Vi som temper

Jeg har tempet siden august 2023, og noen dager etter eggløsning har tempen konsekvent vært rundt 37 i dagene fram til IKM, både i sykluser med kjemisk og de uten. Men denne syklusen er den bare rundt 36.9, selv om jeg nå er ca 11DPO. Hva kan grunnen være? For lite progesteron?
 
Og, om noen vet dette også: Når eggløsningstest er positiv dag 1 og ettermiddag dag 2, negativ igjen kveld dag 2, negativ eggløsningstest dag 3 og tempdropp dag 3. Tempen økte på dag 4.

Har da FF rett i at eggløsning skjedde dag 3, eller er dag 2 mest sannsynlig?
 
Noen som vet om babyklister forstyrrer tempen ??
Eller om jeg kanskje egentlig er påvei til å bli syk . Pleier ikke bli så høy før 4 dpo :bag:
 

Vedlegg

  • IMG_4074.jpeg
    IMG_4074.jpeg
    612,2 KB · Visninger: 41
Hvor går grensen på tempingen deres? For eks: temper dere etter en natt med dårlig søvn, varm natt, under x-antall timer søvn?
 
Hvor går grensen på tempingen deres? For eks: temper dere etter en natt med dårlig søvn, varm natt, under x-antall timer søvn?
Jeg temper uansett jeg, men en dag her testa jeg ut hvordan tempen blir påvirket av å være våken. Hadde da 36.16 når jg våknet, ti minutter etter hadde jeg 36.57 så det kan utgjøre ekstremt mye :laughing021 Føler uansett ikke det gjør så mye om jg sover dårlig/varm natt osv, fordi jeg ser jo stigning etter eggløsning uansett om jeg måler litt feil før eggløsningen :)
 
Ka ligg tempen deres på pre-EL? Temper i munnen, ligger på 35.15-80 før EL og etter ligger eg 36.09-90
Jeg sluttet tempe i munn da jeg noen gang sover med munn åpen å da blir temp feil . Annbefaler tempe der sola aldrig skinner :bag:

får el på 36.25-36.30 omtrent hver gang .
Varierer etter eggløsning
 
Noen som har tempet en stund? Tempen min etter eggløsning er så innmari høy denne syklusen, den var ikke det sist syklus, andre som har det sånn? Vil det si at jeg har høyere progesteron i blodet denne syklusen? Hadde kjemisk sist syklus og mistenker lav progesteron, så hadde vært gøy viss høy temp hadde betydd høyere progesteron :hilarious: :bag:
 

Vedlegg

  • IMG_5739.jpeg
    IMG_5739.jpeg
    145,4 KB · Visninger: 34
Ff sier 7 dager til tr skal komme, flo sier 5 dager og premom sier 10 :laughing005 men følelsen min, etter dagens cb tidligtest sier at tr nok kommer:gen045 legger ved chart fra ff; dagens temp må tas med en klype salt, da jeg har vært på nattevakt natt til i dag, og sov heller lite/dårlig før tempen ble tatt:confused005
IMG_4194.jpeg
 
Er tempen din lavest dagen før eggløsning eller på selve eggløsningsdagen?
En dag-2 dager før og på selve eggløsningsdagen. Så dagen etter eggløsning stiger tempen. Legger ved mine grafer :)
 

Vedlegg

  • IMG_6240.jpeg
    IMG_6240.jpeg
    42,4 KB · Visninger: 24
  • IMG_6239.jpeg
    IMG_6239.jpeg
    35,8 KB · Visninger: 22
Spør deg og (sorry om jeg spammer): Er din temp aller lavest dagen før eggløsning, altså ikke på selve eggløsningsdagen? Synes det er så vanskelig å finne ut av dette selv om jeg har tempet i mer enn et halvt år. :dead:
For min del har det variert om den er lavest dagen før, to, tre eller fire dager før eggløsning. Men rundt 5-6 dager før eggløsningen går temperaturen generelt ned et nivå og er i disse dagene på sitt laveste i løpet av syklusen. Men dette kan sikkert variere fra person til person :)
 
Back
Topp