Vi som temper

Dere som temper med klokke, har nå ett eksempel på hvordan tempen ser ut ved positiv testVis vedlegget 405800

Spent på gullegget er denne syklusen og hvilken graf jeg får. Ser jeg også har noen dager hvor det ikke har blitt loggført temp. Min ser nå sånn ut!

Vedlegg

• 7F318150-A737-486B-A40D-5B6A4579268B.jpeg
    7F318150-A737-486B-A40D-5B6A4579268B.jpeg
    598,3 KB · Visninger: 50
Spent på gullegget er denne syklusen og hvilken graf jeg får. Ser jeg også har noen dager hvor det ikke har blitt loggført temp. Min ser nå sånn ut!
Du får nok kryss i morgen ❤️ ev så kan du «jukse» med å legge en tempmåling midt mellom cd 13 og cd 15?

Du får nok kryss i morgen ❤️ ev så kan du «jukse» med å legge en tempmåling midt mellom cd 13 og cd 15?

Prøvde å gjøre det å da fikk jeg krysset CD14. Er bare redd det ble lagt inn aksjer for sent :confused005 :confused005

Ble lagt inn aksje såpass sent CD12 så det nesten telles på CD13 heller. Ble ikke lagt inn noe etter dette. Så redd for at denne syklusen ikke har gullegget med seg. Men håpet er jo ikke ute før TR virkelig kommer.

Prøvde å gjøre det å da fikk jeg krysset CD14. Er bare redd det ble lagt inn aksjer for sent :confused005 :confused005

Ble lagt inn aksje såpass sent CD12 så det nesten telles på CD13 heller. Ble ikke lagt inn noe etter dette. Så redd for at denne syklusen ikke har gullegget med seg. Men håpet er jo ikke ute før TR virkelig kommer.
Hadde sex 8. mai og fikk el 10. mai, for gubben var i tyskland fra 9.-11. mai. Hadde ikke sex da før 13. mai for vi hadde migrene på tur. Men det klaffet ❤️
Så det trenger ikke være negativt❤️

Først og fremst bør du skaffe deg et termometer med to desimaler. Jeg anbefaler Babyplan sin, da den også har lys og minne på siste tempen. Man bør måle til samme klokkeslett hver morgen (+/- 30 min er innafor), og man blør ha minst 3-4 timer sammenhengende søvn. Anbefaler å legge inn tempen i appen FertilityFriend (FF), da den er veldig oversiktlig og grei (må ikke ha premium-versjonen), ellers kan Premom brukes, men de fleste foretrekker nok FF.
Jeg synes det var lurt å bruke både temping og el-tester for å finne/bekrefte el. Det hjelper også FF med å bekrefte el og sette et kryss dagen el var. El-tester vil jo hjelpe med å finne dagene rett før el, mens temping bekrefter at el har vært 3 dager senere. Tempen øker ca 0,2-0,6°C i minst tre dager etter el og holder seg ofte høyere i lutealfasen enn folikkelfasen. Man kan ta tempen oralt under tunga, vaginalt eller rektalt. Anbefaler ikke å måle under armen, da tempen blir unøyaktig da. Selv målte jeg under tunga. Det viktigste er å holde seg til samme måte å tempe på hele syklusen.
Håper dette var til hjelp :)
Dette var til veldig god hjelp. Tusen takk for utfyllende svar. :happy:

Skal du tempe med klokke eller termometer?

Skal du sist nevnte må det være med 2 desimaler. Når jeg tempet med termometer tempet jeg vaginalt da jeg fikk jevnere kurve enn hvor man elles temper. Som da eksempelvis under armen/tungen.

