Vi som temper(Ny)

Ok, takk! Visste at EL-dagen ikke ble regnet med, men visste ikke at mensdagen ikke skulle telles med :) Da hadde jeg lutealfase på 8 jeg denne gangen da. Great :P
Dersom du blør på 9 dpo. Er lutealfasen 9 har jeg hørt av gynekolog :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Den ER grusom, ja.

Cevita sin er en helt annen verden.

Sunniva sin er også bedre, men ikke samme nivå
Jeg synes cevita sin er god! De andre er grusomme!

8 dager var ikke særlig mye. Får du noe hjelp for kort lutealfase?
Den pleier å være på 13-14 tror jeg. Vet ikke helt nøyaktig, for jeg hadde bare én normal syklus etter p-pilleslutt og før graviditet. Graviditeten endte for en måned siden i SA, og dette er første mens etter den. Håper det derfor er pga SAen at lutealfasen er på bærtur denne gangen :S

Hmm, ok. Ikke så godt å si hva som er riktig da? :p

Hmm, ok. Ikke så godt å si hva som er riktig da? :p
Jeg håper det gynekologen sa til meg var riktig. Hvis ikke var min bare på 10 dpo med pergo :(

Lutealfasen er tiden fra el til mens. dpo-dagene. Aldri hørt at man teller med cd1 i neste syklus i dpo-dagene eller lutealfasen?

Lutealfasen er tiden fra el til mens. dpo-dagene. Aldri hørt at man teller med cd1 i neste syklus i dpo-dagene eller lutealfasen?
Så dvs at det riktige blir at dpodagene stopper dagen før mens?

Jeg har alltid tenkt slik i alle fall.

Lutealfasen som FF setter opp i den tabellen med statistikk-oversikt over alle syklusene er dagene uten blod etter EL. Jeg har også alltid lært at lutealfasen er slutten i en syklus, og første blødningsdag er starten på en ny syklus. Spotting derimot kan godt komme i slutten av lutealfasen.

Jeg begynner vanligvis å blø på 13 dpo, som da blir gjort om til cd 1, og lutealfasen i min tabell i FF står som 12 dager.

Dette har jeg hørt også. At dpo er til og med dagen før ordentlig mensblødning, og at første blødningsdag er cd1.

upload_2014-2-15_14-51-50.png

Hvis du logger inn på FF på nett så kan du trykke på "Cycle List" og få opp dette bildet. Her står det hvert fall lutealfase, og antall dager er da fra 1 dpo til siste dag før blødning (normalt hos meg 13 dpo, men et par ganger lenger pga. kjemisk graviditet og graviditet).

Lutealfasen som FF setter opp i den tabellen med statistikk-oversikt over alle syklusene er dagene uten blod etter EL. Jeg har også alltid lært at lutealfasen er slutten i en syklus, og første blødningsdag er starten på en ny syklus. Spotting derimot kan godt komme i slutten av lutealfasen.

Jeg begynner vanligvis å blø på 13 dpo, som da blir gjort om til cd 1, og lutealfasen i min tabell i FF står som 12 dager.
Okei :) Da har jeg 10 dagers lutealfase slik jeg trodde for gynekolog. Hun mente 11, men uansett en dag i forskjell er ikke så mye. Men føler alikevel jeg burde trengt crinone. Blæ. Hvorfor kan hun ikke se det! :P Skal høre igjen når jeg skal der på torsdag.

Snakk med gyn du.

10 dager er lenge nok, sånnsett, men kort.

Enderlig positiv eltest. Tok en i formiddag men den var nesten positiv
1392483412245.jpg

Så tok jeg en nå 17.50 og da var den positiv. Her er den etter bare 5sekund
1392483463656.jpg

Og her etter 3min
1392483484334.jpg

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Happy humping :D

Back
Topp