Vi som temper.

Det er ikke regelen at tempen stiger litt når egget fester seg, men det kan skje. Har jeg nettopp lært tidligere i tråden av Sara :)
 
Det med å skille "det fra ham" fra "det fra deg", er ikke alltid like lett, og krever en del erfaring.

Generelt, creamy, det er fra deg, men sæd minner om EG-slim (det er jo noe av det som gjør det så greit for sædcellene å komme frem i dette slimet) å skille dem fra hverandre, krever i tillegg til å ta på det, erfaring. Sæd er ikke like strekkbart, EL-slim kan strekkes langt, lansgt, som i 10-15 cm, mens sæden "brister" stort sett etter kanskje 5 cm. Sæd løser seg lettere opp i vann, men slimet ikke går så lett i oppløsning. Alt i alt går jeg litt på feelingen også. Sjekker sekret FØR sengeaktivitet, neste morgen er det ikke vits i å sjekke, men litt utpå dagen kan jeg muligens få en feeling med det, neste morgen om vi ikke har daglig innsats, men av erfaring får jeg en goood del "rester" ut på dag 2, men deretter er det "mitt" igjen, frem til neste innskudd.

WOW! Mastergrad i sekret eller? hehe av alle interesser.. :gen026 Synes det lukter han alt som kommer ut så noe er hvitt og noe er blankt. tipper det blanke er mitt da.. Har liksom aldri tenkt noe over dette annet at det er ikke grønt så da er det normalt.. men begynner man her og så ser man sammenheng.. sånn som andre ting at 4 dager før mens er jeg irritabel.. En fårstår liksom sin egen oppførsel og kan da lettere være forberedt eller kontrollere reaksjoner.. :happy093
 
Ikke akkurat mastergrad i sekret, men har drevet med temping, sjekk av sekret og tapp og sånn siden våren 2006, avbrutt av et par svangerskap. Så jeg har "litt" erfaring...
 
tempen steg i allefall på meg da jeg ble gravid.. Har tempet siden 2004 med ladycomp, men dette med graf og sjekking av sekret er nytt for meg.. Grafen gjorde det mye tydeligere enn grønt,gult og rødt lys og noen tall som steg og sank..
 
tempen steg i allefall på meg da jeg ble gravid.. Har tempet siden 2004 med ladycomp, men dette med graf og sjekking av sekret er nytt for meg.. Grafen gjorde det mye tydeligere enn grønt,gult og rødt lys og noen tall som steg og sank..
Jeg bruker også LadyComp. Synes det er veldig greit å måle med den, og føre det inn på FF. Ellers er det greit med røde og grønne lys som basis. Når jeg startet førte jeg opp målinger fra LC noen måneder bakover.
 
Jeg er i alle fall spent på tempen min de neste dagene.. før nr.1 hadde jeg el på dag 17/18, så ble nr.2 til ved en "glipp" pga tidligere eggløsning, så har syklusen blitt litt ujevn etter vi startet prøving, men nå virker det som at den vil holde seg på 26 (el dag 11) - dette er en uke mindre enn det jeg hadde i min "ungdom".. praktisk når man er prøver da :p
 
26 dager er ikke så ille det nei, og mer praktisk enn mine 35, om du og jeg fpr mens samme dag vil du kunne begynne tidlig-testing når jeg har EL...
 
Tusen takk Kaoleena. Da har jeg meldt meg inne i FF. Begynt å t tempten med kun 1 desimal. Bli vant til det fram til jeg får kjøpt ett med to.

En ting jeg lurer på, jeg jobber mye nattevakter, dette vil vel ødelegge hele grafen. Kan jeg måle etter jeg våkner etter natt vakt, men skrive klokkeslett på morningen? Sover jo da fra 08:00 til mellom 13:00-15:00.
 
Jeg hadde bare reg akkurat som det er i første omgang og sett hvordan det blir. Om ff trenger hjelp til å finne el der du ser den var kan du endre på det i ettertid?
 
Mammelammen, dine målinger er så generelt lave at jeg lurer på hvordan du måler.
 
Mammelammen, dine målinger er så generelt lave at jeg lurer på hvordan du måler.
Det lurer jeg også på. De pleier ikke være så høye, men burde ha økt nå. Har varmt soverom, bruker LadyComp, måler godt under tunga. Venstre side. Målt på samme måte alltid. Alltid hatt lav temp. Var noen dager jeg ikke fikk målt, men tempen har steget veldig lite. Burde hatt el.
 
Tok el test i går kveld. Synes den ser positiv ut... .
 

Vedlegg

  • 1362297718833.jpg
    1362297718833.jpg
    36,4 KB · Visninger: 48
Jeg har lagt merke til de dagene jeg har tempet. At det er temp forskjell fra høyre til venstre.
 
Jeg har lagt merke til de dagene jeg har tempet. At det er temp forskjell fra høyre til venstre.
Er nok forskjell på sidene, men om man måler konsekvent på den ene siden, vil vel grafen og temp endringer stemme allikevel.?.?...
 
Back
Topp