Vi som temper(Ny)

Nei, det er jo et fryktelig dårlig tegn. :) Høy temperatur (og kanskje litt stigning) er tegn på at du fremdeles har progesteron (hormonet som kommer etter eggløsning). Om progesteron forsvinner igjen så har kroppen forstått det sånn at du ikke er gravid og da begynner du å blø. Så at tempen går ned er for mange et sikkert tegn på at tr er på vei. Progesteron skal derimot være stabilt og litt høyere om du er gravid, så da er tempen også stabilt høyere. :)
Aha, så om jeg er gravid så går ikke tempen ned igjen etter el? Eller om el ikke har vært? Forvirret? Tok jo el tester som var negative i fire dager, så to dager positiv før negativ igjen...

Leo vil bli storebror <3

Fortsatt høy i dag, så nå flyttet jo ff når el var, så den ikke stemmer overens med når el testene mine var positive...

Leo vil bli storebror <3

Jo, nå stemmer det perfekt.

Tester er positive før el, tempen stiger etter el. El første dag med negativ etter to positive stemmer på en prikk!

fra app

Aha, så om jeg er gravid så går ikke tempen ned igjen etter el? Eller om el ikke har vært? Forvirret? Tok jo el tester som var negative i fire dager, så to dager positiv før negativ igjen...

Leo vil bli storebror <3
Tempen blir høy frem til det er tid for mens. Eller et par mnd lenger dersom du er gravid.

fra app

Testene er hvertfall blitt sterkere.
Og kvalmen sniker seg på.

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Progesteron kan gå helt naturlig opp og ned i svangerskapet. Jeg ville sluttet å tempe. Det vil jo bare gjøre deg engstelig.

*Taster på app på mobilen*

Her er det ingen morgenkvalme i dag.
Puppene er ikke så ømme lenger og jeg tok en ny test som ikke får farge.
Streken er der, og den er tydelig, men den har ingen farge.
Det første bildet er uredigert, kun croppet, det andre bilde har jeg redigert fargene på.

Til sammenligning så kunne dette i motsatt rekkefølge vært slik testene så ut irl for to dager siden og i dag.

Streken ser blå ut på bilde. Det kan være ulik mengde fargestoff i testene. :)

Streken ser blå ut på bilde. Det kan være ulik mengde fargestoff i testene. :)

Jeg tenkte på det og :)
Men det slo meg jo at selv om jeg er 14 DPO i dag og hvis FF har rett har jo befruktningen trolig skjedd lovlig sent med tanke på timingen. Befruktning må jo ha skjedd 2-4 dager etter EL.
Så da stemmer det sikkert bra i forhold til produksjon av HCG.
Er du med på tankegangen?

Edit: og bilde nummer to er redigert og har ekstra farge. Originalen ser for meg helt grå ut også irl.

Leo vil bli storebror <3

Nå har allerede Sara svart. EL tester blir positive 0-48 timer før EL. Så man får negative tester før og etter det. Tempen stiger etter EL. Det er fordi det er selve eggløsningen som gjør at kroppen begynner å slippe ut progesteron som vil øke kroppstemperaturen.

Dersom du ser på første side i denne tråden så er det både en forklaring på temping i innlegg nummer fire og mange gravid-grafer i innlegg 5 og 6.

Synes ikke det er noe rart med fargene på testene dine @Chihaya :)

Og som de andre sier, @håperpåettmirakel , dette stemmer faktisk bedre enn sånn det var ;) Helt normalt at EL er etter positive EL-tester, og at tempen stiger etter det igjen.

Jeg tenkte på det og :)
Men det slo meg jo at selv om jeg er 14 DPO i dag og hvis FF har rett har jo befruktningen trolig skjedd lovlig sent med tanke på timingen. Befruktning må jo ha skjedd 2-4 dager etter EL.
Så da stemmer det sikkert bra i forhold til produksjon av HCG.
Er du med på tankegangen?

Edit: og bilde nummer to er redigert og har ekstra farge. Originalen ser for meg helt grå ut også irl.

Befruktningstidspunktet er nær sædcellene når eggcellen. Det skjer aldri 2-4 døgn etter EL, da er egget dødt. Det ubefruktede egget lever maksimalt 24 timer etter det er sluppet løst. I studier har man funnet at sex dagen etter EL og senere ikke gir noen svangerskap. Sex selve eggløsningsdagen og uken før EL derimot, gir sjanse for svangerskap (og de "beste dagene" er to dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.)

Så hvis du er 14 dpo i dag, så hadde dere sex 4 dager før EL (i følge grafen din). Da ligger sædcellene klare når egget slipper løs og befruktningstidspunktet blir samtidig med EL-tidspunktet. Deretter kan det se ut som du har en festedipp 7 dpo, hvor da egget kan se ut som det har nådd frem til livmoren og festet seg der.

Da er du 4+0 nå, og alt er i orden, for du har en veldig fin positiv test, og mange får ikke en ordentlig sterk test før de er nærmere 5+0.

Jeg synes det ser ut som det er farge på begge bildene du har lagt ut, men det kan være vanskeligere å se forskjellen på lyseblå og grå enn rød/rosa og grå. Blå og grå ligner jo mer.

Kjøp en digital test så slipper du å vurdere gråfarge.

Du har en helt fin hcg-stigning til å være 14 dpo. Befruktningstidspunktet blir aldri senere enn EL. Alle kvinner og alle svangerskap har ulik hcg-stigning. Så normal hcg-stigning er mye forskjellig. Ved 14 dpo ser du under at alt fra hcg på 1 til 2088 er rapportert av kvinner som senere får påvist hjertelyd hos ett foster i magen, og median (midt-verdien) var 103.
.
upload_2013-12-15_15-33-39-png.43574

Først og fremst er denne tabellen veldig fin (http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single). Den viser hcg nivå hos kvinner med påvist hjertelyd hos ett foster. Altså ikke flerling svangerskap (hvor det gjerne er høyere hcg). Etter påvist hjertelyd er abort-risikoen kun 2-3 %, så derfor er det grunn til å anta at de fleste hcg-målingene her har resultert i en levende baby.

