Vi som temper!

Dagens temp er tatt halv sju og skal derfor justeres rundt 0.05 ned, men uansett høy.

Håper på at de neste også er det, så blir det ikm rett før jul.

Hei Damer!

En stund siden sist nå. Jeg har hatt en prøvefri måned, noe som igrunn var veldig deilig. Nesten så jeg kunne tenke meg å fortsette med en til, men samtidig vet en jo aldri hvor lang tid det tar...Har vært godt å ikke tenke så mye på baby en stund, men nå som prøvingen er igang igjen merker jeg at tankene melder seg. Jeg har valgt å legge fra meg temping og eggløsninstester for å få minst mulig stress. Har imidlertid en del tegn som er umiskjennelige, og vet derfor likevel når EL er i emning, dermed klarer jeg ikke slappe hundre prosent av rundt EL likevel. Menmen slik er det. Fordelen er at vi får lagt inn aksjene når det trengs ;) Denne gangen tror jeg EL var rundt 5.desember, skjønt jeg fikk allerede eggløsningsslim fredag 29. Og siste dag med elslim var onsdag 4., så mulig EL var allerede da. men siden jeg ikke er helt sikker kan du godt sette meg opp på IKM 20. Desember. Håper fælt på en fantastisk julepresang. Samtidig har vi bestemt oss for bryllup i slutten av mai og jeg har en masteroppgave som skal leveres inn høsten 14, så strengt tatt er det jo bare en fordel om det tar noen måneder til før det klaffer! Men jeg er fryktelig klar for en liten en, og tenker at det å ha en stor, flott mage i bryllupet bare blir ekstra stas. selvsagt også mer strev, men jeg føler det hadde vært verdt det. Og når det gjelder oppgaven så jobber jeg best under stress, så slik sett hadde det ikke vært så dumt. Men sum av sumarum så er det fremdeles både fordeler og ulemper knyttet til om det klaffer eller ei. Så merker jeg er litt mer avslappet rundt det hele enn tidligere...

Jeg setter ingen IKM her i tempetråden. :) Du kan legge det inn i IKM uke 51 kanskje? :)

Edit: Jeg ser nå at du også har skrevet i IKM uke 51. :p Så da krysser jeg fingrene for spire hos deg i "pausemåneden" din. :)

Last edited:
Jeg har fått svak strek innen tidsfristen, men den er så svak at jeg ikke regner det som gyldig resultat enda. Jeg kommer til å oppdatere om testingen min i en egen testetråd. "Testetøsas bekjennelser". :p For det blir fort litt mye når jeg setter i gang med testingen, jeg er en ekte testetøs vet dere. :p

Om jeg får sterkere test i morgen må jeg dra til legen og ta blodprøve, det er avtalen. Første svake positive test og jeg skal rett inn og ta blodprøve med to dagers mellomrom. Og jeg fikk jo en ultrasvak strek i går også...

Jeg har fått svak strek innen tidsfristen, men den er så svak at jeg ikke regner det som gyldig resultat enda. Jeg kommer til å oppdatere om testingen min i en egen testetråd. "Testetøsas bekjennelser". :p For det blir fort litt mye når jeg setter i gang med testingen, jeg er en ekte testetøs vet dere. :p

Om jeg får sterkere test i morgen må jeg dra til legen og ta blodprøve, det er avtalen. Første svake positive test og jeg skal rett inn og ta blodprøve med to dagers mellomrom. Og jeg fikk jo en ultrasvak strek i går også...
Fy søren så spennende - IGJEN!! Og det er da tidlig også!!! Men krysser virkelig fingrene for deg Lykkeliten :)

Denne gangen bør det jo bare gå! Jeg heier på deg!

Fy søren så spennende - IGJEN!! Og det er da tidlig også!!! Men krysser virkelig fingrene for deg Lykkeliten :)

Jeg krysser også fingrene nå. Skal ikke stå på spenningen hvert fall. Kroppen min vet å lage action. :p

*Taster på app på mobilen*

Krysser såååååå fingre for deg, Lykkeliten!

Kommenterte for mannen at jeg tror tempen har steget. Eller, det har den, men at jeg tror/håper det betyr at EL er over.

Han kommenterte at... han syntes det skjedde fortere denne gangen?

Jepp, om jeg faktisk er CD 18/1 DPO, så er det jo tidligere enn mine typiske El dag 20-30 en plass.greier. Men, vi får se.

Blir veldig spennende i morgen, Lykkeliten!

Jeg er helt utkjørt etter denne dagen. Turnoppvisning med femåringen, nissefest med pepperkakebaking hos en venninne, så rett på kalkunmoddag hos pappa med nærmeste familie (12 stk, iom at 3 manglet...). Unger høye på sukker og i minus på søvn med alt for mange inntrykk. Her blr det tidlig kveld på mor!

Krysser såååååå fingre for deg, Lykkeliten!

Kommenterte for mannen at jeg tror tempen har steget. Eller, det har den, men at jeg tror/håper det betyr at EL er over.

Han kommenterte at... han syntes det skjedde fortere denne gangen?

Jepp, om jeg faktisk er CD 18/1 DPO, så er det jo tidligere enn mine typiske El dag 20-30 en plass.greier. Men, vi får se.

