Vi som temper

Jeg!
Jeg synes det fungerer helt topp. Har tempet i munnen før og merker ingen forskjell. Pluss er supert om man er våken mye om natten da den tar gjennomsnittet. :joyful:
Ja er det jeg håper på! Våkner endel gjennom natten så opplever at resultatene blir veldig varierende under tunga alt etter når/hvor ofte jeg har våknet.
Fint å høre du har god erfaring med det :)
Må vente noen dager før jeg får temp på den, må visst måle opp til 5 dager først.

Ja er det jeg håper på! Våkner endel gjennom natten så opplever at resultatene blir veldig varierende under tunga alt etter når/hvor ofte jeg har våknet.
Fint å høre du har god erfaring med det :)
Må vente noen dager før jeg får temp på den, må visst måle opp til 5 dager først.
Ja. Jeg er super fornøyd. Har funnet el hver gang og kan egentlig ikke se noe forskjell fra når jeg tempet under tunga :joyful:

Noen her som temper med applewatch?
Funker det greit?

Jeg har begynt med det. Og synes kurven blir veldig hakkete :rolleyes: Enda ikke fått krysset, men tror det er rett rundt hjørnet. Men den måler igjennom hele natten for så å legger inn gjennomsnittet

Vedlegg

• 20DFEE12-BB0C-4110-B3CB-65B212085115.jpeg
    20DFEE12-BB0C-4110-B3CB-65B212085115.jpeg
    595,9 KB · Visninger: 47
FF har ikke funnet ut at det var en festedipp. Hadde håpet tempen var litt høyere i dag.

Vedlegg

• IMG_2974.jpeg
    IMG_2974.jpeg
    406,2 KB · Visninger: 52
Jeg har begynt med det. Og synes kurven blir veldig hakkete :rolleyes: Enda ikke fått krysset, men tror det er rett rundt hjørnet. Men den måler igjennom hele natten for så å legger inn gjennomsnittet
Hakkete hos meg og, men klarer fint å få fram kryss selv om jeg ikke tester etter EL nå :happy:
IMG_7202.jpeg

Jeg tviler bare på EL kan komme etter CD13 da jeg har fått krysset opp før da samt får pos EL ced CD 11/12 :confused005 Skjønner meg ikke på dette
Krysset kommer ikke før etter 3 dager med forhøyet temp. Om du hadde el cd 13, vil du ikke få kryss før tidligst cd 16.
synes det kan se ut som du har EL cd 13, men er vanskelig å si da det ikke har blitt tempet etter dette

Virker ikke som EL har vært enda. Skjønner ingenting. Blir isåfall lengste syklus på lenge. Håper el fant sted cd18 nå. Hva tror dere ?:)

Vedlegg

• IMG_4963.png
    IMG_4963.png
    394,2 KB · Visninger: 39
Krysset kommer ikke før etter 3 dager med forhøyet temp. Om du hadde el cd 13, vil du ikke få kryss før tidligst cd 16.
synes det kan se ut som du har EL cd 13, men er vanskelig å si da det ikke har blitt tempet etter dette

Jeg la inn for moro skyld hvis tempen stiger frem mot da og da får jeg krysset opp på CD13.
De gangene jeg har testet etter EL med strimmel har jeg fått pos enten CD11 eller CD12 og da setter FFappen det krysset opp på CD13.
Og kjent kroppen har jobbet fra CD11/12 til CD13, så med tanke på dette tror jeg krysset kommer opp på CD13.

Ser det er 2 dager jeg ikke klokken tempet. Men ser ut i fra grafen EL mest sannsynlig var på CD13. Eller hva tenker dere? Da temper nå stiger mer og mer :dance008 :dance008

Vedlegg

• 30DD81D7-E8D3-43F9-8B9C-FC489683C5A2.jpeg
    30DD81D7-E8D3-43F9-8B9C-FC489683C5A2.jpeg
    598,3 KB · Visninger: 41
Hei. :happy:
Jeg vurderer å begynne å tempe. Men vet ikke så mye om hva,hvem eller hvordan egentlig..
Noen som har noen veiledninger og råd på hvordan en nybegynner tar tak i dette?:signs003

Jeg vurderer å begynne å tempe. Men vet ikke så mye om hva,hvem eller hvordan egentlig..
Noen som har noen veiledninger og råd på hvordan en nybegynner tar tak i dette?:signs003
Først og fremst bør du skaffe deg et termometer med to desimaler. Jeg anbefaler Babyplan sin, da den også har lys og minne på siste tempen. Man bør måle til samme klokkeslett hver morgen (+/- 30 min er innafor), og man blør ha minst 3-4 timer sammenhengende søvn. Anbefaler å legge inn tempen i appen FertilityFriend (FF), da den er veldig oversiktlig og grei (må ikke ha premium-versjonen), ellers kan Premom brukes, men de fleste foretrekker nok FF.
Jeg synes det var lurt å bruke både temping og el-tester for å finne/bekrefte el. Det hjelper også FF med å bekrefte el og sette et kryss dagen el var. El-tester vil jo hjelpe med å finne dagene rett før el, mens temping bekrefter at el har vært 3 dager senere. Tempen øker ca 0,2-0,6°C i minst tre dager etter el og holder seg ofte høyere i lutealfasen enn folikkelfasen. Man kan ta tempen oralt under tunga, vaginalt eller rektalt. Anbefaler ikke å måle under armen, da tempen blir unøyaktig da. Selv målte jeg under tunga. Det viktigste er å holde seg til samme måte å tempe på hele syklusen.
Håper dette var til hjelp :)

Skal du tempe med klokke eller termometer?

Skal du sist nevnte må det være med 2 desimaler. Når jeg tempet med termometer tempet jeg vaginalt da jeg fikk jevnere kurve enn hvor man elles temper. Som da eksempelvis under armen/tungen.

Skal du tempe med klokke så må man endre innstillinger for «sovemodus» jeg sleit med dette i starten men nå har jeg funnet it av dette og synkronisert med ff appen så da legger den inn det kl. Jeg har satt på oppvåkningstid.

Back
Topp