Vi som temper!

Noen her som har peiling om man kan få EL på begge sider når man bruker Letrozol? Jeg har så vondt i begge eggstokkene og jeg fikk positiv eggløsningstest i dag.

Noen her som har peiling om man kan få EL på begge sider når man bruker Letrozol? Jeg har så vondt i begge eggstokkene og jeg fikk positiv eggløsningstest i dag.

Eggløsningssmerter er vanligvis ikke at man kan kjenne selve eggløsningen. Så om du har vondt på en side så trenger det ikke bety at egget løsner derfra, eller fra begge når du har vondt på begge. Begge eggstokkene blir stimulert av LH og det er bare sånn at de begge skal modne eggene sine og slippe ett modent egg om de kan. Derfor kan man også få vondt dagene før og etter eggløsning. Det er mye modningsprosesser som kan gi smerter.

Letrozol/femar gir vel mindre risiko for flerlinger enn pergo.

* Taster på app på mobilen *

Eggløsningssmerter er vanligvis ikke at man kan kjenne selve eggløsningen. Så om du har vondt på en side så trenger det ikke bety at egget løsner derfra, eller fra begge når du har vondt på begge. Begge eggstokkene blir stimulert av LH og det er bare sånn at de begge skal modne eggene sine og slippe ett modent egg om de kan. Derfor kan man også få vondt dagene før og etter eggløsning. Det er mye modningsprosesser som kan gi smerter.

Letrozol/femar gir vel mindre risiko for flerlinger enn pergo.

* Taster på app på mobilen *

Tusen takk for svar :) Forrige gang fikk jeg kun vondt på ene siden, så derfor jeg begynte å spekulere. Og ja, Letrozol/Femar gir mindre risiko for flerlinger

Jeg hadde heftige el smerter som satte meg litt ute av drift, på begge sider og mest etter el.

Pergo.

Håper det ikke var to...
Logisk sett vet jeg sett smertene ikke sier noe om det.

fra app

Jeg hadde heftige el smerter som satte meg litt ute av drift, på begge sider og mest etter el.

Pergo.

Håper det ikke var to...
Logisk sett vet jeg sett smertene ikke sier noe om det.

fra app

Jeg vet at man kan få kraftige el smerter av Pergo, og man kan slippe flere egg, men Letrozol skal ikke virke likedan. Men etter å ha spurt på ene pcos forumet jeg henger på, så ser det ut som at sannsynligheten for å slippe flere egg når man bruker Letrozol absolutt er til stedet. Om det gjelder spesielt de med PCOS eller ikke aner jeg ikke. Eller så har det med at i andre land så er man inne å tar UL når man nærmer seg EL, så de har bedre kontroll på hvor mange egg som modnes og slippes.

Ja, pergo er "verre" på slikt, og det er ca 10% sjangs for tvillinger, googlet jeg meg frem til, hvor usa.folket selvsagt skrev at man skulle ta en ul og ikke prøve dersom det var to eller flere modne egg.

Jeg har jo fått bare enkel kur da, men tre på rappen uten en eneste sjekk underveis. Ikke så mye som en blodprøve

I følge en rapport jeg leste om PCOS og Pergotime, så er sjansen for tvillinger inntil 30%, mens i følge legene er den ca 10% ja.
Jeg hadde 11 pergokurer (en dobbel og 10 trippel) så si på rad, uten at de sjekket noe som helst, annet enn om jeg hadde hatt eggløsning, men var ikke inn hos gynekolog på hele den tiden jeg brukte de. Så det er stor forskjell på hvordan de gjør det her og f.eks. i USA og England.

Hmm....skremmende

Vi prøver jo på unge nummer tre.

Hmm....skremmende

Vi prøver jo på unge nummer tre.

Kanskje dere må slenge på at dere prøver på nummer 3,4 :p Hehe. Nei da, jeg vet av ganske mange som har gått på pergotime, og kan ikke komme på noen som har fått tvillinger.
Men synes det er litt skummelt at legene og Felleskatalogen opererer med lavere tall, enn hva som tydeligvis er tilfelle. Og samme med det med Letrozol, at den ikke modner mer enn ett egg i gangen, mens noen forteller at de har fått modnet både ett og flere egg på begge sidene, når de har brukt det.

Haha.. Unnskyld, men jeg måtte le litt når jeg så deg skrive dette. Vi satser på en av gangen allikevel. Det er da ingen av pergo/letrozol-brukerne vi kjenner her på FS som har fått/venter tvillinger? Bare Molly som fikk 6 modne egg da, men det var ikke den syklusen hun ble gravid.

Jeg fikk jo ikke ul, så aner ikke hvor mange.

Men seks.... Nei!

fra app

Haha.. Unnskyld, men jeg måtte le litt når jeg så deg skrive dette. Vi satser på en av gangen allikevel. Det er da ingen av pergo/letrozol-brukerne vi kjenner her på FS som har fått/venter tvillinger? Bare Molly som fikk 6 modne egg da, men det var ikke den syklusen hun ble gravid.

Var mange på den pcos gruppen som hadde fått 4-6 modne egg med Letrozol. Skummelt! Jeg holder med en i gangen, og jeg vil bare ha ett barn til. Hehe

Jeg tar to altså. Takler teoretisk tre. Etter det går jeg i fornektelse, tror jeg...

fra app

Hvordan regner FF ut termin? Basert på EL?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, men det er amerikansk, så det er svangerskapslengde 40+0. Du må legge til 2 eller 3 dager for å få norsk termin (sykehus/leger i Norge bruker 40+2 eller 40+3).

Haha.. laughing7

Du kan le du...

Du skulle sett mannen når jeg nevnte at det kan være 10% sjangs for at det er to... (jeg turte slett ikke nevne 20 eller 30....)

Nå er det sånnsett sikkert 90% sjangs for null inni her nå, men om han tillater meg å ta de neste.... Om jeg klarer å overtale ham til aktive, hyppige aksjeinnlegg i forkant av el, slik vi bommet på nå....ja si det...

Back
Topp