Takk for det! :) Jeg håper på skikkelig Crinone-effekt her i livmorhulen nå! :D

Bra observert av mannen. ;) Hadde vært perfekt førjulsgave for dere da, med positiv test like oppunder jul. Selv om du da ikke får spist alle julegodsakene. ;)

Blir veldig spennende i morgen, Lykkeliten!

Jeg er helt utkjørt etter denne dagen. Turnoppvisning med femåringen, nissefest med pepperkakebaking hos en venninne, så rett på kalkunmoddag hos pappa med nærmeste familie (12 stk, iom at 3 manglet...). Unger høye på sukker og i minus på søvn med alt for mange inntrykk. Her blr det tidlig kveld på mor!

Det hørtes ut som en aktiv søndag.

Ja, jeg er veldig spent nå. :p Det er fortsatt veldig tidlig da. Vi får vel vente og se. Tar nok noen dager før vi vet fasiten, siden jeg ikke har IKM før på torsdag.

Takk for det! :) Jeg håper på skikkelig Crinone-effekt her i livmorhulen nå! :D

Bra observert av mannen. ;) Hadde vært perfekt førjulsgave for dere da, med positiv test like oppunder jul. Selv om du da ikke får spist alle julegodsakene. ;)

Jeg kan avstå fra julegodsakene, no problem.

Men jeg kommer til å holde pusten til jeg er 5+3, siden jeg mistet 5+2 i juni. Jeg vet logisk sett, at det ikke er noe tryggere 5+3 enn 4+5, men det forandrer ikke noe. Jeg mistet. Det blir en milepæl. Og derved blir det romjul med "holde pusten"-tanker. Men prøve å glede meg også, i så fall. Og kose oss med ungene.

Vi får se, det er 16 dager til jul, sa skomakeren i dag. Jupp, Mao lenge igjen til vi vet om det er en liten julespire i magen min eller ei. I mellomtiden er det mye annet å ta seg til.

Jeg kan avstå fra julegodsakene, no problem.

Men jeg kommer til å holde pusten til jeg er 5+3, siden jeg mistet 5+2 i juni. Jeg vet logisk sett, at det ikke er noe tryggere 5+3 enn 4+5, men det forandrer ikke noe. Jeg mistet. Det blir en milepæl. Og derved blir det romjul med "holde pusten"-tanker. Men prøve å glede meg også, i så fall. Og kose oss med ungene.

Vi får se, det er 16 dager til jul, sa skomakeren i dag. Jupp, Mao lenge igjen til vi vet om det er en liten julespire i magen min eller ei. I mellomtiden er det mye annet å ta seg til.

Ja, julegodsakene kan vente til neste år. :-) Skjønner deg godt. Og statistikk sett er det større sannsynlighet for at det går bra for hver dag man går gravid i starten. Så det er ikke så veldig rart å telle uker og dager i starten med litt nervøs følelse i magen.

*Taster på app på mobilen*

Omg, så spennedes! Krysser fingrene for deg!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min temperatur er sånn typisk "eggløsningstemperatur" og når jeg ser på historikken min i ff har jeg hatt el på cd15 og 16 i fortiden. Og nå har jeg litt el kramper så tror vi legger in aksjer i kveld og leker at vi er med i gamet denne måneden også. Gøyere slike :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tok to g-tester på morgenen i dag, for jeg klarte å rive i stykker den første. Heldigvis hadde jeg ikke helt ut urinen enda. Så jeg fikk strek på to tester til morgenen i dag. :D

Mannen kan se streken! Jeg synes det var vanskelig å ta bilde av streken for det er mye sånn svakt rosa i bakgrunn på testen, men streken er veldig tydelig i virkeligheten nå.

Jeg skal ringe til legen når de åpner og bestille blodprøve til i dag og til onsdag, fordi de ville ha hcg-endring hos meg helt i starten.

Jeg er likevel veldig bekymret i dag siden tempen går nedover og jeg har menssmerter. :( Men så er det blitt mye kaldere ute de siste dagene, så jeg har tatt på ullsokker i sengen igjen. Kanskje det bare er det som gjør at tempen er 0,2 grader kaldere enn på fredag? Den er jo fremdeles 0,4 grader over coverline... Lov å håpe hvert fall.

Last edited:
Jeg tok to g-tester på morgenen i dag, for jeg klarte å rive i stykker den første. Heldigvis hadde jeg ikke helt ut urinen enda. Så jeg fikk strek på to tester til morgenen i dag. :D

Mannen kan se streken! Jeg synes det var vanskelig å ta bilde av streken for det er mye sånn svakt rosa i bakgrunn på testen, men streken er veldig tydelig i virkeligheten nå.

Jeg skal ringe til legen når de åpner og bestille blodprøve til i dag og til onsdag, fordi de ville ha hcg-endring hos meg helt i starten.

Jeg er likevel veldig bekymret i dag siden tempen går nedover og jeg har menssmerter. :(
Så spennende :D
Håper tempen skyter til værs i morgen!!!

Så spennende :D
Håper tempen skyter til værs i morgen!!!

Takk. Det håper jeg også. Skal inn og ta blodprøve kl. 10 hvert fall.

Du kan se bilder i dagboken min eller i Testetøsa-tråden. Jeg synes ikke det var noe lett å ta bilde av dagens test, men det er helt klart en strek der i dag altså. *Krysser fingrene for meg selv nå*

Back
Topp