Vi som temper.

her temper jeg fast halv 7. Det er da mini våkner og gubben står opp. Men er det ikke misvisende målinger om man ikke måler til samme tid hver dag? Noen med mer peiling må svare :)
Morsomt at det er flere som blir med på temping.
 
Jeg har ikke peiling, men jeg tror ideen er at man skal måle samme tid hver dag for å kunne finne normalverdien sånn at svingningene over under denne vil indikere EL.

Jeg skal måle 0645 hver morra. I dag har jeg målt på ettermiddagen, rett og slett fordi mitt helt nye termometer kom i posten :p
 
Innen 30 min er greit.
 
Hos meg merker jeg ikke forskjell samme når jeg måler, bare jeg har sovet mer enn 3-4 timer.
 
Tempen min har iallefall flydd i været idag!
 
Man skal vel måle innenfor 30 min sier FF. På LadyCompen er det innenfor 3 timer. Jeg tenker at om jeg ikke legger meg til samme tid, varierer 3-4 timer, så lenge jeg sover sammenhengende 4 timer, er tempen ganske bra med 1-2 timer variasjon om morgenen. Om dere skjønner hva jeg mener.
 
He he. Bare litt da. El?

Håper det! Håper jeg hadde det på mandag, men jeg er ikke sikker.. Da hadde vi vært godt dekt opp iallefall :) Jeg orker ikke pøke i kveld, er så sliiiiiten :p
 
Det blir spennende å følge den grafen der de neste dagene, ser jeg! Ja, de neste par ukene, antakelig.
 
Ladycomp godtar måling +/-3 timer ja, det er ekstremt mye, FAM (fertility awareness method) som all temping baserer seg på, godtar +/- 1,5 time hvor man da kan "tidsjustere" med 0,05 grader pr halvtime, mer enn 1,5 times avvik er ugyldig måling.

FF angir +/- 30 minutter som "til normal tid" og godtar større avvik men da med sirkel, ikke prikk, som antyder usikker måling pga tidsavviket.

tidligere har jeg registrert at disse 0,05 gradene pr halvtime stemmer ganske bra for min del, tidligere benytte jeg et annet tempeprogram, som foretok denne tidsjusteringen om jeg registrerte innenfor de 1,5 timenes avvik. Det ga en noe jevnere graf enn det FF gir meg med sine sirkler for mine tidlige morgener, men jeg synes FF fungerer veldig greit likevel, og holder meg til det denne gangen.

Men i alle fall, å våkne 6.20 eller 6.50 skal ikke være noe problem, det er "likt nok", så lenge du har sovet sammenhengende frem til dette.

Det er DER jeg egentlig har min største utfordring, og tidligere temping har vist meg at grensen for min del går på 2-2,5 timers søvn, selv om det heter minst 3 timer sammenhengende. Sover jeg mindre enn det får jeg en måling på 0,2-0,3 grader lavere. Dog har denne siste tiden vist meg at om jeg våkner, ser på klokka, snur meg og sover videre, alt innen 10 sekunder, så teller ikke det som "ikke sammenhengende". Dersom jeg derimot ammer, er våkne, ikke får sove, ligger og tenker, da blir det avbrutt søvn. Dette er slik jeg fungerer, noe jeg har funnet ut etter ganske mange år med temping.
 
Håper det! Håper jeg hadde det på mandag, men jeg er ikke sikker.. Da hadde vi vært godt dekt opp iallefall :) Jeg orker ikke pøke i kveld, er så sliiiiiten :p
He he. Sier lykke til! Håper det klaffer denne måneden. Mangler ikke aksjer i hvertfall. :oops:
 
Dere skal være godt dekket opp uansett, ja
 
Så godt å høre :) orket ikke tempe i går morges, men i dag er den på tur opp. jeg har testet med El-Strimler- er dette opk? Og da kan jeg kun legge inn den dagen den var positiv og den testen da den var negativ?
 
Nei..! Uff, fikk se nå at FF vil ha tre stabile dager med høyere temp for å bekrefte el. At jeg kunne være så lat i går :(
 
El tester er opk ja. Men du trenger tre høye målinger ja, så bare fortsett å måle.
 
Spørsmål her.. jeg legger termometeret under madrassen, men det er fremdeles iskaldt når jeg stikker det i munnen så jeg pleier å måle to ganger etter hverandre for å dobbelsjekke. Men målingene er alltid annerledes!
Sånn i dag feks:

Målte med engang jeg våknet; 36,08 - så målte jeg rett etterpå, skrudde bare av og på; 36,21 (det var den jeg registrerte også)


Tempen er jo uansett gått ned (noe som er forventet), men så mye i forskjell på 1 min?
Hva kan jeg gjøre for at termometeret ikke skal være så kaldt? :rolleyes:
 
Om det er kaldt legger jeg det mot kinnet eller under tunga på andre siden en liten stund, ellers kjøler det ned og gir falsk lav. Om det ikke hjelper å ha det under puta... Under dyna blir det lett borte, så da hadde jeg gått for å varme det litt, ja. Og vente på sommeren...

Kan du evt ha det inne et tøystykke som varmer litt?
 
Om det er kaldt legger jeg det mot kinnet eller under tunga på andre siden en liten stund, ellers kjøler det ned og gir falsk lav. Om det ikke hjelper å ha det under puta... Under dyna blir det lett borte, så da hadde jeg gått for å varme det litt, ja. Og vente på sommeren...

Kan du evt ha det inne et tøystykke som varmer litt?

Ja, det var mange gode tips her. Kan prøve under puta - det er kanskje ikke nok varme under madrassen?
Ja det er det det gjør, gir altfor lav temperatur.

Nei under dyna nytter ikke, da flyr det histen og pisten :p
Et tøystykke kunne kanskje også fungert, måtte kanskje vært ull da siden bomull også blir iskaldt. Tenker bare på hvor kalde klærne er som ligger på rommet! :D
 
Jeg har termometeret under puta. Det jeg gjør når klokka ringer er att jeg puttet hånda under puta og varmer termometeret i hånda en liten stund. Eller så gjør jeg som Sara. Varmer den på den andre siden før jeg måler.
 
Back
Topp