Vi som temper!

EL-testen min er sterkere i dag. Bygger seg opp mot EL. Har veldig lyst på EL på lørdag, for mannen drar kanskje bort i helgen. Så da hadde det vært kjekt å "bli ferdig med det" raskest mulig. :p Spent på EL-testen i morgen.
Spennende. Håper den blir positiv imorgen da:-) Legg ut bilde? Min var nesten positiv i dag. Men har ikke fått sånn 100% positiv test før. Men de ser ganske like sterke ut synes jeg. Skal legge ut bilde :-)

Hva tenker dere? Har eggløsningssmerter i venstre side og økt utflod/slim. Forrige pp ble de ikke mer positive enn det de er der. Begge bildene er fra i dag. Det øverste kl.06, det andre kl.11

Vedlegg

• 20131031_145355.jpg
    20131031_145355.jpg
    825,2 KB · Visninger: 33
Fikk også opp en grønn bokstav/felt i dag under charten min. Betyr det at eggløsning sansynligvis er i dag ifølge FF?

Har noen rare stikninger i eggstokkene i dag, på den ene siden går det også litt nedover i lysken. Blir veeeldig nysgjerrig på hva det er! Sikkert ingenting men håper at det skal være noe positivt :p

Fikk også opp en grønn bokstav/felt i dag under charten min. Betyr det at eggløsning sansynligvis er i dag ifølge FF?

Det grønne feltet er pga at du har registrert fruktbart sekret. (Watery eller Eggwhite, du har registrert watery ser jeg).
Håper el er rett rundt hjørnet nå, kjedelig å gå sånn og vente. ;)

EL-testen min er sterkere i dag. Bygger seg opp mot EL. Har veldig lyst på EL på lørdag, for mannen drar kanskje bort i helgen. Så da hadde det vært kjekt å "bli ferdig med det" raskest mulig. :p Spent på EL-testen i morgen.

Heia kroppen, heia el! :D

Mandag? Hva tror du selv?
Hvis jeg legger inn pos el test, så sier ff lørdag. Hvis jeg ikke legger inn el test, så sier ff mandag.

Pos el på lørdag.

Er ikke ff mer treffsikker enn som så? Eller er det noe jeg misforstår (igjen...)?

Sent from my iPad using BV Forum

Hvis jeg legger inn pos el test, så sier ff lørdag. Hvis jeg ikke legger inn el test, så sier ff mandag.

Pos el på lørdag.

Er ikke ff mer treffsikker enn som så? Eller er det noe jeg misforstår (igjen...)?

Ifølge grafen din så ser det ivertfall veldig ut som om eggløsning var mandag :-)

Det grønne feltet er pga at du har registrert fruktbart sekret. (Watery eller Eggwhite, du har registrert watery ser jeg).
Håper el er rett rundt hjørnet nå, kjedelig å gå sånn og vente. ;)
Hihi okei! Aldri registrert det før :-) Håper virkelig eggløsning er i morgen eller lørdag. Da har vi i vertfall lagt inn nokk akskjer til at det kan klaffe ;-)

Hei! Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden før, men vi er inne i første pp. Har et barn fra før (tok 3pp), og tempet da totalt i fem mnd. for å kartlegge syklusen.

Nå er vi, som sagt, prøvere igjen, og temper for første gang på lenge. Vet ikke om jeg kan stole helt på tempen, fordi jeg har ei lita snuppe som bruker å vekke meg i løpet av natten, og ofte sover inntil meg deler av natten.

De siste dagene har grafen begynt å dale, noe som ikke er så uvanlig i og med at jeg har ikm i morgen. MEN kan det være at tempen har blitt lavere pga. jeg sover tett inntil et åpent vindu, og det har blitt kjøligere ute? Og at snuppa har sovet i egen seng?

Jada, her klamrer jeg meg til det lille håpet jeg kan komme på;)

Ifølge grafen din så ser det ivertfall veldig ut som om eggløsning var mandag :-)
Men el test var jo positiv lørdag morgen? Men den blir jo pos 12-48 t før el, ja..... Hmmmm....men uansett så setter ff el på lørdag da. Ja, og uansett så har vi ikke prøvd noe særlig denne pp, så lite håp...

Var bare interessant å se hhvordan ff "tenker".

Drømte om temping inatt. Drømmer om at jeg tar tempen og deretter glemmer hva den var. Så jeg temper og temper om og om igjen i drømmen. Innimellom våkner(?) jeg og tror jeg kan stå rett opp, siden jeg allerede har tempet...men det var jo i drømmen da, så ble veldig redd for å glemme av å tempe i virkeligheten.

Men el test var jo positiv lørdag morgen? Men den blir jo pos 12-48 t før el, ja..... Hmmmm....men uansett så setter ff el på lørdag da. Ja, og uansett så har vi ikke prøvd noe særlig denne pp, så lite håp...

