Vi som temper

Dere som har erfaring med temping, er det normalt at temperaturen ligger høyt mellom eggløsning og IKM eller kan det være ett tegn på graviditet? Ligger vanligvis på 36.6 ca, og dagen for eggløsning var den 37.1, og de dagene jeg har målt etter eggløsning som var for 8 dager siden, så har jeg lagt mellom 37.3 og 37.7. Har ikke husket å målt hver dag
Hva slags termometer bruker du og når temper du?
Hvis jeg har 37,7 har jeg feber.
Men sånn generelt, ja. Kroppstemperaturen øker etter eggløsning pga progesteron. Det er denne økningen vi ser etter for å bekrefte at eggløsningen har skjedd. Men forskjellen er ikke så stor. Den kan derfor være vanskelig å oppdage med mindre man har et termometer beregnet for oppgaven. Det er utrolig fascinerende å følge med på. :happy:
Ta gjerne en titt på grafer som viser graviditet, der holder tempen seg høy.
Jeg merket noe var i gjære da jeg ble gravid med datteren min fordi jeg følte meg så unormalt varm. Tempet ikke da, prøvde ikke å bli gravid en gang, så vet ikke hvor høy den var.

Hva slags termometer bruker du og når temper du?
Hvis jeg har 37,7 har jeg feber.
Men sånn generelt, ja. Kroppstemperaturen øker etter eggløsning pga progesteron. Det er denne økningen vi ser etter for å bekrefte at eggløsningen har skjedd. Men forskjellen er ikke så stor. Den kan derfor være vanskelig å oppdage med mindre man har et termometer beregnet for oppgaven. Det er utrolig fascinerende å følge med på. :happy:
Ta gjerne en titt på grafer som viser graviditet, der holder tempen seg høy.
Jeg merket noe var i gjære da jeg ble gravid med datteren min fordi jeg følte meg så unormalt varm. Tempet ikke da, prøvde ikke å bli gravid en gang, så vet ikke hvor høy den var.
Har bare brukt ett vanlig termometer, og har ikke tenkt over hvilke tidspunkt jeg har sjekket Har ikke egentlig gått inn for å tempe, bare så det var noen som snakket det i en annen tråd jeg snek på her inne, så vet egentlig ikke noe om hvordan det burde gjøres, bare testet litt for å se om det var noe forskjell egentlig, og lurte siden jeg ikke har noen erfaring med det.
Men tusen takk for svar

Har bare brukt ett vanlig termometer, og har ikke tenkt over hvilke tidspunkt jeg har sjekket Har ikke egentlig gått inn for å tempe, bare så det var noen som snakket det i en annen tråd jeg snek på her inne, så vet egentlig ikke noe om hvordan det burde gjøres, bare testet litt for å se om det var noe forskjell egentlig, og lurte siden jeg ikke har noen erfaring med det.
Men tusen takk for svar
Hvis du vil tempe for å bekrefte eggløsning, bør du ha et termometer med to desimaler. Du bør tempe til samme tidspunkt (+/- 30 min) hver dag, og med en gang du våkner og ligger i senga (etter minst 3-4 timer sammenhengende søvn) :) Man bør også enten tempe oralt, vaginalt, eller evt rektalt, men ikke under armen, på panna eller i øret.
Tempen øker etter el, og holder seg høy frem til ikm. Du klarer ikke å se på tempen om du er gravid eller ikke før ikm (og ved ikm har du jo antakelig svaret på en gtest) :)

Hvis du vil tempe for å bekrefte eggløsning, bør du ha et termometer med to desimaler. Du bør tempe til samme tidspunkt (+/- 30 min) hver dag, og med en gang du våkner og ligger i senga (etter minst 3-4 timer sammenhengende søvn) :) Man bør også enten tempe oralt, vaginalt, eller evt rektalt, men ikke under armen, på panna eller i øret.
Tempen øker etter el, og holder seg høy frem til ikm. Du klarer ikke å se på tempen om du er gravid eller ikke før ikm (og ved ikm har du jo antakelig svaret på en gtest) :)
Tusen takk for svar :) Mye rart med denne kroppen vår, men nå er jeg i hvertfall bittelitt klokere :P

Noen som har sett en slik temp før? Ble himla høy der, sjekket to ganger for å være sikker. Og andre ganga ble den enda høyere.

Vedlegg

• s_sAEA8q.png
    s_sAEA8q.png
    64,7 KB · Visninger: 55
Ser ikke så lovende ut :bag: men nå fikk jeg faktisk tempet til normal tid, ble spennende å se om tr kommer idag :p

Vedlegg

• Screenshot_20230808-072140.png
    Screenshot_20230808-072140.png
    269,1 KB · Visninger: 47
Da var man tilbake her da, spent på å se denne syklusens fremgang :)

Vedlegg

• Screenshot_20230809-063437.png
    Screenshot_20230809-063437.png
    232,2 KB · Visninger: 30
Hvordan få endret tempetidspunkt i ff? Nå når jeg begynte på ny syklus, så vil jeg begynne å tempe kl 7 siden skole og etterhvert jobb begynner. Men når jeg da gjordet det igår og idag, så blir det en tom trekant på grafen :p

Hvordan få endret tempetidspunkt i ff? Nå når jeg begynte på ny syklus, så vil jeg begynne å tempe kl 7 siden skole og etterhvert jobb begynner. Men når jeg da gjordet det igår og idag, så blir det en tom trekant på grafen :p
Bare fortsett å temp til det nye tidspunktet, FF justerer seg når den plukker opp på at du har flere tempinger til nytt tidspunkt :)

Tok en test idag siden tempen fremdeles er høy og jeg er dårlig i form, men den var negativ. Er det fremdeles håp? Mulig litt tidlig siden det er 8dpo, men jeg føler jeg har så mange symptomer at det burde slått ut på en test :wacky:

Vedlegg

• s_XUNZaB.png
    s_XUNZaB.png
    72,9 KB · Visninger: 46
Tok en test idag siden tempen fremdeles er høy og jeg er dårlig i form, men den var negativ. Er det fremdeles håp? Mulig litt tidlig siden det er 8dpo, men jeg føler jeg har så mange symptomer at det burde slått ut på en test :wacky:
Sist jeg var gravid var jeg helt sikker på at jeg var gravid lenge før positiv test, kunne vel så vidt begynne å se noe 9dpo på test , tidligst :)

Sist jeg var gravid var jeg helt sikker på at jeg var gravid lenge før positiv test, kunne vel så vidt begynne å se noe 9dpo på test , tidligst :)
Ja, viste seg at jeg fikk feber idag så det kan hende at det er det som har tuklet med systemet :/ men lov å håpe at jeg får en positiv test i løpet av helga :smiley-angelic001

Dette kan jo ikke være noe annet enn enn babystrek? :love7 Veldig svak vel og merke, men er bare 9 dpo

Vedlegg

• IMG_20230811_062635.jpg
    IMG_20230811_062635.jpg
    2,4 MB · Visninger: 54
Har bestilt termometer som ikke kommer fø mandag, vil si jeg ikke får tempet før tirsdag. Er det for seint å starte på cd 9 når el er ca ca 14-16?

Back
Topp