Ja, det skal jeg gjøre tok en eggløsningstest på onsdag kveld, men den var negativ. Skal teste etter el neste syklusJeg har tempet noen sykluser nå, anbefaler å teste etter el også. Da kommer det faste krysset som oftest
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, det skal jeg gjøre tok en eggløsningstest på onsdag kveld, men den var negativ. Skal teste etter el neste syklusJeg har tempet noen sykluser nå, anbefaler å teste etter el også. Da kommer det faste krysset som oftest
Lykke til veldig spennende med temping!Ja, det skal jeg gjøre tok en eggløsningstest på onsdag kveld, men den var negativ. Skal teste etter el neste syklus
Tusen takk lykke til til deg og ja, det er det!Lykke til veldig spennende med temping!
Tok du eggløsningstester?Tempdropp andre dag på rad. Kan det bety at eggløsning ikke skjedde?
Skal ikke uttale meg om grafen din spesifikt, men generelt så er det vanlig å ha temperaturfall i midten av lutealfasen da østrogenet har sin "topp 2" i syklusen. Det betyr ingenting annet enn at en har en østrogenbølge, og den kan føre til temperaturfall og være tilstede i både i gravidgrafer og ikke-gravidgrafer. Det er ikke en indikator på at du ikke har hatt eggløsning, men siden du ikke har fått kryss så er det vanskelig å si noe sikkert mtp om den har vært eller ikke. Du får fortsette å tempe og se om den går opp igjen. Ev legge inn om du har hatt flere tegn på EL, eller om du har tatt eggløsningstester for å hjelpe FF til å tolke bedre.Tempdropp andre dag på rad. Kan det bety at eggløsning ikke skjedde?
Ja, og fikk veldig positive tester.Tok du eggløsningstester?
Takk for svar. Men er det viktig å få kryss? Trodde at den vertikale streken indikerte eggløsning, og at den horisontal etterhvert kommer for å vise "baseline" når det gjelder temperatur? Kanskje jeg har misforstått.Skal ikke uttale meg om grafen din spesifikt, men generelt så er det vanlig å ha temperaturfall i midten av lutealfasen da østrogenet har sin "topp 2" i syklusen. Det betyr ingenting annet enn at en har en østrogenbølge, og den kan føre til temperaturfall og være tilstede i både i gravidgrafer og ikke-gravidgrafer. Det er ikke en indikator på at du ikke har hatt eggløsning, men siden du ikke har fått kryss så er det vanskelig å si noe sikkert mtp om den har vært eller ikke. Du får fortsette å tempe og se om den går opp igjen. Ev legge inn om du har hatt flere tegn på EL, eller om du har tatt eggløsningstester for å hjelpe FF til å tolke bedre.
Takk for svar. Men er det viktig å få kryss? Trodde at den vertikale streken indikerte eggløsning, og at den horisontal etterhvert kommer for å vise "baseline" når det gjelder temperatur? Kanskje jeg har misforstått.
Takk. Ser at jeg ikke har tempet så mye før el-perioden denne gangen, mulig derfor ikke den horisontale linjen er kommet? Ikke mange nok målinger for å lage den linjen?Neida, bare jeg som ikke er helt våken, den vertikale indikerer jo eggløsningen. Jeg er bare så vant til at krysset kommer opp etter tre høye temperaturer at hjernen kobla seg på det. Det er vel muligens noe innstillinger man kan gjøre der, for hvordan den skal beregne coverline? Husker ikke helt, det er noen år siden jeg var temper. Men. Fall i temperaturen midt i lutealfasen er i alle fall helt vanlig. Oftest går den opp etter å ha vært lav i 1-2 dager.
Takk. Ser at jeg ikke har tempet så mye før el-perioden denne gangen, mulig derfor ikke den horisontale linjen er kommet? Ikke mange nok målinger for å lage den linjen?
La inn en fiktiv temperatur etter slik den var ca samme dag i forrige syklus. Da kom det både en horisontal linje og begge linjene er stiplet. Men, antall eggløsningsdag endret seg også - fra dag 12 til dag 11. Det er vel ikke er godt tegn(og rart med tanke på når eltester var positive). Da bommet vi i så fall helt med aksjelegging, ble bare en gang pga sykdom.Det kan være ja, du kan jo ev. teste det med å legge inn et par fiktive temperaturer tidlig i syklusen.
La inn en fiktiv temperatur etter slik den var ca samme dag i forrige syklus. Da kom det både en horisontal linje og begge linjene er stiplet. Men, antall eggløsningsdag endret seg også - fra dag 12 til dag 11. Det er vel ikke er godt tegn(og rart med tanke på når eltester var positive). Da bommet vi i så fall helt med aksjelegging, ble bare en gang pga sykdom.
Takk for at du svarer. Rart det med østrogenbølge, har ikke sett det så tydelig på grafer tidligere. Dette er fjerde syklus jeg temper. Hadde noe lignende i september, og det endte med kjemisk.Stipla linje betyr at ff er usikker. Ville bare fortsatt med grafen du da hadde med bare vertikal linje, ble bare mer forvirrende nå. Hadde du hatt temp på dag 2 med positiv test ville nok linja havna der tenker jeg (gitt det ikke var hopp den dagen, men da ville ikke linja havna der på forrige graf heller). Tror uansett du kan konkludere med at eggløsning har vært pga markant endring i temp og positive eltester. Tempen har jo også gått opp igjen etter østrogenbølga.
Takk for at du svarer. Rart det med østrogenbølge, har ikke sett det så tydelig på grafer tidligere. Dette er fjerde syklus jeg temper. Hadde noe lignende i september, og det endte med kjemisk.