Var bare interessant å se hhvordan ff "tenker".

Drømte om temping inatt. Drømmer om at jeg tar tempen og deretter glemmer hva den var. Så jeg temper og temper om og om igjen i drømmen. Innimellom våkner(?) jeg og tror jeg kan stå rett opp, siden jeg allerede har tempet...men det var jo i drømmen da, så ble veldig redd for å glemme av å tempe i virkeligheten.

Hm vanskelig å si..Får bare vente å se. Lykke til vertfall! Jeg drømmer også om at jeg temper. Hehe. Så når jeg våkner må jeg sjekke om jeg faktisk tok tempen. Har alarm til temping på 6.15 hver morning, siden jeg begynner så ulikt på jobb. Så sovner jeg igjen etterpå. Så husker jeg ikke at jeg har tempa. Tror min test var ganske positiv i dag og masse eggløsningssymtomer. Så satser på egget løsner snart ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hei! Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden før, men vi er inne i første pp. Har et barn fra før (tok 3pp), og tempet da totalt i fem mnd. for å kartlegge syklusen.

Nå er vi, som sagt, prøvere igjen, og temper for første gang på lenge. Vet ikke om jeg kan stole helt på tempen, fordi jeg har ei lita snuppe som bruker å vekke meg i løpet av natten, og ofte sover inntil meg deler av natten.

De siste dagene har grafen begynt å dale, noe som ikke er så uvanlig i og med at jeg har ikm i morgen. MEN kan det være at tempen har blitt lavere pga. jeg sover tett inntil et åpent vindu, og det har blitt kjøligere ute? Og at snuppa har sovet i egen seng?

Jada, her klamrer jeg meg til det lille håpet jeg kan komme på;)
Det kan jo virke inn litt :-P Har du tatt noen graviditetstester? Lykke til. Håper tanta holder seg borte!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Pos el på lørdag.

Det ser mer ut på tempen din som at el var mandag. Tok du ny el-test etter den ble positiv? Jeg får flere dager med positiv el-test altså, og du har jo ikke el før den samme dagen testen er negativ dagen etter den siste positive.

Den grønne flekken under grafen skyldes at du har registrert watery sekret, watery er fruktbart, pog fruktbart sekret markeres som grønt.

Det ser mer ut på tempen din som at el var mandag. Tok du ny el-test etter den ble positiv? Jeg får flere dager med positiv el-test altså, og du har jo ikke el før den samme dagen testen er negativ dagen etter den siste positive.
Tester ikke mer etter pos el. Æsj, så kjedelig om det er mandag da.

Tror FF tøyser litt med min EL også... Den påstår at det var lørdag, men jeg "vet" at det var søndag. Positiv EL-test lørdag, negativ søndag, EL-smerter og eggehvitesekret søndag. Kan ikke helt skjønne at det liksom skal ha vært lørdag..?

Da jeg var ung var jeg plaga med svært kraftige blødninger. Begynte på p-piller for å slippe dette. Slutta på p-piller for å bli gravid for noen år siden, og ble det veldig kjapt. Så starta jeg på p-piller igjen etter svangerskapet, og slutta på de igjen rett før sommeren. Det siste halvåret har blødningene vært veldig varierende. Forrige syklus var det veldig kraftig, men denne var det plutselig mye mindre. Samtidig ser jeg at tempmålingene i starten av denne syklusen har vært veldig jevne og fine, mens de i den foregående, hvor blødningene var betydelig sterkere, var mye mer springende. Opprinnelig trodde jeg at man enten var belemret med kraftige blødninger, eller var velsignet med beskjedne, men nå lurer jeg på om hormonvariasjoner har noe med saken å gjøre? Altså at det ikke er tilfeldig at tempkurven min ser så fin og stabil ut nå, kan det være at hormonene har begynt å få litt skikk på seg igjen?
For alt jeg veit er dette almennkunnskap, men jeg liker å leke detektiv :)
Har dere merket tilsvarende sammenheng mellom temperaturene og blødningene?

Denne syklusen og forrige:
.graf1.JPG graf2.JPG

Og et spørsmål til, til dere som tester for EL midt på dagen på jobb: hvordan gjør dere det i praksis? Har dere med lite beger til å tisse i og okuperer doen helt til testen kan leses av? Jeg er usikker på hvordan jeg skal få gjort det her i praksis :confused: Det er ikke noe problem å være borte fra plassen min i fem minutter og ti minutter og mer enn det stort sett når det måtte passe meg, men det er ganske "trykk" på dofasilitetene, spesielt rundt lunsjtider/midt på dagen, så jeg er redd for sterk kødannelse, selv om det er flere doer å velge mellom. Dem er lite diskret plassert, kan man si.:oops:

Back
Topp