Vi som temper

Takk for svar! Vet ikke 100% om egget slapp, men utifra el testene så heller jeg mer mot temp drop uten betydning da el testene var svært negative 2dpo:)
Det kan stemme❤️ Om du har funnet peak, slipper egget ca. 8-20 timer etter :) Og jeg tror egget ditt slapp, tempen øker jo!❤️
 
Første pp jeg har lenger luteal fase en 9 dager:angelic: Men syns den dropper mye ? Kan jeg forvente mensen i morgen siden den droppet idag? Har tatt test er ikke gravid å tenker den burde slått ut nå om jeg var det..kurven er ikke slik den bruker å være siden jeg endelig har kort syklus(er på dag 31) å lengre luteal fase :)
IMG_2234.jpeg
 
Negativ test på morgenen nå 10 dpo og et stort drop i temperatur:banghead: skal sies at jeg våkna 1t ca tidligere enn vanlig, men valgte å tempe:rolleyes:
 

Vedlegg

  • IMG_1740.jpeg
    IMG_1740.jpeg
    294,2 KB · Visninger: 17
Hei!

Jeg er ny på dette (første syklus med temping) :happy:

Ser at FF mener jeg har fått eggløsning den 19. Er det slik at eggløsning har vært når temperaturen øker?

Tar dere ellers tempen med øretermometer eller rumpetermometer? Synes øretermometet er veldig upresist da det viser forskjellig temp fra måling til måling. Måler nå tre ganger og legger inn snittet :chicken:


Screenshot_20240527_183229_FF App.jpg
 
Hei!

Jeg er ny på dette (første syklus med temping) :happy:

Ser at FF mener jeg har fått eggløsning den 19. Er det slik at eggløsning har vært når temperaturen øker?

Tar dere ellers tempen med øretermometer eller rumpetermometer? Synes øretermometet er veldig upresist da det viser forskjellig temp fra måling til måling. Måler nå tre ganger og legger inn snittet :chicken:


Vis vedlegget 436238
Ja ser ut som EL skjedde 19. mai, tempen stiger som vanlig 24 timer etter EL :) Hvilket termometer bruker du? Er viktig å bruke et med to desimaler ellers kan det bli feil! Jeg er veldig fornøyd med babyplan sitt termometer, brukte det under tungen hver morgen kl 06:00
 
Ja ser ut som EL skjedde 19. mai, tempen stiger som vanlig 24 timer etter EL :) Hvilket termometer bruker du? Er viktig å bruke et med to desimaler ellers kan det bli feil! Jeg er veldig fornøyd med babyplan sitt termometer, brukte det under tungen hver morgen kl 06:00
Takk! :)Jeg bruker nå et øretermometer med én desimal, men har bestilt meg et termometer fra Babyplan med to desimaler :) Sikkert samme som du har. Da skal jeg prøve under tunga!
 
Takk! :)Jeg bruker nå et øretermometer med én desimal, men har bestilt meg et termometer fra Babyplan med to desimaler :) Sikkert samme som du har. Da skal jeg prøve under tunga!
Ja, er flere som tar den vaginalt også men det funker like bra under tunga synes jeg, og mer praktisk :hilarious: Er bare viktig å måle samme plass hver gang og knipe leppene godt igjen.
 
Skjønner ikke denne grafen. Det står at eggløsning var 19.mai, selv om testen ble negativ på ettermiddag/kvelden 18.mai. Fikk første positive test kvelden 16.mai, og da var den supersterk så kunne sikkert vært positiv tidligere på dagen også. Da gir det lite mening at FF angir eggløsning til 19.mai. Er det mulig at eggløsning kommer så lenge etter første positive test? Eller er det siste positive som gjelder? Var positiv fremdeles på formiddagen 18.mai.
 

Vedlegg

  • 23FE41AA-B7AD-431D-949A-F71F1925B240.jpeg
    23FE41AA-B7AD-431D-949A-F71F1925B240.jpeg
    151 KB · Visninger: 30
Skjønner ikke denne grafen. Det står at eggløsning var 19.mai, selv om testen ble negativ på ettermiddag/kvelden 18.mai. Fikk første positive test kvelden 16.mai, og da var den supersterk så kunne sikkert vært positiv tidligere på dagen også. Da gir det lite mening at FF angir eggløsning til 19.mai. Er det mulig at eggløsning kommer så lenge etter første positive test? Eller er det siste positive som gjelder? Var positiv fremdeles på formiddagen 18.mai.
Ville trodd EL var 17 eller 18, men tempen kan ta opptil 2 dager før den stiger, sjelden gang 3 også. Så ville ikke stolt på FF på akkurat det der :) Egget slipper 8-20 timer etter peak, siste positive test teller derfor ikke❤️
 
Ville trodd EL var 17 eller 18, men tempen kan ta opptil 2 dager før den stiger, sjelden gang 3 også. Så ville ikke stolt på FF på akkurat det der :) Egget slipper 8-20 timer etter peak, siste positive test teller derfor ikke❤️
Takk for svar.:) blir aldri klok på om det er første eller siste positive som teller, står så mye ulikt her og der. Men ja, virker mest logisk at el var feks 18.
 
Heihei! Ville bare dele tempgrafen min med dere andre som også temper. Jeg var superstresset hver gang jeg fikk lave og synkende temperaturer i dpo-land. Og det vet jeg jo at veldig mange er! Ønsker her å vise at det ikke nødvendigvis betyr over og ut dersom man opplever litt lave temperaturer. Håper det kan berolige litt.
IMG_5537.jpeg
Opplevde også en blødning etter positiv test.
Men det gikk bra! Er i dag 4+5. Selvfølgelig veldig tidlig ennå. Men enn så lenge ser alt fint ut :)
 
Nå begynner jeg å bli frustrert. Hvorfor er det slik at kroppen saboterer for en graviditet når man først prøver? :shifty::pompus:

Er nå på syklusdag 33. Vanlig syklus på 28-32 dager. Ingen mens og negativ graviditetstest. Blir ikke klok på tempinga heller. Har jeg ikke hatt eggløsning da?

Og skal jeg begynne å teste etter EL eller venter jeg på blødning? :sorry:

Screenshot_20240604_175813_FF App.jpg


Man blir jo helt gal av dette.
 
Hva ville dere gjort i dette tilfellet?:
Sovnet rundt 12, og våknet kl 03:10 av meg selv, tok tempen som da var 36.51.

Våknet igjen 05:40, da var tempen 36.84.

Sovnet igjen og våknet 06:45, da var tempen 36.75. Det er på dette tidspunktet jeg pleier å måle, men blir usikker siden jeg våknet flere ganger i mellom..
 
Hva ville dere gjort i dette tilfellet?:
Sovnet rundt 12, og våknet kl 03:10 av meg selv, tok tempen som da var 36.51.

Våknet igjen 05:40, da var tempen 36.84.

Sovnet igjen og våknet 06:45, da var tempen 36.75. Det er på dette tidspunktet jeg pleier å måle, men blir usikker siden jeg våknet flere ganger i mellom..
Hovedregelen er vel at man bør ha sovet minimum 3 timer sammenhengende, så jeg ville tro at den første tempen kanskje er den som er mest reel.. :shy:
 
Back
Topp