Lykkeliten_86
♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Nå har jeg lyst til å kaste termometeret ut av vinduet. Skikkelige yo-yo temper her i gården, trodde el hadde vært og manglet bare den siste høye tempen, men neida, den gikk ned igjen i dag. BLÆH.. Så kan det være el kommer i dag eller i morgen, men vil jo heller være dpo.
Men et annet spørsmål:
Det er jo kjent at sædcellene kan leve opp til fire døgn, om forholdene ligger tilrette for det (el-slim). Hos meg starter alltid slimet å komme med MYE el-slim (sikkert en full spiseskje + + +), flere dager før el. Altså slimet kommer ut når jeg er på toalett. Etter denne ene slim-bomben, ser jeg ikke mye til videre slim, kanskje det er litt på toalettpapiret, men det virker ikke som om det er samme eggehvite konsistens som første dag. Nå er det seks dager siden det kom mye slim, kanskje el er i dag. De siste månedene er slimet kommet 4-5 dager før el.
Hvorfor kommer slimet så tidlig, det har jo ingen funksjon, når sædcellene uansett dør. Og hvorfor merker jeg bare til slimet den første dagen? Det ville jo vært fint om det holdt seg inni kroppen til el-tid, og ikke forlot kroppen innen det rakk å brukes til sin funksjon. Er det noen som har samme problem? Er det et problem, eller er det normalt at kroppen oppfører seg på den måten?
Det finnes ingen forskning som viser at synlig EL-slim spiller noen rolle for befruktning. Vaginalt miljø må være ikke-spermfiendtlig, men det handler mer om mikro-forhold som pH. De fleste gynekologer bryr seg ingenting om du har eller ikke har synlig EL-slim.
*Taster på app på mobilen*