Vi som temper.

Oppdaget det, fikk lagt den til nå, men klarte visst å slette en annen, så da må jeg jakte opp den igjen, så skal det bli orden.
 
Slenger inn et spørsmål til dere tempejenter. :)
Vi prøver ikke enda, men jeg har startet opp igjen tempinga for å se hvordan kroppen ter seg. Jeg fødte mitt andre barn for 7 mnd siden, og ammer fortsatt natt og dag. Noen andre som har efaring med temping og amming?
Tempet også før andremann etter mye om og men fant veien til magehuset, men da hadde jeg ganske jevne, fine temper. Nå synes jeg tempen hopper så veldig opp og ned. Har også hatt en lutealfase på henholdsvis 4 og 5 dager, så det er ikke mye å skryte av her for tida i hvert fall. :p
Regner med det er amminga og at kroppen ikke er helt i gjenge igjen enda som gjør det, men tenkte likevel jeg skulle høre med dere om noen av dere har erfaring rundt dette. :)
 
Vel, jeg har ikke begynt tempingen før jeg har fått mensen igjen etter fødsel, da har jeg fortsatt ammet, men ungene har vært over halvannet år gamle så jeg har ammet lite og det har vært lenge siden fødsel.

Jeg ammer sånnsett forsatt, men bare en liten kos morgen og kveld (som jeg ikke klarer å få henne til å slutte med...) men det påvirker ikke tempen nevneverdig.

Det jeg tenker mest på i forhold til at du ammer "både natt og dag" er hvorvidt du får minst 3 timer sammenhengende søvn før temping til fast tid. Det synes jeg hadde vært tilnærmet umulig når mine unger var 7 mnd gamle...
 
Du har et godt poeng der. Jeg ammer stort sett 2-3 ganger på natta, og har lagt tempinga til et tidspunkt der jeg som regel klarer å skvise inn 3 timer søvn før minsten våkner igjen, men det er jo ikke bestandig jeg sover så hardt da. Søvnkvaliteten spiller sikkert inn den også. Jaja, vi får se hvordan det blir etter hvert. :)
 
Jeg har bestemt meg for å ikke begynne å teste før til helga. Forventet el er dag 19-21, så å begynne dag 14 eller 15 er jo greit. Jeg har 9 tester igjen og skal ikke la meg lure av at kroppen forbereder og prøver rundt dag 16, jeg har el rundt dag 20.
 
Tror jeg gir opp temping denne måneden. Gikk masse ned igjen i dag. Sovna, som vanlig, så kan jo hende at munnen har åpnet seg. Sovet godt i natt, så er ikke det.
 
Ikke gi opp, du ser i morgen om dagens var "uhell type sovnet" eller gyldig. Bare å fortsette, så ser du bildet klart tilslutt. Kanskje først når du ser tilbake.

Jeg målte ikke i dag, så mye har jeg ikke sovet.
 
Nei, måle i morgen gjør jeg nok. Den vanen er så innarbeidet så. Men å skjønne syklusen.... Hele denne grafen er rar.
 
Denne pp`en her tenker jeg å ikke teste etter EL. Vil tempe da, mest fordi jeg har så rare sykluser, selv om jeg håper den har roet seg nå. Greit å vite sånn ca når jeg får mensen, evnt ikke får den :p Også skal vi bare ha sex som før, det blir uansett max hver tredje dag, som oftes mer. Så vi treffer nok EL uansett :) Jeg orker ikke flere pp`er som denne, det var grusomt :p Jeg var så oppe og nede og jeg tror ærlig talt ikke egget hadde sjanse til å feste seg en gang, fordi jeg var så hekta på det.
 
Denne pp`en her tenker jeg å ikke teste etter EL. Vil tempe da, mest fordi jeg har så rare sykluser, selv om jeg håper den har roet seg nå. Greit å vite sånn ca når jeg får mensen, evnt ikke får den :p Også skal vi bare ha sex som før, det blir uansett max hver tredje dag, som oftes mer. Så vi treffer nok EL uansett :) Jeg orker ikke flere pp`er som denne, det var grusomt :p Jeg var så oppe og nede og jeg tror ærlig talt ikke egget hadde sjanse til å feste seg en gang, fordi jeg var så hekta på det.
Så lenge man har regelmessig sex, vil man treffe el mener jeg. Og blir det for mye stress er ikke det bra. Hverken for følelsene eller fertiliteten. Slappe av er kanskje den beste medisinen. Og så var det å klare det da, når ønsket er så sterkt,,,,
 
Så lenge man har regelmessig sex, vil man treffe el mener jeg. Og blir det for mye stress er ikke det bra. Hverken for følelsene eller fertiliteten. Slappe av er kanskje den beste medisinen. Og så var det å klare det da, når ønsket er så sterkt,,,,

Ja, jeg er bestemt på å være helt avslappet nå, men vi får nå se hvor lenge det varer :p haha
 
Gir opp disse linkene til ff. Får ikke til å legge det til i signaturen heller
 
Skjønner ingenting jeg..har hatt positive el tester 4 dager på rad nå...men kartet viser at jeg er 3 dpo idag..hm :/
chartgraph_module.php
 
Nei, måle i morgen gjør jeg nok. Den vanen er så innarbeidet så. Men å skjønne syklusen.... Hele denne grafen er rar.
men kan du ikke kontroll måle når du våkner igjen? Den vil vel være mer "gyldig" selv om det er feil tidspunkt? Jeg har "rett" temp om jeg måler kl4 på natta eller 7.30 om morgenen bare jeg gjør det når jeg våkner..
 
Back
Topp