Vi som temper.

Våkner han? Det er årevis siden min mann har våknet av slikt. Jeg bruke Lady Comp de første årene, den bråker, men etter kort tidsov han gjennom. To unger senere merker han i alle fall ikke det stille termometeret. Nå har jo han tidenes sovehjerte da, og sover gjennom det meste og sovner på et blunk uansett.

Godt jeg ikke trenger vekke ham, likevel.

Ja, han våkner av vekkerklokka mi :) Men det hadde ikke vært noe vits i å teste uansett på lørdag, for jeg sov nesten ikke den natta.
 
Hm her går temåpen nedover.. hold deg over streken!!
 
Det der skal du ikke bekymre deg for.
 
jeg fant ut at jeg venter til neste syklus før jeg begynner for fullt med temping. fikk en dårlig start så gir det en ny sjans neste syklus :bounce :bounce :bounce
 
jeg fant ut at jeg venter til neste syklus før jeg begynner for fullt med temping. fikk en dårlig start så gir det en ny sjans neste syklus :bounce :bounce :bounce

Skader ikke å øve-tempe :)
 
Det kan det, men like gjerne ikke. Uansett en fin kurve.
 
Det er jo ikke uventet utfra syklusdag?

Her skjer det i alle fall ikke noe, men det skyldes definitivt at jeg er i en kjedelig fase...
 
Trifasisk, eller trefase, er altså trefase.

Man har normalt sett to faser, den lave før EL og den høye etter. Om man får en lav, en høy, og så en høyere igjen, sånn etter ca ei uke etter EL, kan det i noen tilfeller indikere at et egg har festet seg. Det er dog ikke nødvendigvis noen sammenheng, man kan være gravid uten trifasisk, eller ha trifasisk uten å være gravid, men det er så vist jeg husker større andel av de trifasiske kruvene som er graviditet enn gjennomsnittelig
 
Trifasisk, eller trefase, er altså trefase.

Man har normalt sett to faser, den lave før EL og den høye etter. Om man får en lav, en høy, og så en høyere igjen, sånn etter ca ei uke etter EL, kan det i noen tilfeller indikere at et egg har festet seg. Det er dog ikke nødvendigvis noen sammenheng, man kan være gravid uten trifasisk, eller ha trifasisk uten å være gravid, men det er så vist jeg husker større andel av de trifasiske kruvene som er graviditet enn gjennomsnittelig

Aha! Takk for oppklaring!
 
Ser ikke at grafen din oppdaterer seg Sara :/
 
Har ikke tempet på¨et par dager, bare registrert mens.

Det har vært kaos-netter med unger som ikke ville sove pent i sengene sine, så derved har det ikke blitt mulig med de 3 timers sammenhengende søvn for temping, rett og slett. Anser det ikke som så kritisk i denne fasen likevel, det er jo ikke aktuelt med EL før om over to uker.
 
Denne pp'en tror jeg nesten jeg hopper over tempingen. Søvn er (har vært) en mangelvare og det er umulig å få til 3 timer sammenhengende. Om jeg ikke får en kjempe lang syklus denne gangen også, da gjør det jo ingenting om jeg begynner å tempe igjen når ting roer seg litt.
 
Når søvn er mangelvare bortprioriterer jeg temping bevisst, fordi jeg vet av erfaring at "nå MÅ jeg sove for å kunne tempe" ikke er en tanke som bedrer søvnkvaliteten min.... Så da tenker jeg heller "Nå dropper jeg tempingen i dag, og sover det jeg kan, litt søvn er bedre enn ikke noe søvn, og skulle jeg slumpe til å ha el, ja, så har jeg det om jeg fikk tempet eller ei"

Dette bidrar jo ikke akkuat til at grafene mine blir lettere å tolke, men jeg blir hakket mindre ubehagelig å bo sammen med, når jeg får sove lite blir jeg ikke i perlehumør, nemlig.

Dvs, strengt tatt går det greit på dagen etter lite søvn, jeg er aller mest sur om natta når jeg er våken. Sånn at det ender med at mannen tar med seg våkne unge ut av soverommet for at ungen ikke skal bli kjeftet på for av trøtt mor... (som mener det er høyst rettferdig å få klage når toåringen klorer og kniper puppen og holder mor våken i en time...før hun deretter holdt sin far våken like lenge, dog antatt uten å knipe pupper...)

Da er temping ikke relevant. SØVN er. Og, sånn siden dette er dag 3 av syklusen, så er "jeg har mens" egentlig alt den der grafen trenger av input uansett.
 
Back
Topp