Vi som temper(Ny)

Jeg er igrunn enig om at det er misvisende. :p Men det har blitt et så vanlig begrep her inne og det er liksom vanskelig å tro på noe som helst før man virkelig har gått over tiden, altså at mensen er over en uke forsinket (min definisjon av over tiden)

Ja, jeg tenkte mer at de fleste kjenner ikke/vet ikke om det ender med abort eller ikke. Dessverre skjer jo det gjerne av seg selv. Jeg teller absolutt ned til 5+0 ved positiv test. Risikoen for abort er mye større i uke 3 og 4. :-) Heier på spiren din nå!

*Taster på app på mobilen*

Ja, jeg tenkte mer at de fleste kjenner ikke/vet ikke om det ender med abort eller ikke. Dessverre skjer jo det gjerne av seg selv. Jeg teller absolutt ned til 5+0 ved positiv test. Risikoen for abort er mye større i uke 3 og 4. :) Heier på spiren din nå!

*Taster på app på mobilen*

:) Takk <3

Da var krysset endelig satt! Vil det si at egget har sluppet nå, eller får jeg et fall når det slipper? Litt usikker på hvordan jeg skal tolke alt som skjer med tempen. Vil bare få bekreftet at jeg faktisk har eggløsning og at egget slipper :)

Hunville faktisk ikke ta blodprøve. Jeg spurte faktisk om hun kunne. Ifølge damen så virket det nesten som hun ikke helt trodde på meg når jeg sa testen hjemme ble positiv, men at hun prøvde å "trøste" meg med at jeg sikkert testet for tidlig. Men de fikk opp det de mente var en kraftig skyggestrek. *frustrert*

Nå har jeg selvfølgelig panikk fordi FF mener at det fortsatt bare er 61%sjanse for at jeg er gravid.
Flytta streken til den dagen jeg mener EL var og da når jeg fortsatt ikke mer enn 78% som er merkelig siden jeg har alle symptomer og timingen er god.
FF mener nå jeg har IKM om 2 dager.

Men jeg ligger her hjemme og er dårlig, trøtt, irritabel og overemosjonell. Jeg tror ikke dette er noe kjemisk, men samtidig tør jeg ikke tisse på en ny pinne enda. Skal vente til helgen tenkte jeg. Da bør testen gi et klarere resultat.
Merkelig at de ikke bare kunne ta en blodprøve... Så kunne du fått klart svar, liksom... Ja, ja. Du får nok bekreftelsen du ønsker deg neste gang du tester ;)

Da var krysset endelig satt! Vil det si at egget har sluppet nå, eller får jeg et fall når det slipper? Litt usikker på hvordan jeg skal tolke alt som skjer med tempen. Vil bare få bekreftet at jeg faktisk har eggløsning og at egget slipper :)

Det slapp den dagen den røde streken nedover er på

Egget har sluppet for tre dager siden. Grunnen til at temperaturen stiger, er at det dannes et gult legeme (corpus luteum) i eggstokken etter EL. CL produserer progesteron som sørger for temperaturstignngen. Nå gjenstår det bare å se om det gule legemet er stabilt nk til at du får en lutealfase (fasen mellom EL og mens) som er lang nok til at egget skal ha mulighet til å feste seg (10 dager, sies det...). Når CL brytes ned, går produksjonen av progesteron ned og man får mensen og tempfall (i den ene eller andre rekkefølgen...)

Tusen takk for svar begge to! Så utrolig greit å spørre dere guroene om hjelp :D
Da har jeg i det minste fått bekreftet at jeg faktisk har eggløsning ;)

4 dpo i dag og tempen stiger fortsatt, skal den ikke gå ned igjen nå etter el?

Leo vil bli storebror <3

Nei, det er jo et fryktelig dårlig tegn. :) Høy temperatur (og kanskje litt stigning) er tegn på at du fremdeles har progesteron (hormonet som kommer etter eggløsning). Om progesteron forsvinner igjen så har kroppen forstått det sånn at du ikke er gravid og da begynner du å blø. Så at tempen går ned er for mange et sikkert tegn på at tr er på vei. Progesteron skal derimot være stabilt og litt høyere om du er gravid, så da er tempen også stabilt høyere. :)

Sara jeg sjekket FF. Den hadde gått opp til 76% i morgen om jeg la inn samme temp og symptomer...

Min er på 85 den... Uten mange symptomer enda, jeg har jo ikke stått opp. La på kvalme, å få noe. Om det er som i går har jeg ca to minutter igjen før den er på plass.

Tempen er ikke fin. Ikke stup, men ned. La det være sagt at jeg var våken en time før. Og en time før det også. Det pleier ikke påvirke mye, når jeg bare sjekker klokka og sover igjen.

Og ja, der var kvalmen. Det tok 11 min i dag. Uvel i alle fall.

fra app

Nå er jeg kjemperedd. .. 11dpo og tempen sank 0.3 grader. Målte 3 ganger for å være sikker men det stemte :/
Skal jeg forvente blod nå eller kan det gå bra trur dere???

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Det er vel heller det at den var så høy i går,

fra app

Håper du har rett. Hadde egentlig ikke tenkt å teste idag men nå må jeg.

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Tempen er høy og stabil :) fortsetter å tempe til jeg er 100% sikker :)

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP1 - ? Venter på TR eller positiv test

Her er det ingen morgenkvalme i dag.
Puppene er ikke så ømme lenger og jeg tok en ny test som ikke får farge.
Streken er der, og den er tydelig, men den har ingen farge.
Det første bildet er uredigert, kun croppet, det andre bilde har jeg redigert fargene på.

Til sammenligning så kunne dette i motsatt rekkefølge vært slik testene så ut irl for to dager siden og i dag.

Vedlegg

• 20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (1).jpg
    20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (1).jpg
    25 KB · Visninger: 71
  • 20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (2).jpg
    20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (2).jpg
    28,1 KB · Visninger: 81
S
Her er det ingen morgenkvalme i dag.
Puppene er ikke så ømme lenger og jeg tok en ny test som ikke får farge.
Streken er der, og den er tydelig, men den har ingen farge.
Det første bildet er uredigert, kun croppet, det andre bilde har jeg redigert fargene på.

Til sammenligning så kunne dette i motsatt rekkefølge vært slik testene så ut irl for to dager siden og i dag.
Syntomer kan komme og gå uten at det trenger å være noe galt :) syns det er veldig fin farge på de også til å være 4+4 :)

Back
Topp