Vi som temper!

Og der kom tanta...

Hatt en runde omgangssyke her...og sambo som har vært mye deprimert ( som har "ødelagt"omtrent alle tidligere pp) er nå (siden EL er neste uke.....?! ) igjen dypt deprimert.... Ååååjegersååleeei... Høres fryktelig egoistisk ut nå...

Det er rimelig stuselig med en sambo med mørke tanker og som vurderer å begynne på medikamenter. Heldigvis er han veeeldig løsningsorientert og åpen om alt.

:(

Passet kanskje ikke i tempetråden, emn det er ihvertfall forklaring på min manglende tempekurve....

Hatt en runde omgangssyke her...og sambo som har vært mye deprimert ( som har "ødelagt"omtrent alle tidligere pp) er nå (siden EL er neste uke.....?! ) igjen dypt deprimert.... Ååååjegersååleeei... Høres fryktelig egoistisk ut nå...

Det er rimelig stuselig med en sambo med mørke tanker og som vurderer å begynne på medikamenter. Heldigvis er han veeeldig løsningsorientert og åpen om alt.

Passet kanskje ikke i tempetråden, emn det er ihvertfall forklaring på min manglende tempekurve....

Det er slitsomt å skulle leve sammen med en som er deprimert. Når du må fungere som motvekt til de mørke tankene, og når det ikke er plass for at du kan være lei deg, suger det alle kreftene fra deg. Kanskje det ikke er så dumt med medisiner? Sånn at han ihvertfall ikke blir på vei gjennom kjellergulvet...

Sender deg en klem!

Sender en klem jeg også. Du er ikke egoistisk selv om du føler deg lei og frustrert pga din samboers depresjon. Det er tungt å leve sammen med en som er psykisk syk/ustabil, og du er den som selvfølgelig merker det aller mest. Håper det letter og at dere får ladet batteriene i jula :)

Ingen temp i dag, for jeg var våken en gang i timen fra to, da kom lillejenta inn i senga mi. sov ikke noe etter fem heller, for den del.

Sånn siden jeg ikke fikk tempet, så sørget jeg for å ikke få tatt en el test etter reglene heller, var ikke det lurt da? Så aner jeg ikke? Men jeg tok en, sånn i firetiden, da hadde jeg ikke drukket på 2,5 time og ikke vørt på do på over fem, og den var negativ. Ikke veldig negativ, men negativ.

Vi får se om jeg får tempet i morgen, men jeg er så tett i nesen at jeg ender med å puste gjennom munnen. Selv om jeg tar nesepray nå før jeg legger meg, for å i det hele tatt få sove, så er jeg tett igjen før det er morgen.

Halsen hat blitt sårere igjen i kveld, etter å ha vært bedre et par dager. Guttungen er på grensen til feber (sånn rett rundt 38 i kveld) og mannen og jentungen er heller ikke helt . topp...

Har vert skikkelig dårlig på temping og el-tester, siden jeg liksom trodde vi ikke hadde sjans denne pp siden mannen ble forsinket hjem fra jobbtur :( Men, skal prøve å få tatt temperaturen i morgen - hadde negativ el test i dag (cd15) (pleier å ha positiv cd13/14) så håper jo at jeg kanskje for en gangs skyld skal ha sein el denne måneden :) Mannen kommer hjem i morgen kveld, så kanskje vi kan ha en liten sjans om jeg har positiv el test i morgen?

Dette fant jeg her på babyverden sine sider:
"Når egget slippes av eggstokken, fanges det opp av egglederen. Egget kan leve i mellom 24 og 48 timer og må befruktes i dette tidsrommet."

Mens mange andre kilder sier at egget bare lever 24 timer :( Dere får krysse fingrene for lav temperatur i morgen så jeg har en sjans denne måneden.

Krysser det som krysses kan (som i og for seg er alt i og med mensen)!

Ingen temp i dag, for jeg var våken en gang i timen fra to, da kom lillejenta inn i senga mi. sov ikke noe etter fem heller, for den del.

Sånn siden jeg ikke fikk tempet, så sørget jeg for å ikke få tatt en el test etter reglene heller, var ikke det lurt da? Så aner jeg ikke? Men jeg tok en, sånn i firetiden, da hadde jeg ikke drukket på 2,5 time og ikke vørt på do på over fem, og den var negativ. Ikke veldig negativ, men negativ.

Vi får se om jeg får tempet i morgen, men jeg er så tett i nesen at jeg ender med å puste gjennom munnen. Selv om jeg tar nesepray nå før jeg legger meg, for å i det hele tatt få sove, så er jeg tett igjen før det er morgen.

Halsen hat blitt sårere igjen i kveld, etter å ha vært bedre et par dager. Guttungen er på grensen til feber (sånn rett rundt 38 i kveld) og mannen og jentungen er heller ikke helt . topp...
Uff så trasig Sara. Håper dere kommer dere fort alle mann! Temp får være temp - det blir uansett spennende :) Sannsynligvis hatt el nå du da?! God bedring!

