Vi som temper.

Ang endring fra vinter til sommertid så målte jeg til den nye tiden og temperatur endringen så normal ut. Bortsett fra at EL ser ut til å være senere enn vanlig. Eller forrige el tidligere enn normalt, forrige måned var egentlig bare rot.

Enkelte av rubrikkene man kan krysse av for under spesific eks sleep deprived gjør at den vil se bort i fra måplingen (blir en sirkel isteden for prikk), jeg mistenker at det er flere.
Den tolker sleep deprived noe annerledes enn jeg gjør så jeg kan rett og slett ikke bruke den hvis jeg faktisk har sovet for lite. (hurra for menn som snorker og unger som kommer hver 15 minutt å spør hva klokka er). *sukk*
 
Har tr nå og temper ikke disse dagene. Skal jeg begynne så fort blødningen gir seg eller burde jeg tempet under tr?
FF vil at du skal tempe fra dag en i syklusen, trolig for at den skal bli kunne kjenne igjen rutinen kroppen din har (om den har en)
 
Sto noe inne på ff om sommertid, men leste ikke hva det sto. Står inne på Q&A
 
Ja, endring til sommertid kan påvirke tempen. Ettersom det for den gjennomsnittelige kvinne medfører 0,05 grader økning pr halvtime senere målt vil det gi 0,1 grads økning. Hvilket i og for seg ikke er så mye, min temp hopper da sikkert opp og ned såpass jevnt og trutt, men om den faktisk stiger 0,1 grad og forblir sånn, så kan det, litt avhengig av målingene dagene før, og hvor i syklusen du er, lure tempetolkningen til å tro at dette er EL. Det er dog en veldig lav stigning for EL, og neppe noe problem.

Jeg har lest at man bør ta denne overgangen over 3 dager hvor man endrer tempetiden med 20 minutter pr dag, men det har jeg egentlig aldri praktisert. Mye fordi jeg ikke måler til helt gitt tid uansett...

Det med "ok innen 30 minutter" eller "ok innen 2-3 timer" går egentlig på at man ifølge grunnleggende charting-teori kan "tidsjustere" med 0,05 grader for hver halvtimes avvik, innenfor 1,5 time i hver retning fra normal tempetid, derav et 3 timers "ok-vindu", hvor det er 30 minutter (i hver retning) "ok helt uten å tenke på tidsjusering heller"

FF markerer målinger tatt utenfor dette +/-30-minutters vinduet med sirkel. Det gjør den også om du markerer sleep deprived ja, ettersom man skal ha 3 timers sammenhengende søvn før måling, har man ikke det er målingen usikker. Sirkel betyr "usikker på om dette er helt rett temp denne dagen"

Jeg er i vurderingsmodus på om jeg skal begynne å tidsjustere målingene mine. Usikker.

uansett, sommetid kom i den minst følsomme tiden for meg, under mens. Da har det jo ikke så mye å si.

Men det er greit å måle hver dag ja, både for å komme inn i vanen, og for at FF skal få mest mulig info. Dog praktiserer jeg litt sånn "Ja, jeg temper egentlig hver dag, men det gjør ikke så mye om det ikke blir sånn under mensen eller den første uken, et er viktigere når det nærmer seg EL, men jeg vet jo at jeg definitivt trenger å konsentrere meg om å få tempet så godt som mulig fra rundt dag 10, så har jeg et greit grunnlag for å finne EL (som for meg finner sted rundt dag 20)

Mine sykluser er litt rotete, og mine grafer somregel enda mer rotete, og mye av det er min egen feil, grunnet uregelmessig temping, hopper over noen dager, og måler til varierende tider. Ja, mye nettopp pga unger som kan finne på å komme vasende inn på vårt rom til sånne tider på døgnet at det roter til tempingen min. Da blir det sånn.
 
Jente 0709: Veldig vanskelig å si, med alle de usikre målingene, hva gjør dem usikre? er det at det er målt sent i påskeferien? (sovet lenge) eller er det avbrutt søvn? (eller målt tidlig, selvsagt)

Dersom alle disse usikre kommer av målt "langt på dag" eller for kort søvn før måling KAN de være kunstig høye, de er uansett ganske høye for å være før EL

Mitt eneste tips blir dessverre å bare fortsette å tempe og se hva som skjer.