Skal du tempe med klokke så må man endre innstillinger for «sovemodus» jeg sleit med dette i starten men nå har jeg funnet it av dette og synkronisert med ff appen så da legger den inn det kl. Jeg har satt på oppvåkningstid.
Jeg tenkte å begynne å tempe med termometer i første omgang. For å bli trygg og kjent med hvordan det funker.
Men tusen takk for info. Veldig greit å vite til senere. :happy:

Jeg tenkte å begynne å tempe med termometer i første omgang. For å bli trygg og kjent med hvordan det funker.
Men tusen takk for info. Veldig greit å vite til senere. :happy:
Jeg har ikke tempet sånn alt for mye så det kan nok være greit å tempe flere sykluser for å virkelig bli kjent med dette

Hadde sex 8. mai og fikk el 10. mai, for gubben var i tyskland fra 9.-11. mai. Hadde ikke sex da før 13. mai for vi hadde migrene på tur. Men det klaffet ❤️
Så det trenger ikke være negativt❤️

Kanskje det er håp allikevel denne syklusen :smiley-angelic001 :smiley-angelic001

Nooo, hva skjer her da? Har ikke egget sluppet? Ganske sikker på jeg er 2 dpo i dag
Screenshot_20230521_104603_FF App.jpg

Ser tempen fikk en nedgang i dag. Fikk fortsatt ikke opp krysset, men hvis jeg legger inn en temp den 18 (CD14) får jeg opp krysset.

Kan jeg belage meg på at EL var CD14 eller blir dette vilt gjetting når jeg ikke helt vet hva tempen var??

Er ikke 11/12 dager lite for egget å jobbe med mtp fra EL til TR??

Håper da det ikke ble for sent med aksje sent CD12 så regner det mer som lagt inn aksje på CD13 :smiley-angelic001 :smiley-angelic001 :smiley-angelic001

Vedlegg

• 8E4B832D-DCFA-4139-810E-61238A7D31C1.jpeg
    8E4B832D-DCFA-4139-810E-61238A7D31C1.jpeg
    570,5 KB · Visninger: 36
  • BE27BE55-6025-4F6A-A1AB-466137231728.jpeg
    BE27BE55-6025-4F6A-A1AB-466137231728.jpeg
    609,8 KB · Visninger: 34
Skal du tempe med klokke så må man endre innstillinger for «sovemodus» jeg sleit med dette i starten men nå har jeg funnet it av dette og synkronisert med ff appen så da legger den inn det kl. Jeg har satt på oppvåkningstid.
Hvilke innstillinger er det man må endre?

Altså, jeg er helt fersk på temping og skjønner ca 10% av hva jeg driver med enda :hilarious:
Men hva betyr det når det er trekant og sirkel på linjen? Og prikkene?
Tempet ikke på lørdags morgen pga var på fest/drakk alkohol fredags kveld/natt. Er det derfor linjen er striplete?
Finns det noen plass i appen jeg kan få forklaring på alle symbolene og alt? Eller må jeg ha premium da?

15A34666-E695-4C58-A5F4-1CF34919D4D7.jpeg

Altså, jeg er helt fersk på temping og skjønner ca 10% av hva jeg driver med enda :hilarious:
Tempet ikke på lørdags morgen pga var på fest/drakk alkohol fredags kveld/natt. Er det derfor linjen er striplete?
Finns det noen plass i appen jeg kan få forklaring på alle symbolene og alt? Eller må jeg ha premium da?

Vis vedlegget 405869
Gå inn på Chart - Legend key - BBT Curve, da får du forklaring. Under legend key kan du lese forklaring på alt i diagrammet igrunn :)

Stiplet linje er fordi du har hoppet over en dag. Trekant og prikker har noe med tid og regelmessighet på tempingen å gjøre.

Gå inn på Chart - Legend key - BBT Curve, da får du forklaring. Under legend key kan du lese forklaring på alt i diagrammet igrunn :)

Stiplet linje er fordi du har hoppet over en dag. Trekant og prikker har noe med tid og regelmessighet på tempingen å gjøre.
Tusen takk :)

Vis vedlegget 405869

Hvis jeg temper til forskjellige tider har jeg fått den trekant symbolet opp istedenfor sirkel. Ellers ting som kan påvirke temping kan være alkohol, sykdom, reise etc. så vanskelig å si eksakt hvorfor du får trekant symbol istedenfor sirkel :dance008

I dag gikk tempen skikkelig opp

Føler meg ikke syk ellernoe sånt. Så vet ikke om dette er et positivt tegn eller ikke?? :confused005

Vedlegg

• 47B535B6-7150-4B2D-A594-A9FA97362640.jpeg
    47B535B6-7150-4B2D-A594-A9FA97362640.jpeg
    606,8 KB · Visninger: 49
Back
Topp