hvertfall slik ut:

Vedlegg

• IMG_2239.jpeg
    IMG_2239.jpeg
    686,1 KB · Visninger: 24
Ser ut som den kan ha vært rundt CD15/16 vanskelig å si siden temp de dagene som ble glemt også kan ha mye å si. Tappen kan jeg for lite om til å si noe om :blackeye:
Det kan se slik ut men tror egentlig ikke det pgr av tappen..Bruker å være bakover etter eggløsning men det har den ikke vært:) Ingen grunn for att eggløsningn ikke skulle ha kommet heller :shifty:

Fremdeles ikke kommet noe kryss.. :confused:
Idag har tappen snudd se bakover er fremdeles hard men myk..

Har har hatt mensen smerter idag å igår men det er for tidlig for att den skal dukke opp nå :)

Har tatt test fra make sure, ikke tidlig test.. men er kanskje for tidlig att denne slår ut allerede nå om det er noe pågang(tviler):wacky:

Har lakt inn temp osv inn på Flo appen og Premom for å se hva som kommer opp å disse to appene tror eggløsning var på dag 18 og 19..Det kan kanskje stemme det:love2

Vedlegg

• IMG_4723.jpeg
    IMG_4723.jpeg
    732,9 KB · Visninger: 25
Back
Topp