Vi som temper.

Det gjør hun ikke, jmf sirkler. Prikk om det er mindre enn en halv times avvik fra normalen. Om normalen et seks vil før halv seks og etter halv sju bli sirkler.

Jeg Tipper det har noe av årsaken her. Videre, alltid før du gjør NOE, inkl snakke eller sette deg opp? Alltid på samme sted? Måler du i munnen? Ikke øret, under armen eller pannen?
 
Jeg hadde ikke styrke nok, og satte fredagen ugyldig. 6 dpo...

Men jeg hadde styrke til å endre tilbake. Venter på el. Eller har hatt. Vet ikke. Vet ikke.
 
Jeg hadde ikke styrke nok, og satte fredagen ugyldig. 6 dpo...

Men jeg hadde styrke til å endre tilbake. Venter på el. Eller har hatt. Vet ikke. Vet ikke.

Uff jeg veit hvordan du har det, det fryktelig frustrerende! Og bare for å spørre dumt, for jeg har ikke peiling, men har det at du ammer noe å si for syklusen?
 
åå ok. ja har variert med klokkeslettene. hehe, veldig nytt for meg dette
 
åå ok. ja har variert med klokkeslettene. hehe, veldig nytt for meg dette

Det forklarer alt :) begynn å tempe til samme tid hver morgen, før du gjør noe som helst annet, så vil du se en finere graf! Mulig jeg gjespet eller sukket før jeg testet idag, og at det var derfor den ble så lav :p
 
Det at jeg ammer.... Kan kanskje bety noe, men ikke noe særlig. Ikke når hun er så stor og ammes så lite. Amming utløser hormoner som hemmer el. Det kreves at man fullammer en baby, natt og dag, som ikke er mer enn seks mnd, for at det skal regnes som prevensjon. For meg som ammer en toåring et par ganger i døgnet er ikke det nok til å undertrykke el.

Syklusen min er sånn uansett da. Men jeg har i bakhodet, vi regnet åtte mnd prøvetid på yngste, regnet fra da jeg fikk mensen. Jeg ble gravid den mnd jeg sluttet å amme. Jeg vet at det ikke reelt er noen sammenheng, men likevel... Jeg forventer på en måte ikke å lykkes...
 
Det at jeg ammer.... Kan kanskje bety noe, men ikke noe særlig. Ikke når hun er så stor og ammes så lite. Amming utløser hormoner som hemmer el. Det kreves at man fullammer en baby, natt og dag, som ikke er mer enn seks mnd, for at det skal regnes som prevensjon. For meg som ammer en toåring et par ganger i døgnet er ikke det nok til å undertrykke el.

Syklusen min er sånn uansett da. Men jeg har i bakhodet, vi regnet åtte mnd prøvetid på yngste, regnet fra da jeg fikk mensen. Jeg ble gravid den mnd jeg sluttet å amme. Jeg vet at det ikke reelt er noen sammenheng, men likevel... Jeg forventer på en måte ikke å lykkes...

Okei :) Måtte spørre, har ikke noe erfaring fra før å rutte med :)
 
Bare å spørre, vi lærer av hverandre.
 
Det forklarer alt :) begynn å tempe til samme tid hver morgen, før du gjør noe som helst annet, så vil du se en finere graf! Mulig jeg gjespet eller sukket før jeg testet idag, og at det var derfor den ble så lav :p
trudde man skulle tempe på ettermiddagen jeg? det samme som når man tar EL tester?
 
trudde man skulle tempe på ettermiddagen jeg? det samme som når man tar EL tester?

Nei, å ta tempen er det første du skal gjøre om morgenen :) På samme tid hver dag. Ellers blir det alt mye svingninger. Hva du gjør, spiser og drikker har utslag på tempen din. Du skal ha sovet i minst tre timer i strekk også for at det skal bli nøyaktig :) Mye greier :p
 
Nei, å ta tempen er det første du skal gjøre om morgenen :) På samme tid hver dag. Ellers blir det alt mye svingninger. Hva du gjør, spiser og drikker har utslag på tempen din. Du skal ha sovet i minst tre timer i strekk også for at det skal bli nøyaktig :) Mye greier :p
nytt for meg dette :p bestandig tatt El tester på ettermiddagen.. men da vet jeg at det skal tas om morgenen :D
 
EL tester er på ettermiddagen, fordi homonet stiger utover dagen.

Men poenget med temping er BASALtemperaturen din, den som måles med en gang du vpåkner, hviletempen når su har sovet minst tre timer i strekk og ikke har gjort noe annet enn å strekke deg etter termometeret og putte det på plass, ikke tenk på å snakke (I alle fall ikke om du måler i munnen) og går du på do er det ikke basaltempen di har, da har musklene begynt å bevege seg, og da lages det varme, og vips så har du en annen temp.

Temping skal skje som det absolutt første du gjør

EL-tester tar du fortsatt gjerne på ettermiddagen, men det har jo absolutt ingen sammenheng,
 
To nye lagt til, men Vanillatwin sin er jo strengt tatt ikke en reel temping så langt da, det regner jeg med forandrer seg fom i morgen, med fast temping med en gang hun våkner. Det er like greit å bare slette/markere som uggyldig disse dagene, ettersom de jo ikke har noen reel sammenheng med bbt.

Har jeg oversett noen flere som skulle lagt i førsteinnlegget?
 
Jente 0709, har du sluttet å tempe, registrerer du ikke, eller står ikke kontoen din på autooppdatering på nett?
 
Fru Johnsen, neste gang du får en SÅÅÅ lav temp så tenker du "Nei, dette vil jeg dobbeltsjekke", også måler du en gang til. Dersom det er iiiiiskaldt i soverommet og termometeret ditt at en metalltupp som er iiiiiiiskald, så enten lar du den varme seg litt på andre siden av munnen, mot leppa eller noe før du stikker den inn, eller du registrere en så lav temp og tenker "Nei, jeg LEVER jo tross alt, så kald er jeg ikke" og måler på andre siden av tungen. Ideelt sett måler man på samme side hver gang, alt helt likt for sammenligning, men når den antyder at du er 35 grafer varm og halvdød, da dobbeltsjekker du.
 
Mammelammen: dersom du skal tempe en syklus til, er det lurt å registrere sekret ja. Det ser jo på tempen ut som om EL likegjerne han ha vært et par dager før, men med ingen andre parametre å se setter, er det ikke så lett å se.
 
Om jeg bare hadde hatt noe halvveis fornuftig å si om min egen temp...

Tror det er best jeg bare legger meg, sånn at jeg får en måling i morgen som kanskje, kanskje ikke, kan kaste noe lys over situasjonen...
 
Mammelammen: dersom du skal tempe en syklus til, er det lurt å registrere sekret ja. Det ser jo på tempen ut som om EL likegjerne han ha vært et par dager før, men med ingen andre parametre å se setter, er det ikke så lett å se.
He he. Håper jo at jeg slipper å tempe neste syklus. Men må vel sikkert det. Desverre. Skal da passe på sektretet. Kjenner jeg er litt usikker på hvordan jeg skal kvalifisert det, men finner det nok ut. Hvor galt kan det bli.... :p
 
Kan jeg spørre om en annen ting på FF. Når det gjelder å føre opp EL tester. Hvordan gjør man det? Jeg bruker strimler.
 
Du register det under tester. Opk - ovulation prediction Kit. Pluss eller minus.
 
Back
Topp