Jeg fant endelig ut hvorfor de var usikre, la ikke merke til at jeg hadde trykka pm i stedet for am på klokka.
 
Ahh, der har du det.

Jeg registrerer fra app'en jeg, med en gang jeg måler, da registrerer den tid selv
 
Jeg også registerer rett i appen, men den registerer ikke klokka hos meg. Står enten 12.00 am eller pm, så jeg må endre selv. Jeg har bare ikke lagt merke til at den bytter mellom am og pm av seg selv. Enda jeg måler jo uansett ikke pm
 
Så rart, min tar den tiden det er når jeg åpnet den
 
Sjekka på nettbrettet mitt også, og der heller registerer den ikke klokka. Merkelig.
 
Har du betalingsversjon Bina? At det kan ha noe med? Har nyeste versjonen på både telefon og nettbrettet, og må trykke inn tidspunktet selv på begge steder. Og det har jeg alltid måtte, så det er jo kjempe rart.
 
Jeg brukte gratis versonen i 1 mnd. Med den hadde jeg ingen problemer med det. Nå har jeg betalings versonen ja. Den har nettopp hatt en oppdatering. Har du oppdatert? Hvis ikke så kan du kanskje avinstallere den, så installere den på nytt.
 
Har prøvd å avinstallere og legge den inn igjen, men den registerer fortsatt bare klokken 12.00 am/pm. Men det er jo ikke noe problem å stille den selv, bare jeg fra nå av husker å følge med dette med am/pm, så jeg slipper å få ugyldige målinger
 
Synes grafen min ser så flott ut, om jeg får si det. Det er bare så fryktelig dumt at jeg er ganske sikker på at denne måneden har det ikke gått. Mikroskopisk sjanse for at noen soldater har sneket seg frem før, det som skulle vært, finalen. Og den dumme grafen gjør at jeg håper at det har klaffet allikevel. Men har nå kjøpt meg tøybind, så nesten "gleder" meg til tanta kommer. Nytt og spennende. Og ikke særlig optimistisk med tanke på fremtidig graviditet..... :p
 
Spent her selv. 10 dpo og den stiger litt mer for hverdag.
Jeg har hatt mye murringer i natt, og jeg som ikke har mens smerter lenger siden før guttungen kom.
Men føler ikke at det er noe på gang her heller. Bare irriterende pms som vanlig, so plutseli starter altfor og som gir meg vonde puppet:p
 
Opp i dag, og hjernen jobber i optimistisk høygir. Kan en standhaftig soldat klart å presse seg ut? Blir jo helt tullete. :eek: Ellers er jeg ikke sikker på når jeg målte i dag. Minnes jeg lå med den i munnen, sovnet, våknet og kom på jeg hadde glemt å sette igang målingen. Måler, sovner, og våkner av vekkerklokka, når jeg egentlig skal måle. Sovnet sent i natt, men hadde gått 4 timer + når klokka ringte. Men så spørs det hvor tidlig jeg målte da..... Sikkert derfor den "høye" tempen.
 
Spent her selv. 10 dpo og den stiger litt mer for hverdag.
Jeg har hatt mye murringer i natt, og jeg som ikke har mens smerter lenger siden før guttungen kom.
Men føler ikke at det er noe på gang her heller. Bare irriterende pms som vanlig, so plutseli starter altfor og som gir meg vonde puppet:p
Men du har en veldig fin og spennende graf. Føler en viss optimisme på dine vegne. Men vet selv hvordan disse pms symptomene tuller med en. Har tidligere svidd av en del g-tester før ikm.
 
godt at det er noen av oss som ser positivt på dette. Skulle ikke vært noe pms. Skulle vært enten eller med gravid symptomer og graviditet. Regner ikke med at vi klarer det på forsøk nr 2, når vi bruke sinnsykt lang tid på guttungen :)
 
Back
Topp