Vi som temper!

Trenger litt råd fra dere. I Mai var jeg hos fastlegen å ønsket henvisning til gyn pga jeg mistenkte defekt lutealfase. Legen sendte henvisning til privat gyn og til sykehuset. Fikk brev fra gyn på sykehuset om at ventetiden var ca på 4mnd. Hos privat gyn fikk jeg time etter 4uker. Har vært hos privat gyn 1 gang og er under behandling der. Nå i går fikk jeg time fra sykehuset nokså nøyaktig 4mnd etter henvisningen. Har fått time allerede nå på onsdag. Er så i tvil om jeg skal ta den timen eller om jeg bare burde avbestille. Hva syns dere? Er det noe vits å gå til gyn igjen nå som jeg er under behandling? Er det noe mer de på sykehuset kan gjør en privat? Tenker og litt på avstanden da privat gyn er et par timers kjøring unna, mens sykehuset er mer i nærheten.

Sent from my iPad using BV Forum

Trenger litt råd fra dere. I Mai var jeg hos fastlegen å ønsket henvisning til gyn pga jeg mistenkte defekt lutealfase. Legen sendte henvisning til privat gyn og til sykehuset. Fikk brev fra gyn på sykehuset om at ventetiden var ca på 4mnd. Hos privat gyn fikk jeg time etter 4uker. Har vært hos privat gyn 1 gang og er under behandling der. Nå i går fikk jeg time fra sykehuset nokså nøyaktig 4mnd etter henvisningen. Har fått time allerede nå på onsdag. Er så i tvil om jeg skal ta den timen eller om jeg bare burde avbestille. Hva syns dere? Er det noe vits å gå til gyn igjen nå som jeg er under behandling? Er det noe mer de på sykehuset kan gjør en privat? Tenker og litt på avstanden da privat gyn er et par timers kjøring unna, mens sykehuset er mer i nærheten.

Vanskelig å si, men når man har begynt med behandling hos privat Gyn hadde nok jeg holdt meg til det..

Jeg var inn til operasjon i nov 13 og fikk diagnose endometriose og ble fulgt opp på sykehuset etter dette, men de ville sende alle papirer nå til min private Gyn for å se om det skal henvises til Ullevål eller ivf. Da mente de min private Gyn kunne hjelpe til mer enn de.

Men du må nesten se hva som er best for deg:)

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Ikke lett å si det, men om du nå er uner behandling, og den hjelper, ja da hadde jeg nok holdt meg til den, tror jeg.

Privat går jo mye raskere, men det koster jo en del igjen da. Og om du takker nei, så må du evt henvises på nytt og du får ny ventetid. Du kan jo ta timen, fortell at du har begynt behandling sammen med privatgyn, men at du heller vil fortsette i det offentlige.

Sent from my iPhone using BV Forum

Privat går jo mye raskere, men det koster jo en del igjen da. Og om du takker nei, så må du evt henvises på nytt og du får ny ventetid. Du kan jo ta timen, fortell at du har begynt behandling sammen med privatgyn, men at du heller vil fortsette i det offentlige.

Det var absolutt et godt forslag.

Men, er du "under behandling" som i "går dit jevnt og trutt", eller som i "har fått medisiner jeg skal prøve i xx sykluser"?

Det var absolutt et godt forslag.

Men, er du "under behandling" som i "går dit jevnt og trutt", eller som i "har fått medisiner jeg skal prøve i xx sykluser"?
Har bare vært hos privat gyn 1 gang. Fikk først pergo som jeg prøvde i 2 pp, men hjalp ikke noe på lutealfasen. Ringte inn å fortalte dette å da satte han meg på lutinus som jeg prøver nå for første gang. Så er jo ikke innom gyn jevnt å trutt akkurat.

Tenker ikke så mye på at det koster litt mer, men avstanden er mye lengre. Men var kanskje lurt å fortelle at jeg heller ønsker å fortsette i det offentlige.

Tenker ikke så mye på at det koster litt mer, men avstanden er mye lengre. Men var kanskje lurt å fortelle at jeg heller ønsker å fortsette i det offentlige.

Du kan jo bare høre hva gyn på sykehuset tenker og mener før du bestemmer deg :)

Takk <3 Nei, ikke så mye blod. Men mye vondt. Og jeg har en kul med endometriose i underlivet, som fylles med blod når jeg får mensen, og den har vokst. Så jeg kjenner jeg er veldig i tvil.
Men jeg fossblødde i 7 uker sist gang, og da ble det baby, selv om alt tilsa at det egentlig ikke skulle gå bra. Men da hadde jeg ikke smerter, som nå.
Stor klem til deg! <3

Æsj, det ble kluss med tempingen i dag igjen. Jeg våknet kl 6 og tempet for sikkerhets skyld, men jeg sliter ofte med å sovne igjen når jeg temper sånn før jeg egentlig skal opp. Den var i alle fall 36.26 da. Tok litt tid før jeg sovna, men sov godt i en times tid før 7.30, som er det vanlige tempetidspunktet. Da var tempen 36.60. Jeg kan så veldig ønske at den tempen stemmer, men den gjør vel neppe det. Så jeg skriver nok inn den laveste og ser hva tempen sier i morgen. Jeg har klart å ikke teste i dag da :D

Æsj, det ble kluss med tempingen i dag igjen. Jeg våknet kl 6 og tempet for sikkerhets skyld, men jeg sliter ofte med å sovne igjen når jeg temper sånn før jeg egentlig skal opp. Den var i alle fall 36.26 da. Tok litt tid før jeg sovna, men sov godt i en times tid før 7.30, som er det vanlige tempetidspunktet. Da var tempen 36.60. Jeg kan så veldig ønske at den tempen stemmer, men den gjør vel neppe det. Så jeg skriver nok inn den laveste og ser hva tempen sier i morgen. Jeg har klart å ikke teste i dag da :D
Flink du er:). Håper du får pos test om noen dager? Når går første testen tror du?

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Tok 3 tester i dag, 2 på 10 greier og 1 på 25 og alle 3 fikk streker. Så prøvde jeg den CBen mannen kjøpte, den funka selvfølgelig ikke. Så jeg dro på legekontoret å fikk tatt test, og den også var positiv ❤️så etter 2 år og 9 månder satt den :) nå håper jeg bare ikke tanta dukker opp og at dette står til mål.

Jeg leste videre at du hadde blødd, men jeg håper at det er helt uskyldig og at spiren har det bra! ♡

Åå, den fine tempen, men blendahvit test. Blæk!! Noen som har erfaring med når en g-test har gitt utslag etter festedipp? HVIS det kunne tenkes at det var en festedipp for to dager siden her.

Åå, den fine tempen, men blendahvit test. Blæk!! Noen som har erfaring med når en g-test har gitt utslag etter festedipp? HVIS det kunne tenkes at det var en festedipp for to dager siden her.
Skulle jeg gjerne visst også.. Hadde skikkelig fin feste-dipp-temp på 7dpo, men i dag på 13dpo er testen fortsatt negativ.... Hmm.... Men er jo ikke sikkert at det var en feste dipp da... :(

Back
Topp