Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jo håpe at tempen fortsetter opp nå, var jo en liten stigning for deg i dag. Eller tror du el fortsatt lar vente på seg?
Jeg fatter ikke noe jeg. Jeg får alltid TR samme dagen som vi har sex under dpo dagene. Har vi sex 9 dpo, så får jeg TR, venter vi til 13 dpo med å ha sex, så kommer TR da osv. Hadde trodd det var tilfeldig om det ikke hadde skjedd sånn 5 sykluser på rad.
Hei Har så vidt begynt å tempe (5 dager), og lurer på noen småting. 4 av de 5 dagene har tempen lagt på 36,25 til 36,30...dette vil jeg tro er ganske normalt, men på dag 4 hadde jeg plutselig 36,49. Er det også innenfor normalen, eller kan d være pga avbrutt søvn? Jeg temper 06.30, men i går våknet jeg 06, sovna igjen og tempet til vanlig tid... Hva er evt lurt å gjør neste gang? Ta tempen når man våkner (06 i dette tilfellet), eller som jeg gjorde sovne igjen og ta den til vanlig tid? (Mener å ha lest noe om minimum 3 timers sammenhengende søvn før temping...)
Sent from my iPhone using BV Forum
Noen få som opplever gjentatte aborter blir anbefalt å ikke ha samleie hele første trimester, men det er ikke en vanlig anbefaling (selv ikke for de som mister mange ganger). De fleste kan jo fint ha samleie. Men kanskje du burde prøve å la være en eller to sykluser, for å se hva som skjer da?
*Taster på app på mobilen*
Ja, jeg tenker at de neste syklusene, så hopper vi over sexen i dpo dagene, for å se hva som skjer.
Dersom det er sånn så burde du kanskje få undersøkt livmorhalsen din, om den er svak på noe vis. Det høres jo uansett litt risky ut om vanlig samleie kan påvirke.
Det er ikke funnet noe galt tidligere, men så har de kanskje ikke sjekka så mye heller. Men jeg skal prøve å huske å nevne det for gynekologen på neste kontroll. Eller kanskje det er grunnen til at vi ikke blir gravide denne gangen.
Hva skal Lutinus hjelpe for?Jeg er dpo. Har begynt med Lutinus i dag. Tror egentlig at jeg er 2 dpo, ikke 5 som FF foreslår som mulighet/stiplet linje.
Jeg syntes det er så kjedelig, når man er så spent på hvordan tempen blir, at man våker så tempen blir ugjyldig. Og i natt var en sånn natt. Vi bor i leilighet, og klokken fire ringte det på dørtelefonen. Fulle mennesker tenkte jeg, men kjæresten gikk å åpnet, for der sto politiet. De skulle jo ikke inn til oss, men vi våknet jo allikevel. Så satset jeg på å sovne igjen fort, men neida, tror dere ikke en av naboene presterte å ha høylytt sex i nesten en helt time! En time med stønning og knirking og en seng som hørtes ut som om den snart falt sammen. Fy flate, nå er jeg trøtt og sliten og usikker på tempen. Tempet litt etter at politiet kom, så har brukt den tempen og korrigert den. Selv om jeg heller vil bruke en av de andre tempene jeg målte senere, for de var høyereJeg er dpo. Har begynt med Lutinus i dag. Tror egentlig at jeg er 2 dpo, ikke 5 som FF foreslår som mulighet/stiplet linje.
Hva skal Lutinus hjelpe for?
Jeg syntes det er så kjedelig, når man er så spent på hvordan tempen blir, at man våker så tempen blir ugjyldig. Og i natt var en sånn natt. Vi bor i leilighet, og klokken fire ringte det på dørtelefonen. Fulle mennesker tenkte jeg, men kjæresten gikk å åpnet, for der sto politiet. De skulle jo ikke inn til oss, men vi våknet jo allikevel. Så satset jeg på å sovne igjen fort, men neida, tror dere ikke en av naboene presterte å ha høylytt sex i nesten en helt time! En time med stønning og knirking og en seng som hørtes ut som om den snart falt sammen. Fy flate, nå er jeg trøtt og sliten og usikker på tempen. Tempet litt etter at politiet kom, så har brukt den tempen og korrigert den. Selv om jeg heller vil bruke en av de andre tempene jeg målte senere, for de var høyere
Satser på at en god dose kaffe kan redde resten av dagen
De skulle bare inn i blokken, og gikk rett videre opp trappen til en av de andre leilighetene. Siden klokken var fire, tror jeg kjæresten bare var glad for at de ikke skulle inn til oss, så mer vet vi ikke. Men det var da en ukristelig tid å vekke oss opp for, når de ikke engang skulle snakke med oss. Men men...Såpass ja. Huff da. Jeg våknet heldigvis så kort at jeg tror ikke det gjør målingene ugyldige. Jeg beveget meg omtrent ikke og sov videre før det var gått minutter.
Hvorfor kom politiet?
De skulle bare inn i blokken, og gikk rett videre opp trappen til en av de andre leilighetene. Siden klokken var fire, tror jeg kjæresten bare var glad for at de ikke skulle inn til oss, så mer vet vi ikke. Men det var da en ukristelig tid å vekke oss opp for, når de ikke engang skulle snakke med oss. Men men...
Beklager, har sikkert blitt spurt 100 ganger.. Men hvordan temper dere?
Det står litt om det i første innlegget (tror jeg). Jeg startet med å tempe oralt, men gikk over til vaginalt denne syklusen, fordi jeg syntes den orale tempen virker litt ustabil. Kort oppsummert: temp på samme tidspunkt hver dag, sov minimum fire timer før temping, og temp som det første du gjør, innen du står opp. Temp aller helst med et termometer med to desimaler. Tempen registreres i et program, de fleste bruker fertility friend, som ved å se tempøkning kan si når el har vært.Beklager, har sikkert blitt spurt 100 ganger.. Men hvordan temper dere?