Vi som temper!

Det står litt om det i første innlegget (tror jeg). Jeg startet med å tempe oralt, men gikk over til vaginalt denne syklusen, fordi jeg syntes den orale tempen virker litt ustabil. Kort oppsummert: temp på samme tidspunkt hver dag, sov minimum fire timer før temping, og temp som det første du gjør, innen du står opp. Temp aller helst med et termometer med to desimaler. Tempen registreres i et program, de fleste bruker fertility friend, som ved å se tempøkning kan si når el har vært.

Har du noen spesifikke spørsmål?
Supert, takk :) Og tempen, blir den høyere ved EL da eller?

Supert, takk :) Og tempen, blir den høyere ved EL da eller?
Tempen skal øke med minimum 0,2 grader (?) etter el. Tempen skal desuten holde seg høy i minimum tre dager, før man kan si el har vært, da tempen kan svinge litt fra dag til dag. Et program som fertilityfriend er gratis å bruke, og veldig godt til å forklare spørsmål som dukker opp underveis :)

Tempen skal øke med minimum 0,2 grader (?) etter el. Tempen skal desuten holde seg høy i minimum tre dager, før man kan si el har vært, da tempen kan svinge litt fra dag til dag. Et program som fertilityfriend er gratis å bruke, og veldig godt til å forklare spørsmål som dukker opp underveis :)

Har kikka på det, men ble litt gresk for meg den FF appen.... Får se på forklaringene en gang til :)

Har kikka på det, men ble litt gresk for meg den FF appen.... Får se på forklaringene en gang til :)

Som jeg skrev rett over her, les innlegg nummer 4 på første siden i denne tråden her. Der står hovedteorien med temping.

Sniker på dere ♥ Håper mange tempere forlater tempetråden snart. Jeg heier på dere ♥

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker på dere ♥ Håper mange tempere forlater tempetråden snart. Jeg heier på dere ♥

Søte Molly! Og du er 13 uker! Tiden går så fort. Jeg ble nysgjerrig på hvor stor tickeren din mener at babyen din er, siden du ikke har satt den på metrisk, så jeg måtte kopiere den og finne ut av det. Ja, jeg har en skikkelig daffe-søndag. Var en tur ute i hagen i stad, men etter det har jeg ikke gjort mye fornuftig. :p

yZUcp2.png

Søte Molly! Og du er 13 uker! Tiden går så fort. Jeg ble nysgjerrig på hvor stor tickeren din mener at babyen din er, siden du ikke har satt den på metrisk, så jeg måtte kopiere den og finne ut av det. Ja, jeg har en skikkelig daffe-søndag. Var en tur ute i hagen i stad, men etter det har jeg ikke gjort mye fornuftig. :p

yZUcp2.png
Å så søt du er :D Oi så gøy, er den så stor. Hihi! Jeg ble satt frem en dag på UL, men går ut fra mens termin foreløpig. Nå tenker jeg tiden flyr.. Men de første ukene gikk seeeent!! Håper alt går bra med deg vennen! Ble så glad for at dere fortsetter å prøve! Jeg følger med dere vet du :)

Nå er jeg spent på tempen fremover.. Må den bare forbli høy, som et godt tegn på at tr ikke tenker å komme på besøk det neste års tid! Det er også første måneden med vaginal temping, så syntes det gjør det ekstra vanskelig å sammenligne med de siste måneder. Tempen har vært nogenlunde det samme som tidligere før el, nå ligger den litt høyere, men det er ikke så stor forskjell at jeg tør å tolke det som noe annet enn at vaginal temp pleier å være høyere + litt normale svingninger fra syklus til syklus. Er ti dpo i dag, krysser fingrene for at jeg slipper å kjøpe inn nytt forlag av tamponger og bind, da jeg tømte lageret siste gang. Jeg er skeptisk, men det er jo alltid håp, så lenge tr ikke er kommet :)

Nå er jeg spent på tempen fremover.. Må den bare forbli høy, som et godt tegn på at tr ikke tenker å komme på besøk det neste års tid! Det er også første måneden med vaginal temping, så syntes det gjør det ekstra vanskelig å sammenligne med de siste måneder. Tempen har vært nogenlunde det samme som tidligere før el, nå ligger den litt høyere, men det er ikke så stor forskjell at jeg tør å tolke det som noe annet enn at vaginal temp pleier å være høyere + litt normale svingninger fra syklus til syklus. Er ti dpo i dag, krysser fingrene for at jeg slipper å kjøpe inn nytt forlag av tamponger og bind, da jeg tømte lageret siste gang. Jeg er skeptisk, men det er jo alltid håp, så lenge tr ikke er kommet :)

Håper tempen din forblir høy ja. Fin graf nå hvert fall. :)

Da flyttet FF EL, og vi er begge enige om at jeg er 3 dpo. Så da er det nedtelling til testing. :)

*Taster på app på mobilen*

Jeg har ikke vært i gjennom full utredning nei. Eneste som er blitt gjort er at etter jeg mista de to første gangene (mellom førstemann og andremann) så fikk jeg innvendig ul, og fikk til slutt mast meg til å ta blodprøver for å måle progesteronnivået da jeg hadde en mistanke om mangel. Det viste seg å stemme, så jeg fikk prøve crinone i lutealfasen i 4-5 ppr. Det gav meg lenger lutealfase, men ikke positiv test. Første pp etter det igjen, som jeg ikke tok noe som helst tilskudd, ble jeg gravid og startet deretter opp med crinone som jeg tok til uke 12. :)

FIMLE!! Du har jo fått positiv test flere dager på rad??? :D :Heartred (Måtte quote noe du har skrevet i tempetråden før for å rope på deg siden noen her har oppdaget grafen din. ;))

Jeg krysser fingrene for at dette går bra og at du blir på mars 2015 frem til termin! <3

Jeg begynte jo å blø 10 dpo, men for første gang så stoppa det igjen i stedet for å fortsette som mensen. Er 16 dpo nå, og fikk en svaaaaak strek på en test i dag, men ikke på de testene som trenger minst hcg. De som regner minst er blanke, så tørr ikke slippe ut gleden enda, for jeg er sikker på at jeg begynner å blø når som helst, og jeg er ikke helt sikker på fargen på streken, siden den er så svak. Men mannen kunne se den også, så det må jo være bittelitt håp.

Jeg begynte jo å blø 10 dpo, men for første gang så stoppa det igjen i stedet for å fortsette som mensen. Er 16 dpo nå, og fikk en svaaaaak strek på en test i dag, men ikke på de testene som trenger minst hcg. De som regner minst er blanke, så tørr ikke slippe ut gleden enda, for jeg er sikker på at jeg begynner å blø når som helst, og jeg er ikke helt sikker på fargen på streken, siden den er så svak. Men mannen kunne se den også, så det må jo være bittelitt håp.

Oj. Så spennende. Krysser fingrene for deg! ♡

*Taster på app på mobilen*

Gratulerer, Fimle!! :D Og så spennende, Jente0709! Det høres jo veldig lovende ut da :D

CD 3 her, og dagene går ulidelig tregt. EL sjeldent før dag 20, så det er bare å finne tuben med tålmodighet ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dag 5 er det her, og el er ikke egentlig ventet med det første, nei...

fra app

Lykke til, krysser fingrene for deg :)

Da var testen svakere og tempen tilsier at TR kommer i løpet av dagen eller morgendagen :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp