Vi som temper.

Bok, heller enn deg? Nevermind baby, men sex!

Stupet mitt i dag får meg til å lure på om angitt el er feil... Vondt i magen også. Tar med bind og smertestillende på jobb.
 
Kan den plutselig stige igjen da?
Så kjipt hvis tanta dukker opp for tidlig da. Eneste som er positivt er kortere syklus.
Tok en EL test på morgen urin. Positiv i dag og. Så hvis jeg tvinger mannen til sex frem til Torsdag burde det være safe. Fortsatt furt over den boka. :devil14
 
Hvis testen blir negativ i løpet av ettermiddagen, kan jeg regne med el i løpet av morgen dagen da.eller kankje onsdagen.
 
Min kan stige ja, jeg håper jo det, men har ikke troen.

Når din blir negativ kan du vel regne med el i løpet av ca 24 timer.
 
Sant det, og jeg spotter ikke enda, det gjør jeg normalt et par dager før mens. Jeg forventer den jo ikke før lørdag, så det er tid å vente og se.
 
Det var det ikke, kontroll måling viste 36,28, litt bedre men fortsatt for lavt.

Vi får se i morgen.

Jeg blør i det minste ikke
 
Jeg blir sprø av at jeg ikke får rød strek i grafen!! Ikke en stripla en engang!! Tempen har steget, og for meg virker det helt klart at jeg hadde el mandag for en uke siden!
 
Nå skal jeg legge meg, og håper inderlig jeg får sove uavbrutt av unger og annet slik at jeg får tempet til fornuftig tid i morgen, for jeg håååååååper på at tempen hopper opp igjen, gjør den ikke det så er det definitivt liten sjangs for at jeg ikek begynner å blø i morgen.

enn så lenge blør jeg ikke. Ikke sist jeg var på do i alle fall.
 
Jeg sier det igjen, fru Johnsen, du trenger å registrere noe sekret, tenker jeg.

Kan du ikke legge inn noe da? ok, så har du sikkert ikke studert det så nøye og husker detaljene sånn siden du ikke har registret det, men legg inn noe fruktbart rett før der du mener du hadde EL, og noe mindre fruktbart senere, så kommer nok de røde strekene.

Ja, eller så får du rett og slett bare tegne blå.

FF baserer seg på FAM, fertility awareness method, som ikke er bare temping, men charting består av temp, sekret og evt tapp. Pluss evt tester.

Du kan jo forsøke å sette EL-detekoren til reserch eller noe annet for å se om den da klarer det med bare temp?
 
Vet man omtrent el selv, og ff ikke vil registrere, så får man se på tempen selv. Leke ff selv. :D
 
O' flinke FF-damer. :p Hvordan vil grafen utvikle seg ved evt graviditet? Hvis jeg har forstått riktig så vil temp stige litt i Dpo-land for deretter å stupe rett før tr?
 
Sara håper virkelig tempen din stiger igjen :)

Jeg skjønner ingenting av livmortappen min for tiden, den er konstant høy og har vært i 2 sykluser nå. Og den varierer mellom å være hard og myk ca annenhver dag. Hvordan er det mulig?
 
Ved graviditet holder den seg høy i ca tre mnd. Stiger evt litt mer ca en uke etter el.

Min hoppet opp!!!
 
Jeg sier det igjen, fru Johnsen, du trenger å registrere noe sekret, tenker jeg.

Kan du ikke legge inn noe da? ok, så har du sikkert ikke studert det så nøye og husker detaljene sånn siden du ikke har registret det, men legg inn noe fruktbart rett før der du mener du hadde EL, og noe mindre fruktbart senere, så kommer nok de røde strekene.

Ja, eller så får du rett og slett bare tegne blå.

FF baserer seg på FAM, fertility awareness method, som ikke er bare temping, men charting består av temp, sekret og evt tapp. Pluss evt tester.

Du kan jo forsøke å sette EL-detekoren til reserch eller noe annet for å se om den da klarer det med bare temp?


Har registrert sekret nå, det hjelp ikke. Den står advanced, kanskje det er det som er feil?
 
Takk Sara, der kom den. Står på research nå. Den er ikke der jeg vil den skal være da :p Vi får se når tr kommer..
 
I dag steg tempen. Tror da el var i går.
Nå begynner det morsomste med hele syklusen:D
 
Advanced eller research kan av og til ha l litt ulik svar, vanligvis ikke. Ditt problem kan være som mitt, litt mange dager uten måling, og litt høye tidlig.

Det heter seg nemlig at coverline skal være 0,05 grader over den høyeste av de siste seks målingene før el, og el definert som dagen før tre på rad over den streken.

Når det er lenger mellom målingene kommer gamle målinger med, som høye målinger i begynnelsen. Ff tillater normalt en av de seks over, men ikke mange, så da kan el bli satt lavere.

Om du legger inn kunstige målinger på" normalt lavt nivå" noen av dagene du mangler kan det flytte el.

Derfor er det litt viktig å måle daglig, etter beste evne, også lenge før man venter el.
 
Back
Topp