Vi som temper!

Nå har jeg lyst til å kaste termometeret ut av vinduet. Skikkelige yo-yo temper her i gården, trodde el hadde vært og manglet bare den siste høye tempen, men neida, den gikk ned igjen i dag. BLÆH.. Så kan det være el kommer i dag eller i morgen, men vil jo heller være dpo.

Men et annet spørsmål:
Det er jo kjent at sædcellene kan leve opp til fire døgn, om forholdene ligger tilrette for det (el-slim). Hos meg starter alltid slimet å komme med MYE el-slim (sikkert en full spiseskje + + +), flere dager før el. Altså slimet kommer ut når jeg er på toalett. Etter denne ene slim-bomben, ser jeg ikke mye til videre slim, kanskje det er litt på toalettpapiret, men det virker ikke som om det er samme eggehvite konsistens som første dag. Nå er det seks dager siden det kom mye slim, kanskje el er i dag. De siste månedene er slimet kommet 4-5 dager før el.

Hvorfor kommer slimet så tidlig, det har jo ingen funksjon, når sædcellene uansett dør. Og hvorfor merker jeg bare til slimet den første dagen? Det ville jo vært fint om det holdt seg inni kroppen til el-tid, og ikke forlot kroppen innen det rakk å brukes til sin funksjon. Er det noen som har samme problem? Er det et problem, eller er det normalt at kroppen oppfører seg på den måten?

Det finnes ingen forskning som viser at synlig EL-slim spiller noen rolle for befruktning. Vaginalt miljø må være ikke-spermfiendtlig, men det handler mer om mikro-forhold som pH. De fleste gynekologer bryr seg ingenting om du har eller ikke har synlig EL-slim. :)

*Taster på app på mobilen*

Det finnes ingen forskning som viser at synlig EL-slim spiller noen rolle for befruktning. Vaginalt miljø må være ikke-spermfiendtlig, men det handler mer om mikro-forhold som pH. De fleste gynekologer bryr seg ingenting om du har eller ikke har synlig EL-slim. :)

*Taster på app på mobilen*
Det var jo hvertfall positivt. Men allikevel, syntes det kan kommer nærmere el. Sånn, som en praktisk informasjon om at nå nærmer det seg. Seks dager før syntes jeg ikke er så nærme igjen :P Får håpe dette slimet har banet vei for et godt miljø der oppe da ;)

Oi, så heldig du er som slipper å ha besøk så lenge ;)

Sent from my iPad using BV Forum
Ja det er jeg veldig heldig med :D har kun et døgn hun herjer voldsomt også plutselig er det rolig og nesten borte :)

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Autocorrect er noe kjekke greier :o

Klar for å begynne tempingen igjen i morgen :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Blødd mer eller mindre i 3 uker. Tenkte jeg skulle begynne vaginalt denne gangen. Får jo ikke gjort det før blødningen har gitt seg. Men prøvingen venter jeg med . Lenge

Blødd mer eller mindre i 3 uker. Tenkte jeg skulle begynne vaginalt denne gangen. Får jo ikke gjort det før blødningen har gitt seg. Men prøvingen venter jeg med . Lenge
Huff.. Er vondt å gå sånn å liksom ikke bli ferdig med det. Opplevde det samme da jeg mistet første gang. Har jo gjerne lyst å komme igang og prøve igjen. Krysser fingrene for at blødningene gir seg snart.

Huff.. Er vondt å gå sånn å liksom ikke bli ferdig med det. Opplevde det samme da jeg mistet første gang. Har jo gjerne lyst å komme igang og prøve igjen. Krysser fingrene for at blødningene gir seg snart.

Det kommer å treffer meg som et slag i trynet hele tiden:(

Hvordan går det med dere jenter? Er selv 7dpo. Tempen har ikke steget noe voldsomt, men holdt seg mer stabil denne pp. Prøver wild yam for første gang.

Hvordan går det med dere jenter? Er selv 7dpo. Tempen har ikke steget noe voldsomt, men holdt seg mer stabil denne pp. Prøver wild yam for første gang.

Her håper jeg FF setter kryss i morgen, og om der blir et kryss, betyr det også at jeg begynner å forstå syklusen min litt. Altså el-slim i flere/mange dager før el, og vonde brystvorter etter el. Deilig når man begynner å se et system i tingene ;)

Tempen min er hakkete denne gangen her. Liker det ikke. Jeg må jo finne EL, skal jo ta progesteron. Håper den stabiliserer seg lavt snart, og så kan EL komme. :)

Jeg må dempe feil jeg :P som regel pleier temp etter TR å være nede på 36,4 eller lavere, men i dag var den fortsatt høy og på 36,9 som den bruker å være etter EL :o

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Trodde jeg hadde sluttet å blø. Men i dag har det begynt igjen. Aner ikke når jeg får begynt å tempe igjen jeg. Får bare gi f i vaginalt å holde meg til oralt.

<3februar 2011<3
exu mai 2014 :(

Trodde jeg hadde sluttet å blø. Men i dag har det begynt igjen. Aner ikke når jeg får begynt å tempe igjen jeg. Får bare gi f i vaginalt å holde meg til oralt.

<3februar 2011<3
Uff så kjedelig :( håper det for seg snart!

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Uff så kjedelig :( håper det for seg snart!

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Kjedelig ja. Blæ!

<3februar 2011<3

Kjedelig ja. Blæ!

<3februar 2011<3
Hvorfor må det være så grusomt vanskelig ?:i noen gange skulle jeg ønske det funka på samme måte sol med bikkjer rett å slett

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Hvorfor må det være så grusomt vanskelig ?:i noen gange skulle jeg ønske det funka på samme måte sol med bikkjer rett å slett

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Ja det lurer jeg på og. Huff. Er så slitsomt når kroppen aldri samarbeider... Slet du med første også?

<3februar 2011<3

Ja det lurer jeg på og. Huff. Er så slitsomt når kroppen aldri samarbeider... Slet du med første også?

<3februar 2011<3
Ja det skal være sikkert:( gikk over 1 1/2 år før det satt! Hadde bestilt time til fertilitets klinkikken for å snakke om ivf og en uke før timen så fikk eg positiv test. Heldigvis gikk det svangerkapet ganske smertefritt og uten dramatikk :D

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Back
Topp