Vi som temper!

Sånn for å kaste meg inn i diskusjonen.. Et egg løsner 0-48 (72?) timer etter positiv el-test?

Ja, ideelt sett. Det diskuteres vel om det er etter første eller siste positive. Gyn sa til meg at etter en positiv test skulle jeg ikke ta flere, da kommer el. Vel, jeg har jo hatt positive i ei uke før jeg da, så jeg kommer til å følge med med både temping (som samme gyn sa at ikke er så viktig, den kan bomme, det er el-tester jeg burde bruke...)

Men, ja, innen 48 timer.

Med mindre du har sånn lurekropp som meg, som PRØVER på EL, men ikke gjennomfører hver gang av den grunn. (Jepp, det gir disse cycstene på eggstokkene, egg som det ikke ble noe av likevel. Jeg har pco)

Da har jeg startet å tempe. Skal forsøke å lese litt på innleggene i starten. Henger ikke heeeeelt med ennå. :p

Jeg håper du mener info-innleggene for bortsett fra dem skravlet vi bare rett videre fra forrige tempe-tråd. Det var bare at forrige tråd-ansvarlig var blitt gravid. :)

Og når du har lest deg litt opp så er det bare å spørre om noe er uklart.

*Taster på app på mobilen*

Jeg burde begynne å dele av mine erfaringer oftere...

Det er lenge siden egoet mitt er blitt foret med "guru" "orakel" eller "professor" i det siste... :D

Det er titler du fortjener, så mye som du kan. :)

Ja, ideelt sett. Det diskuteres vel om det er etter første eller siste positive. Gyn sa til meg at etter en positiv test skulle jeg ikke ta flere, da kommer el. Vel, jeg har jo hatt positive i ei uke før jeg da, så jeg kommer til å følge med med både temping (som samme gyn sa at ikke er så viktig, den kan bomme, det er el-tester jeg burde bruke...)

Men, ja, innen 48 timer.

Med mindre du har sånn lurekropp som meg, som PRØVER på EL, men ikke gjennomfører hver gang av den grunn. (Jepp, det gir disse cycstene på eggstokkene, egg som det ikke ble noe av likevel. Jeg har pco)

Men det han sier stemmer ikke helt med litteraturen. Poenget er jo at LH skal dytte ut det modne egget, og så skal eggløsningen gi beskjed om at kroppen skal over i ny fase. Det kan ta lengre tid og dermed flere positive tester. Det er et sånt intervall-område. Så selv om det aller mest normale er kort topp, så finnes det jo alltid unntak. Synes du gjør veldig lurt i å tempe og teste videre etter positiv test også. :)

Jepp, jeg mener gyn bommer, derved gjør jeg som jeg mener, ikke som han sier.

Det jeg gjør som han sier er
*ta pergo dag 4-8
*teste med el-tester fra (senest) cd 11 til positiv test
*ha masse sex
*ringe for time enten jeg blir gravid (tidlig ul) eller ikke (videre utredning)

Det jeg gjør i tillegg
*tempe - med sekretobservasjon etc
*ta el-tester fra antakelig dag 9 og videre til den er negativ igjen.

Jepp, jeg mener gyn bommer, derved gjør jeg som jeg mener, ikke som han sier.

Det jeg gjør som han sier er
*ta pergo dag 4-8
*teste med el-tester fra (senest) cd 11 til positiv test
*ha masse sex
*ringe for time enten jeg blir gravid (tidlig ul) eller ikke (videre utredning)

Det jeg gjør i tillegg
*tempe - med sekretobservasjon etc
*ta el-tester fra antakelig dag 9 og videre til den er negativ igjen.

Jeg ville gjort det samme. Satser på at du må ringe for å få UL. :)

I dag er jeg i alle fall dpo :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei
Andre dag med temping. Første dag hadde jeg 36.20. I dag hadde jeg 36.50. Temper kl. 0600 på morgenen fordi det da er størst sjanse for at lillegutt ikke har våknet ennå. I morges så måtte jeg opp og ta han over i vår seng kl. 4. Var snakk om at jeg var våken i 10 min, men var opp av senga og hentet han. Tror dere det er årsaken til temperaturhoppet? Eller er det vanlig at det varierer slik i den fasen jeg er i nå? Når jeg la det inn på ff så så det ut som et megahopp.