Median-verdien er den midterste verdien. Så det betyr når de f.eks. har tall fra 3883 kvinner 20 dpo så er den midterste hcg-verdien 871, så 1941 kvinner hadde under 871 og 1941 kvinner hadde over 871. De andre tallene i tabellen viser den minste målte verdien hos de gravide kvinnene og den høyeste målte verdien, samt hvor mange kvinner man har tall fra. Alle dataene i tabellen er som sagt fra kvinner hvor man senere har funnet hjertelyd hos ett foster.

Du kan se denne tråden min; http://forum.babyverden.no/threads/hcg-og-wondfo-billigstrimlene.1673091

Last edited:
Du tror altså at dette er sperm som har overlevd c 72 timer? Wow!
Jeg trodde nok heller at dette hadde skjedd etter, men dette kan du bedre enn meg :)

Ang farge så har jeg kunstutdanning og har analysert farger siden jeg var 16 og er enda på jakt etter den perfekte blå. :p Jeg vil mene jeg er relativt god på akkurat det med å analysere. *ler*
Jeg antar at det er min normalt sett dårlige erfaring med CB+ som setter begrensningen her.
Har hvertfall et titalls tester av denne typen fra jeg er 18 til jeg er 23. o.O

Men som sagt prøving, unnfangelse og alt dette kan du MYE bedre enn meg så du har nok rett her :)

Tusen takk for at du orker å hjelpe til <3 Jeg er veldig takknemlig.

Progesteron kan gå helt naturlig opp og ned i svangerskapet. Jeg ville sluttet å tempe. Det vil jo bare gjøre deg engstelig.

Er jo bare 11dpo, så føler jeg må tempe til IKM hvertfall som er søndag.
Men nå har jeg fått testeforbud av .mannen :p

Tempen steg idag, men usikker. Er jo ikke det vanlige termometeret, kjøpte nytt pga jeg glemte av det andre til mamma. Vente å se på tempen i morgen :)

Det er så hærlig å se så mange positive tester :D Hurra!

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Vis vedlegget 55148
Vis vedlegget 55150

Testene er hvertfall blitt sterkere.
Og kvalmen sniker seg på.

Er ikke noe tvil der ;) Gratulerer :)

Her er det ingen morgenkvalme i dag.
Puppene er ikke så ømme lenger og jeg tok en ny test som ikke får farge.
Streken er der, og den er tydelig, men den har ingen farge.
Det første bildet er uredigert, kun croppet, det andre bilde har jeg redigert fargene på.

Til sammenligning så kunne dette i motsatt rekkefølge vært slik testene så ut irl for to dager siden og i dag.

Ser positiv ut i mine øyne ;)

Gratulerer så mye :D

Du tror altså at dette er sperm som har overlevd c 72 timer? Wow!
Jeg trodde nok heller at dette hadde skjedd etter, men dette kan du bedre enn meg :)

Ang farge så har jeg kunstutdanning og har analysert farger siden jeg var 16 og er enda på jakt etter den perfekte blå. :p Jeg vil mene jeg er relativt god på akkurat det med å analysere. *ler*
Jeg antar at det er min normalt sett dårlige erfaring med CB+ som setter begrensningen her.
Har hvertfall et titalls tester av denne typen fra jeg er 18 til jeg er 23. o.O

Men som sagt prøving, unnfangelse og alt dette kan du MYE bedre enn meg så du har nok rett her :)

Tusen takk for at du orker å hjelpe til <3 Jeg er veldig takknemlig.

Egget overlever ikke uten å bli befruktet veldig raskt. I de studiene jeg har lest har som jeg nevnte ingen svangerskap kommet av sex 1 døgn etter EL eller senere, nettopp fordi egget da har dødd.

Samleie 0-2 døgn før EL gir best sjanse (litt over 30 %), mens 3-5 dager før gir 10-20 % sjanse. I de studiene jeg har lest gir samleie 6-7 døgn før EL under 10 % sjanse.

Med andre ord; fire dager før er ganske så normalt. :-)

Bare husk at det normalt vil gå opp og ned. :)

Jo, nå stemmer det perfekt.

Tester er positive før el, tempen stiger etter el. El første dag med negativ etter to positive stemmer på en prikk!

fra app
Ja så jo det nå da, el var jo sikkert den første dagen med neg test igjen, ikke første med positiv som den satte først, men så skuffende og bare være tre dpo igjen når jeg trodde jeg var fem. Spørs om det klaffet da hadde jo bare sex to dager før el. Mannen var så sliten de to neste dagene..

Leo vil bli storebror <3

Hahaha. mannen tok vekk testen min i går fordi jeg sa han måtte. Ble enige om at Lørdag var fint å teste igjen..
Jaaa du ser hvordan det gikk. haha. Jeg fikk den tilbake i morrest etter å ha spurt pent. :)

Skal til legen den 1.april :P haha... Passer bra :P Men burde jeg ta opp dette med en kort syklus? er jo bare i 3.pp da, men den siste ppen var lutealfasen på 7 dager. Normalt er den på 10. :P Kan i det minste høre med eller nevne det for han. :P

Har jo fått til 3 stk på egenhånd, riktig nok en overraskelse, 1 pp og 3 pp. Tror det kan ta litt tid denne gangen :P Stresser litt vel :P

Back
Topp