Har vert skikkelig dårlig på temping og el-tester, siden jeg liksom trodde vi ikke hadde sjans denne pp siden mannen ble forsinket hjem fra jobbtur :( Men, skal prøve å få tatt temperaturen i morgen - hadde negativ el test i dag (cd15) (pleier å ha positiv cd13/14) så håper jo at jeg kanskje for en gangs skyld skal ha sein el denne måneden :) Mannen kommer hjem i morgen kveld, så kanskje vi kan ha en liten sjans om jeg har positiv el test i morgen?

Dette fant jeg her på babyverden sine sider:
"Når egget slippes av eggstokken, fanges det opp av egglederen. Egget kan leve i mellom 24 og 48 timer og må befruktes i dette tidsrommet."

Mens mange andre kilder sier at egget bare lever 24 timer :( Dere får krysse fingrene for lav temperatur i morgen så jeg har en sjans denne måneden.
Krysser fingrene :) Uansett er det greit å prøve tenker jeg - om man har lyst i alle fall :) Ingen regel uten unntak, og selv om det man sier at egget kan befruktes i 24 timer, er det selvfølgelig mulig under optimale forhold å befrukte det etter lenger tid :D Tvi tvi!

Håper du har hatt EL nå og at dere blir friske alle sammen. :-)

*Taster på app på mobilen*

På onsdag er det tilbake til gyn. Jeg veit ikke hva jeg skal tro og tenke. Jeg er litt sliten av hele greia, og vi er bare såvdt igang med utredning :P

Og tempinga går så som så, glemmer det litt innimellom faktisk.

God bedring sjuklinger!
- Taster med appen -

Feilpost

Feilpost

Jeg har jo som kanskje nevnt før droppet tempingen denne ppen. Jeg har tenkt minimalt på prøvingen til meg å være. Drukket i selskaper, levd helt normalt. Jeg var ganske enkelt lei av hele prøvingen, og hadde gitt opp. Plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle teste. Svaaaaak strek (ikke morgenurin 8 dpo hvis jeg følger samme el som før..). Jeg er mildt sagt veldig overrasket. Vet ikke om jeg skal tolke den positivt, men har ikke fått en så tydelig strek siden sist jeg var gravid (MA) i 2012.

Jeg har jo som kanskje nevnt før droppet tempingen denne ppen. Jeg har tenkt minimalt på prøvingen til meg å være. Drukket i selskaper, levd helt normalt. Jeg var ganske enkelt lei av hele prøvingen, og hadde gitt opp. Plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle teste. Svaaaaak strek (ikke morgenurin 8 dpo hvis jeg følger samme el som før..). Jeg er mildt sagt veldig overrasket. Vet ikke om jeg skal tolke den positivt, men har ikke fått en så tydelig strek siden sist jeg var gravid (MA) i 2012.
Oi oi så spennende. Så glad på dine vegne :-) De sier jo at når en ikke stresser med det, er det lettere ;-) Håper spiren klorer seg fast i 9 mnd nå! Legg ut bilde?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

På CD10 idag. Eggløsningstestene blir ikke sterkere. Begynte å teste på CD6.. Bare sånn at jeg ikke skal gå glipp av egtløsningen. Skal jo inn til GU når jeg har fått pos test.

På CD10 idag. Eggløsningstestene blir ikke sterkere. Begynte å teste på CD6.. Bare sånn at jeg ikke skal gå glipp av egtløsningen. Skal jo inn til GU når jeg har fått pos test.

Så kjedelig at de ikke blir sterkere, håper de snart blir det! :)

Hei Damer!

En stund siden sist nå. Jeg har hatt en prøvefri måned, noe som igrunn var veldig deilig. Nesten så jeg kunne tenke meg å fortsette med en til, men samtidig vet en jo aldri hvor lang tid det tar...Har vært godt å ikke tenke så mye på baby en stund, men nå som prøvingen er igang igjen merker jeg at tankene melder seg. Jeg har valgt å legge fra meg temping og eggløsninstester for å få minst mulig stress. Har imidlertid en del tegn som er umiskjennelige, og vet derfor likevel når EL er i emning, dermed klarer jeg ikke slappe hundre prosent av rundt EL likevel. Menmen slik er det. Fordelen er at vi får lagt inn aksjene når det trengs ;) Denne gangen tror jeg EL var rundt 5.desember, skjønt jeg fikk allerede eggløsningsslim fredag 29. Og siste dag med elslim var onsdag 4., så mulig EL var allerede da. men siden jeg ikke er helt sikker kan du godt sette meg opp på IKM 20. Desember. Håper fælt på en fantastisk julepresang. Samtidig har vi bestemt oss for bryllup i slutten av mai og jeg har en masteroppgave som skal leveres inn høsten 14, så strengt tatt er det jo bare en fordel om det tar noen måneder til før det klaffer! Men jeg er fryktelig klar for en liten en, og tenker at det å ha en stor, flott mage i bryllupet bare blir ekstra stas. selvsagt også mer strev, men jeg føler det hadde vært verdt det. Og når det gjelder oppgaven så jobber jeg best under stress, så slik sett hadde det ikke vært så dumt. Men sum av sumarum så er det fremdeles både fordeler og ulemper knyttet til om det klaffer eller ei. Så merker jeg er litt mer avslappet rundt det hele enn tidligere...

Back
Topp