Hei
Andre dag med temping. Første dag hadde jeg 36.20. I dag hadde jeg 36.50. Temper kl. 0600 på morgenen fordi det da er størst sjanse for at lillegutt ikke har våknet ennå. I morges så måtte jeg opp og ta han over i vår seng kl. 4. Var snakk om at jeg var våken i 10 min, men var opp av senga og hentet han. Tror dere det er årsaken til temperaturhoppet? Eller er det vanlig at det varierer slik i den fasen jeg er i nå? Når jeg la det inn på ff så så det ut som et megahopp.

Hvis du sender meg linken din så kan jeg legge den i hovedinnlegget her i tråden. Da er det lettere for oss andre å kommentere grafen din. :)

Temper du oralt, vaginalt eller analt?

Det kan være fordi du er oppe, eller det kan være en tilfeldig høyere temp. Test gjerne at tempen er lik om du temper tre ganger på rad, så får du sjekket at du måler nøyaktig.

Rareste grafen jeg har hatt tror jeg. Positiv EL-test 1 og 2 dpo? Det kan være at egget slapp da LH var på vei opp (akkurat som det kan slippe første dag med positiv test selv med flere positive på rad). Men det ser rart ut. Og det forvirrer helt klart FF og meg.

Jeg er dpo hvert fall. Negativ EL-test i dag.

Hvis du sender meg linken din så kan jeg legge den i hovedinnlegget her i tråden. Da er det lettere for oss andre å kommentere grafen din. :)

Temper du oralt, vaginalt eller analt?

Det kan være fordi du er oppe, eller det kan være en tilfeldig høyere temp. Test gjerne at tempen er lik om du temper tre ganger på rad, så får du sjekket at du måler nøyaktig.

Har sendt dge linken.
Temper oralt.
Skal tempe flere ganger i morgen. Var så trøtt i morges og så ikke på tempen før jeg våknet igjen så jeg så ikke at den var blitt såpass mye høyere.

Fikk ikke progresteronstøtte av fastlegen :( håper bare jeg får det av gyn når han er tilbake fra ferien.

Sent from my iPad using BV Forum

Det bør du få av gyn.

Om jeg ender tilbake hos gyn etter tre pergokurer uten å ha lykkes, vil jeg også be om det. Men jeg håper at pergo er nok for meg.

Det bør du få av gyn.

Om jeg ender tilbake hos gyn etter tre pergokurer uten å ha lykkes, vil jeg også be om det. Men jeg håper at pergo er nok for meg.
Ja håper jeg får det av gyn. Skulle bare ønske jeg fikk det denne pp ;) satser på at pergo er nok for at det fester seg en liten spire hos deg :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ser ut som du har helt rett, Sara :) De tempene jeg la inn på forskudd her om dagen var lavere enn de jeg faktisk har målt disse dagene, så det er vel derfor den nå mener EL på CD 27 og ikke 26 (la inn tilsvarende dagens temp i morgen, og da sa den 2 DPO i dag). Jeg er litt sur på meg selv for at vi ikke fikk lagt inn noen aksjer på selve EL-dagen da, men tappen var lukka på kvelden (og det er da aksjer evt måtte ha skjedd), så jeg tror kanskje ikke det hadde hatt noe for seg uansett. Og det skulle ha ligget mer enn nok soldater klare allerede :P Spent på morgendagens temp! :)

Du har mer enn nok innskudd, så da er det bare å vente.

Du og lykkeliten nesten sammen da, hun er 4 dpo tror vi, og du 2.

Og jeg er på cd 3 og bare venter på å ta første pergopille i morgen.

Jepp, Lykkeliten tok virkelig innersvingen på meg. Vanligvis har hun EL ved min IKM sånn roughly. :P Håper pergo er det som skal til for deg denne ppen, Sara! Det blir spennende å se :) De første CD-dagene synes jeg er klart de kjedeligste, men med pergo blir det jo litt ekstra spenning allerede :)

hun har el sånn rundt min ikm støtt og stadig synes jeg, og nå skal vel jeg til med el-tester når testetøsa driver henne om ei ukes tid...

Sånn går nå tiden...

nå hadde jo jeg nettopp en kort syklus for meg å være, og så slår hun til med en kort for seg nå, så fortsetter vi å holde vår "el ved ikm"-greie.

Back
Topp