Vi som temper.

Du kan vel muligens legge inn historiske data om hvordan syklusen din pleier å være, men jeg har kommet til at det er like greit å bare la den finne ut av det, så derved lar jeg den styre på med sine forventinger om mens, så har jeg mine egne.

Det har dog vist seg at ting tyder på at jeg har fått en dag lenger lutealfase etter siste baby, jeg har pleid å få mens 14 dpo, nå får jeg den ikke før 15 dpo. Jeg mente at FF tok feil, men den har visst hatt rett i det siste...

Jaja, den finner ut av det ettersom den blir kjent med syklusen, rett og slett.
 
Okei..

Jeg testa negativt i kveld, og jeg som har sitti og holdt meg i nesten fem timer for å teste :p haha, jaja vi får se i morgen tidlig da :)
 
Spent. Pen kurve i alle fall!!
 
Ser ut som tempingen går som normalt.. gu for en lykke om EL også hadde kommet på likt! Eller kan godt komme noen dager forsinket siden vi ikke har kost noe særlig... :p

pp10 mot pp12.JPG


Ovenfor er pp10 mot pp12.. tempene ser hvertfall ut som de er normale :D
 
og hvordan ser jeg forskjell på sperm og min naturlige utflod? Ble litt vanskeligere med ff når jeg skulle legge ved creamy eggwhite osv når kremt vi begynte med humpinga i går.. o_O
 
Det med å skille "det fra ham" fra "det fra deg", er ikke alltid like lett, og krever en del erfaring.

Generelt, creamy, det er fra deg, men sæd minner om EG-slim (det er jo noe av det som gjør det så greit for sædcellene å komme frem i dette slimet) å skille dem fra hverandre, krever i tillegg til å ta på det, erfaring. Sæd er ikke like strekkbart, EL-slim kan strekkes langt, lansgt, som i 10-15 cm, mens sæden "brister" stort sett etter kanskje 5 cm. Sæd løser seg lettere opp i vann, men slimet ikke går så lett i oppløsning. Alt i alt går jeg litt på feelingen også. Sjekker sekret FØR sengeaktivitet, neste morgen er det ikke vits i å sjekke, men litt utpå dagen kan jeg muligens få en feeling med det, neste morgen om vi ikke har daglig innsats, men av erfaring får jeg en goood del "rester" ut på dag 2, men deretter er det "mitt" igjen, frem til neste innskudd.
 
Jeg noterer slimy om kvelden. Oppsummert dagen, på en måte. Kan vel ikke bli feil det vel?
 
Og er usikker på grafen min. Har en del dager jeg ikke har målt, og er ganske sikker på at el har vært. Testet negativ i dag. Men synes tempen min har økt veldig lite, i forholdtil at el har vært. Forvirret. :confused:
 
Åh, hjelpes. Dette hørtes spennende ut å prøve. Leste gjennom hele tråden her i natt da jeg ikke fikk sove. Virker veldig komplisert...

Hvor begynner jeg? Kjøpe tempmål er jo første pri, meen hva går jeg inn påfor å begynne å registrerer. Når bør jeg begynne å føre graf? Hvilke apper søker jeg opp på mob??

Fjernet spiral 5 februar, så venter spent på første Tr for å komme i gang med en syklus. Veeeldig utålmodig og tenker altfor mye på dette. Har to barn fra før som gikk på 3 og 1 forsøk. Prøver hardt å si til meg selv at det allikevel kan gå litt tid nå, men er jo akkurat passe utålmodig. Har venter siden i sommer på at mannen skal bli klar for en runde til.
 
Nok en negativ test idag morges, og mensensmerter i kveld.
 
Jeg veit jeg test temper. Og begynte midt i syklusen. Men er det normalt at tempen skal skyte i været ved 5 - 6 dpo? Skal prøve å legge ved et bilde av charten. Jeg tror den ligger 1 dag etter i forhold til el. Nå har disse mens smertene begynt igjen også :O
 
Fikk ikke til å legge ved med tlf. Så må gjøre det fra pc'n etterpå
 
Jeg veit jeg test temper. Og begynte midt i syklusen. Men er det normalt at tempen skal skyte i været ved 5 - 6 dpo? Skal prøve å legge ved et bilde av charten. Jeg tror den ligger 1 dag etter i forhold til el. Nå har disse mens smertene begynt igjen også :O

Fin graf! Den kan stige sånn ja :)
 
Grafen min har ikke synket enda, betyr det at jeg kan fjerne "forsikkerhetskyld-bindet" jeg har tatt på? Tr kommer vel ikke idag da?
 
Åh, hjelpes. Dette hørtes spennende ut å prøve. Leste gjennom hele tråden her i natt da jeg ikke fikk sove. Virker veldig komplisert...

Hvor begynner jeg? Kjøpe tempmål er jo første pri, meen hva går jeg inn påfor å begynne å registrerer. Når bør jeg begynne å føre graf? Hvilke apper søker jeg opp på mob??

Fjernet spiral 5 februar, så venter spent på første Tr for å komme i gang med en syklus. Veeeldig utålmodig og tenker altfor mye på dette. Har to barn fra før som gikk på 3 og 1 forsøk. Prøver hardt å si til meg selv at det allikevel kan gå litt tid nå, men er jo akkurat passe utålmodig. Har venter siden i sommer på at mannen skal bli klar for en runde til.

Det aller beste er å begynne med tempingen første dag av en ny syklus. Termometeret må ha to desimaler. De fleste her bruker http://www.fertilityfriend.com til å registrere data. Lykke til :)
 
Back
Topp