Vi som temper.

Har du fått TR Mammelammen?
 
Har du fått TR Mammelammen?
Nope. Ikm tirsdag. Vanlige pms symptomer. Ømme bryster. Kvalme. Økt utflod. Sentimental. Krutt-tønne. Fysen på søtt (mer enn vanlig) Helt vanlig koselige meg altså. Men hadde ganske høy temp i dag, så et lite håp ble tent. Selv om aksjene denne måneden ikke ble optimale. Men når (evt om) tanta kommer, kan den godt komme litt tidligere. Skal tilbringe man-ons på sykehuset med jentungen. Fjerne mandler. Liker å være hjemme med tantebesøk.
 
Nope. Ikm tirsdag. Vanlige pms symptomer. Ømme bryster. Kvalme. Økt utflod. Sentimental. Krutt-tønne. Fysen på søtt (mer enn vanlig) Helt vanlig koselige meg altså. Men hadde ganske høy temp i dag, så et lite håp ble tent. Selv om aksjene denne måneden ikke ble optimale. Men når (evt om) tanta kommer, kan den godt komme litt tidligere. Skal tilbringe man-ons på sykehuset med jentungen. Fjerne mandler. Liker å være hjemme med tantebesøk.

Ah samme ikm som meg :D Når skal du teste? Liker meg best hjemme med tanta jeg også.. Krølla sammen i sofaen i et teppe
 
Tempen, øker den når egget slipper tak, eller når det fester seg i livmoren?
 
Sen EL er bedre enn ikke EL, og det kan bli barn av veldig sen EL (legen bare rister litt på hodet når "menstermin" antyder at man er sånn halvannen mnd lenger på vei enn man er, tilsier erfaring, fra EL rundt dag 50 eller noe sånn)
 
Ah samme ikm som meg :D Når skal du teste? Liker meg best hjemme med tanta jeg også.. Krølla sammen i sofaen i et teppe
Negativ test torsdag, som forventet 9dpo. Skal prøve å holde meg til søndag. Om jeg ikke sprekker i morgen tidlig. :p
Og hjemme, krøllet sammen med smertstillende. Og eget laken i senga, tilfelle det skulle bli flekk om jeg ikke våkner. :p
 
Sen EL er bedre enn ikke EL, og det kan bli barn av veldig sen EL (legen bare rister litt på hodet når "menstermin" antyder at man er sånn halvannen mnd lenger på vei enn man er, tilsier erfaring, fra EL rundt dag 50 eller noe sånn)
Godt man får ny termin på ultralyd. Og har litt kontroll selv. :)
 
Som man kan se av min graf er jo ikke jeg i den direkte spennende fasen, FF antyder at det er en stund til EL også, men som den sier i teksten, tidligst (utfra historikk) 9. mai, senest 19. mai, så det er jo et godt sprang på det der, men altså kanskje allerede neste uke, sånn just in case så skal vi da prøve. Men jeg forventer ikke noe før etter 17. mai.
 
Godt man får ny termin på ultralyd. Og har litt kontroll selv. :)

Da jeg bestilte første legetime sa jeg ikke noe om mens, bare hvor langt på vei jeg mente å være. Jeg endte opp med UL FØR første legetime, sånn pga blødning, derved var terminen fint justert til å stemme med mine beregninger (noen få dagers avvik bare) innen jeg kom til første kontroll. Derved ble det bare markert for "usikker på når siste mens", selv om jeg var helt, helt sikker på når den var. De markerte den som "usikker" da jeg ventet nummer to også, pga 5 uker syklus, altså EL dag 21. Det passer ikke inn i skjemaene deres.
 
Som man kan se av min graf er jo ikke jeg i den direkte spennende fasen, FF antyder at det er en stund til EL også, men som den sier i teksten, tidligst (utfra historikk) 9. mai, senest 19. mai, så det er jo et godt sprang på det der, men altså kanskje allerede neste uke, sånn just in case så skal vi da prøve. Men jeg forventer ikke noe før etter 17. mai.

Håper du får en kort pp denne gangen også Sara :) som ender med graviditet ;)
 
Tempen øker når du har HATT EL. Den kan også stige ytterligere når man nærmer seg ikm og egget har festet seg ;)
Teoretisk øker den ved el, kan synke ved at egget fester seg, og øke enda en gang om det sitter fast. Eller man kan sove urolig, og tempen går litt opp og ned. He he. Temping er spennende. Og man kan egentlig ikke vite noe før man sitter der med positiv graviditetstest i hånda, eller tempen holder seg veldig høy etter ikm.
 
Back
Topp