Vi som temper.

En pp er aldri bortkastet og plutselig klaffer det likevel :) Håper nesten mensen din venter til fredagskveld eller noe, med å komme, så du er hjemme når det hun kommer!
 
Kan noen som har peiling ta en titt på charten min? I følge kroppslige symptomer og sekret så skal jeg ha hatt el nå, men på temperaturen så ser det jo ikke sånn ut.
 
En pp er aldri bortkastet og plutselig klaffer det likevel :) Håper nesten mensen din venter til fredagskveld eller noe, med å komme, så du er hjemme når det hun kommer!

Ja, jeg er alltid på jobb når a kommer, og blir kvalm, får utrolige smerter, svimmel og skikkelig uvel. Er jeg heldig og får besøk hjemme så ligger jeg på sofaen og klynker halve dagen :p Men noen ganger er jeg heldig å får et rolig besøk, så en kan jo håpe!
 
Ja, jeg er alltid på jobb når a kommer, og blir kvalm, får utrolige smerter, svimmel og skikkelig uvel. Er jeg heldig og får besøk hjemme så ligger jeg på sofaen og klynker halve dagen :p Men noen ganger er jeg heldig å får et rolig besøk, så en kan jo håpe!

Høres kjent ut :/ Lite koselig med tantebesøk ja :/
 
Spennende å se om dette forandrer seg innen uka er over:)
 

Vedlegg

  • 1364835204032.jpg
    1364835204032.jpg
    82,3 KB · Visninger: 46
Jente 0709: Veldig vanskelig å si, med alle de usikre målingene, hva gjør dem usikre? er det at det er målt sent i påskeferien? (sovet lenge) eller er det avbrutt søvn? (eller målt tidlig, selvsagt)

Dersom alle disse usikre kommer av målt "langt på dag" eller for kort søvn før måling KAN de være kunstig høye, de er uansett ganske høye for å være før EL

Mitt eneste tips blir dessverre å bare fortsette å tempe og se hva som skjer.
 
Jeg har forøvrig på et vis tidenes enkleste mens.

Hvilket ikke stemmer helt med tre dager med smertestillende, men altså: Jeg fikk mensen på fredag, mens vi ikke var hjemme, og fikk ikke tatt smertestillende før et godt stykke utpå kvelden, det gikk bra. Men det var godt å få den da. Neste morgen tok jeg smertestillende til frokost, og dro på påskefjellet, utstyrt med nattbind, og ekstra bind og ren truse til å skifte når vi kom ned fra fjellet. Det var ikke behov for ren truse, knapt nok tvingende nødvendig med bindskifte... Jeg tok nye smertestillende sånn rundt klokka 7 på kvelden.
Så tok jeg neste morgen igjen også, fordi vi skulle rydde hus og styre med ungene, og jeg hadde litt for vondt til å være effektiv.

Men jeg trenger knapt bytte bind (gjør det jo likevel, for det er da måte på hvor lenge jeg orker gå med det samme) og har altså ikke trengt de STERKE smertestillende, bare vanlig ibux. Dette er en lett mens, helt til å leve med.

Men jeg satser på at det er den siste på lenge, nå er jeg klar for 2014-baby!

Det er nå et par uker til vi kan begynne å prøve på den, da...
 
Jeg forstår ikke dette her...
Jeg har tempet i 3 mnd nå og ifølge ff skal jeg få el mellom dag 15-17. I dag er dag 16. Ergo jeg skal være fertil.

Jeg har fortsatt lav temp og de tre siste dagene har jeg tatt el-test hvor alle har vært negative. Test-stripen har faktisk blitt svakere og svakere for hver test. Jeg tok den siste for ett par timer siden.

Men nå har jeg begynt å få eggehvitt slim og alt det der. Kan jeg ikke stole på eggløsningstesten (fra billige tester)? Eller har jeg ikke eggløsning helt enda selv om jeg har de kroppslige tegn?

Takker for svar! ☺
 
Jente 0709: Veldig vanskelig å si, med alle de usikre målingene, hva gjør dem usikre? er det at det er målt sent i påskeferien? (sovet lenge) eller er det avbrutt søvn? (eller målt tidlig, selvsagt)

Dersom alle disse usikre kommer av målt "langt på dag" eller for kort søvn før måling KAN de være kunstig høye, de er uansett ganske høye for å være før EL

Mitt eneste tips blir dessverre å bare fortsette å tempe og se hva som skjer.

Målingene skal være riktige og tatt til samme tid. Med unntak av den ene som jeg discarded å den jeg ikke har tatt. Så jeg skjønner ikke hvorfor de er usikre. For jeg har aldri målt så regelmessig som denne gangen. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg har hatt høyere målinger denne gangen, enn tidligere. Det er ikke normalt for kroppen min å ha så høy temp, og jeg har målt med to forskjellige mål og tempen stemmer.
 
Jeg har forøvrig på et vis tidenes enkleste mens.

Hvilket ikke stemmer helt med tre dager med smertestillende, men altså: Jeg fikk mensen på fredag, mens vi ikke var hjemme, og fikk ikke tatt smertestillende før et godt stykke utpå kvelden, det gikk bra. Men det var godt å få den da. Neste morgen tok jeg smertestillende til frokost, og dro på påskefjellet, utstyrt med nattbind, og ekstra bind og ren truse til å skifte når vi kom ned fra fjellet. Det var ikke behov for ren truse, knapt nok tvingende nødvendig med bindskifte... Jeg tok nye smertestillende sånn rundt klokka 7 på kvelden.
Så tok jeg neste morgen igjen også, fordi vi skulle rydde hus og styre med ungene, og jeg hadde litt for vondt til å være effektiv.

Men jeg trenger knapt bytte bind (gjør det jo likevel, for det er da måte på hvor lenge jeg orker gå med det samme) og har altså ikke trengt de STERKE smertestillende, bare vanlig ibux. Dette er en lett mens, helt til å leve med.

Men jeg satser på at det er den siste på lenge, nå er jeg klar for 2014-baby!

Det er nå et par uker til vi kan begynne å prøve på den, da...

Godt mensen ikke var så ille denne gangen da :D Greit å få oppleve det også :)
 
Hvilke andre symptomer har du registrert da? (og sjekket at de er registrert på rett tidspunkt, ja?)
 
Tappen er myk,medium og åpen (tror jeg).
Pluss at jeg hadde bittelitt blødning i går som jeg vanligvis ikke har rundt el.
 
Tenkte mest på de dagene som er blitt usikre, NOE må jo ha gjort dem til rundinger, ikke prikker.
 
Hvilke andre symptomer har du registrert da? (og sjekket at de er registrert på rett tidspunkt, ja?)

De 3 første usikre har jeg kun registert tempen, og alle er registert til samme tidspunkt. Resten er registrert akkurat likt, bare at jeg har med sekret, plassering og "konsistens" på tappen.
 
lette stikk og litt murring i magen som kommer og går. Litt små øm i korsryggen, ømme tunge pupper og skikkelig humørsyk i dag.men fortsatt 1 uke til ikm.
Denne dpo tiden her tar unormalt lang tid denne gangen :p
 
Kjekt å ha noen å følge, jeg er jo i en kjedelig fase selv
 
Hmmm... godt spørsmål.
Jeg har ikke peiling. Noen sier man må tempe innafor 30minutter hver dag, mens andre sier 2-3 timers forskjell ikke har noe å si så lenge man har sovet minst 4-5timer uavbrutt.
 
Har tr nå og temper ikke disse dagene. Skal jeg begynne så fort blødningen gir seg eller burde jeg tempet under tr?
 
Back
Topp